Inlägg från: Carabellis kusp |Visa alla inlägg
  • Carabellis kusp

BF mars 2016 Sthlm

Hej!

Jag har BF 7 mars med barn nr 2. Bor centralt.

Känner igen mig i det ni skriver om trötthet, men inget illamående än! Mådde räv hela första graviditeten, så väntar mig samma sak igen.

• Carabellis kusp
    FaithHope skrev 2015-07-09 19:47:35 följande:

välkommen :)

Hur länge har ni försökt få barn? 

Vi har försökt i 2 år och hade precis påbörjat ivf men slapp :)

Tack!

Det verkar hända många; spontant gravid innan ivf kommer igång! Grattis! Förstår att det var efterlängtat!

Jag blev gravid på tredje ägglossningen efter att jag tog ut spiralen, men som stressad småbarnsmamma blir det inte så mycket sex, så det är överdrivet att säga att det var tredje försöket.
  • Carabellis kusp
    FaithHope skrev 2015-07-09 21:28:20 följande:

ja de är otroligt efterlängtat av hela familjen! Blivande storebror är överlycklig! :)

trodde det skulle vara så lätt för mig med, men icke..välkommen! 

ja de är lite samma här! idag har det varit en jobbig dag med illamående typ hela tiden o varit såå trött... 

Hur gammal är storebror? Hur berättade ni för honom?

Det är svårt det där med fertilitet, har ett par vänner där det inte vill sig. Känns svårt att vara ett bra stöd. Tänker att när de har något att berätta så kommer de berätta, att man inte ska fråga hur det går. Hur tror du ni lyckades till slut? Nåt tillskott/husmorsknep etc?
  • Carabellis kusp
    Oberg skrev 2015-07-09 22:47:28 följande:

Jag är konstant illamående och extrem trött. Sover när min son på 14månader sover middag annars hade jag inte klarat mig. Jag har bf 13mars.

Vad skönt att kunna sova middag...! Nästan det bästa med att vara föräldraledig.
  • Carabellis kusp
    FaithHope skrev 2015-07-10 12:59:40 följande:

Han fyller 6 år i höst :) 

Ja det är svårt, men man är väldigt ensam oxå så fråga gärna hur det går o att du finns där om hon vill prata.

vi hade precis påbörjat ivf men fick pröva letrozol innan vi började med de o vi lyckades på 3 kuren. :)välkommen :) vart bor du?

Hur fungerar Letrozol?
  • Carabellis kusp
    FaithHope skrev 2015-07-11 10:37:56 följande:

Det stimulerar äggen så man får fler än 1:)

Är det stor risk för fler än ett barn?
  • Carabellis kusp
    FaithHope skrev 2015-07-11 11:58:43 följande:

Ja det är det. 

jag blödde rätt mycket efter jag plussade, min läkare tror att jag hade 2 foster och förlorade ett.. ska på vul på torsdag då jag är i vecka 7 (6+5) 

Aha, jag förstår. Vet att motsvarande hände en vän som satte in två ägg vid ivf; hon blödde, men födde sedan en fantastisk liten unge. Hon sa själv att det var det nästa scenariot eftersom tvillinggraviditet är så riskfyllt.

Känns det nervöst inför vul?
  • Carabellis kusp
    FaithHope skrev 2015-07-18 20:34:20 följande:

varit på gynakuten. det är ett utomkvedshavandeskap.

Så lämnar denna tråd och hoppas på det bästa för er andra.

Lider med dig! Upptäcktes det på vul eller för att du fick besvär? Klarar sig äggledaren?

Verkligen ledsen för din skull; som du har kämpat..! Ta hand om dig!
  • Carabellis kusp
    Sol vind och vatten skrev 2015-10-26 19:29:14 följande:

Hej hej! Här är en till som väntar marsmänniska. :) Min man och jag bor i Sollentuna och har BF den 9 mars, första barnet. Så roligt och spännande!

Hej! Välkommen, roligt med lite liv i tråden efter 2 mån. har allt sett bra ut med fosterdiagnostik och så för din del?
  • Carabellis kusp
    Sol vind och vatten skrev 2015-10-26 20:15:17 följande:

Tackar! Första forumet för min del, vore kul med nya kontakter inför det stora som är på gång... :)

Det såg bra ut på KUB, skönt att få göra ultraljud i samband med det. Annars varvas glädje med allmän oro så här i vardagen. RUL visade en pojke som verkar gilla att göra kullerbyttor. ;)

Hur går det för dig då? Hur mår du?

Jag fick högrisk på kub, så fick göra moderkaksprov, men det var bra, RUL var bra och det blir en flicka! Det har varit jättejobbigt förstås, men nu när det sparkar fint i magen, så känns det bra.

Jag skulle säga att jag mår bra, men är ganska trött. Jobbar heltid, lång resväg och en gullig 3-åring som vill leka och busa. Hur mår du?
  • Carabellis kusp
    Sol vind och vatten skrev 2015-10-26 21:25:08 följande:

Åh, det måste ha känts tufft med högrisk på KUB. Men vad skönt att allt är bra! Hihi, då förstår jag att det lär vara fart och fläkt. Själv har jag "bara" en social katt som ska vara med nästan hela tiden. :D

Ja, visst är det härligt med buffarna inifrån! Det känns så mysigt varje gång. Nu mår jag bra för det mesta, trött ibland och illamående någon enstaka gång. När har du BF? Vad säger syskonet? ;)

Jag har BF 6 mars och gick idag in i vecka 22. Dock gick jag över tiden med 12 dagar sist...

Storasyster är mycket exalterad och ska med till mvc nästa gång. Hon är nyfiken och vill gärna köpa rosa nappar, hehe

Hur kommer du göra med jobb? Går du i förväg, gå ner i tid etc.
  • Carabellis kusp
    Sol vind och vatten skrev 2015-10-27 08:34:47 följande:

Där ser man, hur var det att gå över tiden? Då ligger jag 3 dagar efter dig alltså.

Jag jobbar heltid nu och tanken är att gå på föräldraledighet 1 februari. Det kommer säkert behövas. Tänker mig "ledighet" i cirka ett år, sen får maken ta över. :) Hur planerar du?

Det var hemskt tråkigt att gå över tiden, jag var rädd för igångsättning som skulle ske om det inte startade spontant inom 2 v. Det är ju stor risk för kejsarsnitt i så fall.

Jag ska söka graviditetspenning och hoppas kunna gå ner till 75% efter nyår och sedan 50% i februari. Om jag inte får graviditetspenning får jag väl se till att bli sjukskriven.
Svar på tråden BF mars 2016 Sthlm