• Ego Lovers

Sluta snåla, ge pengar till tiggarna!

Anonym (skäms inte alls) skrev 2015-07-26 23:13:46 följande:

Jag ger ingenting till tiggarna för jag tror inte att det löser något. Det gör var och en som man vill.
    Jag tänker inte läsa såna inlägg som du skriver, att vi som inte ger tiggarna pengar ska skämmas, och att du skäms när du ser oss (i och för sig ditt problem). Jag skäms inte det minsta. Jag skänker mycket större summor per månad än några kronor, men jag gör det till organisationer som jag tror på och som behöver pengar. Jag har också ett fadderbarn i en mycket fattig del av världen, utanför EU.
    Rumänien tillhör EU, de har barnbidrag, ett sjukvårdssystem som ska fungera och gratis skola för alla barn. Rumänien får även extra EU-pengar för romernas problem.
    Skänk hellre en summa till en organisation som hjälper barn i andra delar av världen, som har en mycket svårare situation!

Romska barn får inte gå i skolan pga föräldrarna tyvärr för det anses onödigt och gör att barnen söker sig ifrån klanen/släkten
  • Ego Lovers
    Anonym (skäms inte alls) skrev 2015-07-26 23:13:46 följande:

Jag ger ingenting till tiggarna för jag tror inte att det löser något. Det gör var och en som man vill.
    Jag tänker inte läsa såna inlägg som du skriver, att vi som inte ger tiggarna pengar ska skämmas, och att du skäms när du ser oss (i och för sig ditt problem). Jag skäms inte det minsta. Jag skänker mycket större summor per månad än några kronor, men jag gör det till organisationer som jag tror på och som behöver pengar. Jag har också ett fadderbarn i en mycket fattig del av världen, utanför EU.
    Rumänien tillhör EU, de har barnbidrag, ett sjukvårdssystem som ska fungera och gratis skola för alla barn. Rumänien får även extra EU-pengar för romernas problem.
    Skänk hellre en summa till en organisation som hjälper barn i andra delar av världen, som har en mycket svårare situation!

Att skämmas å andras vägnar är ju bara onödigt och lägger en massa extra energi på något onödigt som dessa som man skäms för egentligen inte skäms ett dugg för.
    Jag och min man har också råkat ut för tiggare som kommer till vår bil och trycker upp muggen inne i bilen innan man ens har hunnit stiga ur. Obehagligt men vi har lärt oss att så länge de står utanför och väntar så öppnar vu inte dörrarna eller åker och parkerar längre bort. Oförskämda människor ska inte ha pengar.
  • Ego Lovers

Vi var på semester i Budapest. Åt på mc Donalds på västra Centralstationen som ska vara världens vackraste mc Donalds. Och jo den var vacker. Nackdelen var att tåget från Bukarest kom in och en hel hög med romer kom med sina resväskor. Deras romska "vänner" som sett till att de tagit sig till Budapest slet tag i deras resväskor, slängde dom i en hög och började öppna och riva och roffa åt sig av tillhörigheterna. Romerna som ägde väskorna fick snällt stå och se på annars åkte de på smäll. Sedan skulle de väl antagligen skickas vidare ut i Europa.

De är inte snälla mot varann och beter sig vedervärdigt och när någon i en finare klan säger något då håller man käften och lyder.
    Nä usch de är inte rätt att de luras ut i Europa för Rumänien får miljoner att lägga på minoriteterna i sitt land men skiter fullständigt i det. Man kan tro att de gick med i EU ock sagt åt romerna att nu kan ni flytta runt fritt

• Ego Lovers
    Anonym (brottslingar) skrev 2015-07-27 11:01:23 följande:

Vem har påstått att kriminella ligor och människohandel står bakom all yrkestiggeri mer än du insinuerar att folk gör så?

Däremot så bryter dom mot lagar efter dom har kommit hit, en lång rad med såna så kalla dom för kriminella är inte sakfel, dom flesta av dom begår dessa på egen hand och inte under tvång av andra.
    Att yrkestigga som ett ex är i motsatsen till det du påstår inte lagligt

Sen utnyttjar ligor varandra väl på plats med att "beslagta" bästa platser och utpressa andra om dom vill sitta där så kriminalitet i samband med yrkestiggeri är omfattande.

Nedskräpning och olaga bosättningar är vad dom gör genellt i grupp, givetvis har det och yrkestiggeri sammankopplat då vi inte skulle drabbas av det ifall ifall dom inte kom hit för att tigga.

