Inlägg från: Nattnat98 |Visa alla inlägg
  • Nattnat98

BF oktober 2015 tråd för unga 16-23år:)

lilla frun skrev 2015-07-12 19:28:20 följande:

Hej!

Finns det fler unga som ska föda i oktober?:)

Jag är 19år och har BF 14 oktober, 94dagar kvar;)

17 år med BF 21:a Oktober:D
  • Nattnat98
    lilla frun skrev 2015-07-12 23:23:54 följande:
    Åh hej, vad roligt! :) hur går din graviditet, är den jobbig eller mår du bra? :)
    Ja verkligen de e roligt att hitta andra unga föräldrar som har BF tätt inpå:) den går ganska bra just nu,kunde ju varit värre så jag ska inte klaga! Hade dock riktigt grovt graviditetsillamående från dagen efter att jag plussade tills ~vecka 16/17 och efter det har var det lite mildare illamående utan att ja behövde spy och sånt fram tills ~vecka 21
    Och efter det har det inte varit något problem alls med det vilket är ett paradis för mig! Lillkillen i magen sparkar för fullt men känner in det som något som gör ont än i alla fall,har dessvärre fått riktigt mycket foglossning och så jädrans ont i höfterna när jag går vilket suger men jag ska inte klaga då jag tyckte illamåendet var 10000 gånger värre på alla sätt! Hur går din graviditet då? Är ju så himla olika!
  • Nattnat98
    lilla frun skrev 2015-07-13 13:01:45 följande:
    Va skönt att det har blivit bättre med illamåendet, sånt är jätte jobbigt usch! Mitt illamående varade bara fram tills vecka 11 men jag hade turen att slippa spy iallafall, hade bara själva illamåendet.

Åh va mysigt att han sparkar mycket, ser man rörelser från utsidan än?:)

Min graviditet har varit lite konstig för jag har haft sååå ont i magen ända sen jag plussade men dom hittar inget konstigt och sen värsta foglossningen på det, så jag är sjukskriven 75% nu eftersom att mitt jobb är ganska tungt, har du något tips mot foglossningen som funkat för dig?:)
    Ja det är så himla skönt att vara utan illamåendet verkligen! Åh vilken tur du hade då:O spydde tyvärr konstant och de gjorde mig instängd från typ allt:/

Ja han sparkar som en galning nu haha,ja vi började se utifrån magen för bara någon vecka sen,kanske 2-3 veckor sen,minns inte exakt! Har dock min livmoder i framkant vilket gör att jag ser sparkarna senare än många andra eftersom själva moderkakan ligger som en stötdämpare framför honom,men nu börjar det bli starkare och starkare sparkar som man ser vilket gör mig så himla glad äntligen liksom! Ser du rörelser från utsidan och i såna fall när började du se det?

Åh vad jobbigt,det var så för en kompis till mig också,hon hade inget illamående alls men riktiga smärtor sen dag 1 i sin mage! Hon gjorde dessvärre abort i vecka ~8/9 så jag vet inte riktigt hur de gick för henne där i slutet. Usch foglossning är hemskt..igår natt började allting bli mycketmycket värre tyvärr,har sovit någon timme fram&tillbaka,får panik då det hugger i hela mitt bäcken och stramar åt så grovt att jag inte kan vända mig 1 cm i sängen,har även börjat nu under hela dagen och jag hoppas det finns någon slags hjälp,ska snacka med min barnmorska imorgon då jag ändå har tid hos henne på dagen! Annars har jag läst att man ska ligga på sidan mycket,försöka med vetekudde&kanske duscha i varmt vatten,även sova med kuddar mellan knäna och så har jag läst om gravidgördel och gravidbälte som ska underlätta lite! Vi får se vad som funkar bäst men tyvärr finns det ju inget 100% botemedel mot foglossning då det är något alla har bara i olika grader :/ hoppas både du&jag kan få slippa denna smärta snart och få njuta lite också! Lycka till:)
Svar på tråden BF oktober 2015 tråd för unga 16-23år:)