Inlägg från: mammalovis |Visa alla inlägg
  • mammalovis

Fyraåringen gör allt som han inte får

Jag kan inte mer än le och känna en lättnad av igenkänning. Med en minuts skillnad har vi lyckats skapa var sin tråd om samma ämne. Min dotter var 4 vid nyår och den senaste tiden sedan hon började gå mindre på förskolan för att ta sommarlov helt vecka 28 har det bara blivit värre. Hon är som du säger trotsigare, gör mer saker hon inte får, vägrar lyssna och fortsätter köra sitt race. Stoppar man henne, så lovar hon att vara snäll för att minuten senare göra om samma dumheter.

Tyvärr har jag inga tips att ge, men det kanske tröstar att du inte är ensam. Det är dock tufft att lyckas hinna ikapp och vara med och stoppa allt hon inte får hela tiden. Man känner sig som elakaste människan i världen, men å andra sidan kan hon inte få göra allt precis på sekunden heller när man behöver hjälpa henne att plocka ner saker eller att det inte passar att pärla (vid köksbordet) precis när maten ska lagas och sambon vill ha bordsytan o s v. Hon kan inte vänta ens en minut eller två längre, utan ska då klättra själv och göra det oavsett om hon fått ett nej.

Svar på tråden Fyraåringen gör allt som han inte får