Inlägg från: FaithHope |Visa alla inlägg
  • FaithHope

BF mars 2016 Sthlm

Hej!

Finns de några fler därute som är gravid med bf i mars 2016 o bor i sthlms området?? :)

har inga "gravid" kompisar runt mig alls.. skulle va kul o prata med folk som är gravida oxå :)

• Svar på tråden BF mars 2016 Sthlm
  • FaithHope

Vart i sthlm bor ni?

Jag har bf 4 mars. :)

är otroligt trött just nu, sover typ 1 timme om dagen.. gjorde middag redan vid lunchen så jag skulle slippa vid middagstid!

• FaithHope
    jeniii88 skrev 2015-07-09 16:41:51 följande:

Jag bor i Högdalen :)

Samma här somnar varje eftermiddag men hade inget illamående under dom tidigare graviditeterna så jag hoppas jag slipper det denna gång med.

Hoppas du slipper illamående.. jag fick det inte förrän vecka 8 med sonen o nu fick jag det direkt.. :/
    Jag bor norr om sthlm :)
  • FaithHope
    Carabellis kusp skrev 2015-07-09 19:14:55 följande:

Hej!

Jag har BF 7 mars med barn nr 2. Bor centralt.

Känner igen mig i det ni skriver om trötthet, men inget illamående än! Mådde räv hela första graviditeten, så väntar mig samma sak igen.

välkommen :)

Hur länge har ni försökt få barn? 

Vi har försökt i 2 år och hade precis påbörjat ivf men slapp :)

• FaithHope
    Carabellis kusp skrev 2015-07-09 19:57:16 följande:
    Tack!

Det verkar hända många; spontant gravid innan ivf kommer igång! Grattis! Förstår att det var efterlängtat!

Jag blev gravid på tredje ägglossningen efter att jag tog ut spiralen, men som stressad småbarnsmamma blir det inte så mycket sex, så det är överdrivet att säga att det var tredje försöket.
    ja de är otroligt efterlängtat av hela familjen! Blivande storebror är överlycklig! :)
    trodde det skulle vara så lätt för mig med, men icke..
    Camilllla skrev 2015-07-09 21:06:35 följande:

Hej!

Jag bor i Märsta och är gravid med mitt 3:e men min mans 1:a barn :) bf 10/3 och går in i vecka 6 imorgon. Tiden går ju så sakta! Ena stunden sitter jag och nojjar över att symtomen känns försvunna, nästa stund anstränger jag mig för att hålla illamåendet i schack eller hålla ögonen öppna... Någon som känner igen sig?

välkommen! 

ja de är lite samma här! idag har det varit en jobbig dag med illamående typ hela tiden o varit såå trött... 

• FaithHope
    Carabellis kusp skrev 2015-07-09 21:34:06 följande:
    Hur gammal är storebror? Hur berättade ni för honom?

Det är svårt det där med fertilitet, har ett par vänner där det inte vill sig. Känns svårt att vara ett bra stöd. Tänker att när de har något att berätta så kommer de berätta, att man inte ska fråga hur det går. Hur tror du ni lyckades till slut? Nåt tillskott/husmorsknep etc?
    Han fyller 6 år i höst :) 
    Ja det är svårt, men man är väldigt ensam oxå så fråga gärna hur det går o att du finns där om hon vill prata.

vi hade precis påbörjat ivf men fick pröva letrozol innan vi började med de o vi lyckades på 3 kuren. :)
    lollip0p skrev 2015-07-10 10:42:16 följande:

Hej, jag hoppar in här jag med. Jag har BF 23 mars, första barnet.

välkommen :) vart bor du?
  • FaithHope
    Carabellis kusp skrev 2015-07-10 23:08:21 följande:
    Hur fungerar Letrozol?
    Det stimulerar äggen så man får fler än bara 1. :)
    giraffmedtankar skrev 2015-07-10 23:14:15 följande:

Hej

Bor i Solna. Gravid med andra barnet bf kring 6 mars.

Grattis till alla plus

Välkommen! :)
    Life_as_supermom skrev 2015-07-10 23:19:44 följande:

Hej allihopa! Grattis till plussen! Hoppar gärna in här :) är beräknad den 4e mars med mitt 3 barn och bor i Täby :)

Välkommen, samma bf som jag har! :)
  • FaithHope
    Carabellis kusp skrev 2015-07-11 11:10:04 följande:
    Är det stor risk för fler än ett barn?
    Ja det är det. 
    jag blödde rätt mycket efter jag plussade, min läkare tror att jag hade 2 foster och förlorade ett.. ska på vul på torsdag då jag är i vecka 7 (6+5) 
  • FaithHope
    Carabellis kusp skrev 2015-07-11 15:18:47 följande:
    Aha, jag förstår. Vet att motsvarande hände en vän som satte in två ägg vid ivf; hon blödde, men födde sedan en fantastisk liten unge. Hon sa själv att det var det nästa scenariot eftersom tvillinggraviditet är så riskfyllt.

Känns det nervöst inför vul?
    Ja känner lite likadant.. :P

Ja det är nervöst, men tog blodprover förra onsdagen o nu i måndags och mina hormon nivåer har höjts normalt vid graviditet, men är ändå orolig att de inte finns nå hjärtslag..
  • FaithHope

varit på gynakuten. det är ett utomkvedshavandeskap.

Så lämnar denna tråd och hoppas på det bästa för er andra.

Svar på tråden BF mars 2016 Sthlm