Blir less på skönmålning av yrkestiggare, dom förstör, utnyttjar, lurar och kostar stat enorma pengar och allmänhet en del obehag.
    När företag råkar ut för svin, hela grönområden blir omvandlade till toaletter, privatpersoner får sina egendom beslagna under tiden polisen rycker på axlarna och gör inget åt saken så är det dags att vakna upp.
    Allt jag nämnde är olagligt, allt jag nämnde begås generellt av dom alla.

Sen att du vill betala folk så dom stannar kvar på gatan och fortsätter förstöra för sig själva och oss, varför gör du det?
    Din egen självkänsla eller du tror på allvar att dom blir hjälpta av dina nonchalanta naiva gest i form av pengar?

De får väl ta in på camping som alla andra får göra när de åker iväg och ska bo i tält. Skulle ALLA inkl jag göra som tiggarna så skulle Sverige bli en soptipp. Varför ska jag betala sophämtning när romerna kan kasta sitt hushållsavfall i parken. Då kan ju jag också göra det och sparat några tusenlappar om året. Skita i buskarna i parken också och slippa betala VA avgiften.
  • Ego Lovers
    nihka skrev 2015-07-27 12:00:35 följande:
    Du är ju iaf kapabel att upprepa ord jag använder som "processa text" så du borde också kunna se skillnad på vad du skriver och vad jag skriver. Jag kommer inte att bemöta NÅGOT du skriver som du påstår att jag har skrivit. Om du hade några frågor angående mitt påstående:

"Jo, det är ogrundat att generellt påstå att tiggeriet är kriminellt organiserat när det till allra största delen bevisligen inte är det" med länken

http://www.forskning.se/nyheterfakta/nyheter/forskningsesartiklar/tiggarnaarorganiserademenmersallanikriminellanatverk.5.426a72d614c33b887a06c6.html......

...som stöd för mitt påstående så är du välkommen med dina frågor.

Annars. Adjö.
    Men Gud vad är det du inte förstår.
    Brotten de gör sig skyldiga till verkar du inte kunna ta till dig. Man får INTE campa på allmän plats, i parker och på gator och torg. Vi har campingplatser till det. Allemansrätten ger dig och tiggarna rätten att campa i skog och mark i ETT DYGN. Sedan måste man flytta på sig. Och man MÅSTE ta med sitt skräp. Tiggarna gör tyvärr inte detta utan campar i parker eller på privat mark utan markägarens tillstånd (olagligt), bajsar och kissar utomhus (olagligt), slänger hushållsavfall på marken (olagligt). Vi skattebetalare får betala för denna sanering. Flera miljoner går från din och min kommun för att sanera upp efter tiggarna så indirekt har du redan gett till dom via din skattesedel.
    Vi har campingplatser där det finns toaletter att göra sina behov i och containern att slänga sitt skräp i. ALLA andra som kommer till Sverige och tänker campa åker till en campingplats eller står på ett ställe en natt och sedan flyttar till nästa. Men inte tiggarna. De bosätter sig och det är olagligt!
    Sedan att du inte sagt detta ja vi har förstått det eftersom du fortfarande inte förstår att det är olagligt och det är detta ovanstående skribent försökt förklara för dig.
  • Ego Lovers
    Anonym (brottslingar) skrev 2015-07-27 14:32:45 följande:

Billigare att bara bosätta sig där man har nära till "jobb" och skita där man står, det är tyvärr deras resonemang.

Dom är heller inte önskvärda på campingplatser för kriminalitet går i deras kölvatten var dom än vänder sig, småstölder bland annat, hur skulle det även se ut för dom övriga campingäster om grannen försöker plocka alla på pengar, dagligen.
    vad jag vet så kan dom inte bete sig civiliserat vare sig dom bor på tillåtet plats eller inte, avfall och oreda följer dom var dom än bosätter sig.

Kvittar om det är yrkestiggare eller gästarbetare från öststater som kommer hit i syfte att plocka bär, alltid massa med skit kvar efter deras vistelse.

Sista campingplats som tillät yrkestiggare att slå läger där, fick deras hörna omvandlat till skrot där dom meckade ihop bilar, undrar hur marken ser ut efter deras spill och hur mycket det det kostar ägaren att sanera samt frakta iväg en massa skit till skroten.

Enligt reglerna så får dom turista runt i eu under tre månader under förutsättning att dom är självgående, då har pengar med sig eller stå på egna ben, dessa har eller kan inget av det, samt att dom vistas här långt mer än 3 månader, en av anledningen är att våra slappa myndigheter SAKNAR översyn på det området, behovet att registrera sig vid ankomst har också blivit avskaffat för ett tag sen.
    Vi har lagar på plats men inga myndigheter som uppräthåller dom.

Eller billigare att stanna där man kommer ifrån än att skuldsätta sig för att "turista" i ett land man inte har råd att göra rätt för sig.
  • Ego Lovers
    seriösanvändare skrev 2015-07-27 17:40:48 följande:

Jag kan tillägga att jag anser att den nuvarande tiggarsituationen är ohållbar och oacceptabel, hur synd det än är om dessa människor. Vi ska inte behöva få hit andra länders problem och svenska lagar och regler måste gälla alla.

Ändå ger jag ibland bort mina pantflaskor till tiggare. För att jag inte behöver dem själv och för att jag inte har hjärta att bara slänga dem när det finns utsatta människor i vårt samhälle. Jag skulle lika gärna kunna skänka dem till en fattigpensionär.

Men pengar, det ger jag aldrig. Det cementerar bara problemet i Sverige, uppmuntrar fler att komma hit. Men andra gör som de vill.

Om du alltid är seriös, lever du bara ditt liv till hälften.
    Har gett dom pantflaskor men de vill inte ha det. Då måste de tyvärr gå och panta dom. En drog fram sin iPhone och skrev på sitt språk på Google translate "kan du panta och komma hit med pengarna sedan för mig".
    Kan tillägga att visst jag pantade men några pengar till tiggaren blev det inte. Ändå var pantstationen max tre meter bakom människan. Sur blev hon också när hon insåg att jag bara gick förbi henne efter jag pantade. 83:50 förlorade hon på sin lathet. Har aldrig gett innan och kommer aldrig ge heller. Folk i vår stad har hjälp en kvinna med ett svårt sjukt barn att åka hem men två veckor senare satt hon på samma plats igen fast en kvinna gav henne 2000kr till bussbiljetten tillbaka.
  • Ego Lovers
    WickedWays skrev 2015-07-27 21:39:24 följande:

Jag är student. Min sambo är pappaledig. Vi har så vi klarar oss men inte mer.

Där jag och min familj bor sitter det tiggare utanför varenda affär, varenda hörn, ibland till och med flera med bara några meter mellan längst samma vägg. Om jag skulle ge till tiggarna jämt och till varje tiggare jag går förbi, även om jag bara skulle ge 1kr per tiggare, så skulle det snart dra iväg till tusentals kronor per månad.. Och hur ska då jag och min familj överleva? Jag kan tycka att tiggarna får lov att söka jobb precis som alla andra! Och sen kan jag även tycka att inte bara Sverige ska ta emot. Självklart ska vi ta emot dom vi kan ta emot (ursprung, hudfärg, religion, sexuell läggning osv spelar ingen roll så länge man kan anpassa sig till våra lagar och regler), men vi kan inte ta emot alla! Det går inte! Därför tycker jag att fler än bara Sverige ska ta emot flyktingar/invandrare.

Fast tiggarna är inga invandrare. De får precis som du och jag uppehålla oss i vilket EU land vi vill under max tre månader så länge vi inte söker bidrag. Dvs man ska kunna försörja sig själva. Stannar man MER än tre månader måste man registrera sig och betala skatt på den inkomst man tjänar i det landet man uppehåller sig. Problemet är att dessa tiggare struntar i landets lagar och i EU reglerna.
  • Ego Lovers
    nihka skrev 2015-07-28 00:56:39 följande:
    Jag har inte påstått att jag har plockat upp något bajs.
    Jösses!
    Herregud!
    Jag tror jag dör!
    Hur är det med läsförståelsen?
  • Ego Lovers
    Tom Araya skrev 2015-07-28 02:56:06 följande:
    Säg exakt vad du hjälper med....att de får pengar att leva på så de slipper åka till Sverige och tigga? Om inte, vad uppnår du då?
    Genom att uppmuntra till att de reser hit och lever i illegala campingläger och försörjer sig på tiggeri så stödjer du indirekt till de ökade kostnaderna för vårt samhälle.
    Tack gode Gud för Tom Araya
    Du ser även det som inte nihka ser
Svar på tråden Sluta snåla, ge pengar till tiggarna!