• Ego Lovers

Sluta snåla, ge pengar till tiggarna!

Anonym (Inte en chans) skrev 2015-07-28 13:50:15 följande:

Ovanstående handlar alltså om två olika vänner till mig, och två olika tiggarkvinnor som påträffats utanför två olika livs på Södermalm i Stockholm under försommaren 2015.

Kändes bäst att förtydliga.

Detta med att tiggare lassar in skönhetsvaror i korgen på en intet ont anande svensk plånbok verkar vara ett vanligt tillvägagångssätt eftersom det t o m startats en tråd om det på FL för länge sedan.

Japp! Så fort du köpt varorna och gått din väg knatar de in i butiken och begär pengarna tillbaka. Mat vill de inte ha för det kan de inte lämna tillbaka. De har med sig konserver från hemlandet som kostar några fjuttiga enkronor i svenska pengar pch tjänar på att äta maten från hemlandet än att äta den dyra maten i Sverige.
  • Ego Lovers
    nihka skrev 2015-07-28 17:26:08 följande:
    Du frågade mig exakt så här:

"Hjälper du till att sanera efter deras boplatser också? Plockar du upp deras bajs ur buskar och lekplatser?"

Och jag svarade "ja". När sedan någon berömde mig för det hade uppfattats att jag hade plockat bajs också förtydligade jag jag inte hade det utan mitt svar gällde enbart saneringen. Om jag hade velat ljuga kunde jag ju bara inte sagt något. Varför är det här viktigt?

Varför jag inte plockar bajs? Jag brukar spola ner det i toaletten. Vad är din ursäkt?
    Sanerar du via skattesedeln?
  • Ego Lovers

Nihka

Sanera betydelsen av det ordet är ordagrant göra hälsosamt, befria från smittämnen, bringa ordning och röja upp.

Allt som sker innan saneringen är ohälsosamt, sprider smittämnen, är oreda och dåligt.
    Slutsatsen av detta är att de romska olagliga lägren är en direkt hälsofarlig plats där smitta sprids pga att folk skiter direkt på marken, sjukdomar sprids och det är kåkstäder som inte har bygglov. Du påstår att de inte gör något fel ändå ger du gladeligen pengar för att sanera efter dom. SANERA är ett ord msn använder för att avlägsna något negativt. Du kan väl inte påstå att du tycker deras kåkstäder är negativa, du som så gärna vill ha hot fler. Så sluta missbruka ord du inte har en aning om vad dess betydelse är.

• Ego Lovers
    nihka skrev 2015-07-28 18:40:45 följande:
    Det första miraklet har redan inträffat. Det finns väl knappt någon i Sverige ända ner till förskoleålder som inte längre känner till folkgruppen romer. Långt fler än tidigare har fått upp ögonen för människors situation i länder som Rumänien, Bulgarien och Ungern och EUs roll. Långt fler än tidigare känner till att det finns öronmärkta pengar som inte når fram och en del har till och med tagit reda på orsakerna till det. Utan medvetenhet kan man inte vänta sig någon funktionell handling. Se det som under tiden Amerikabåtarna gick fulla - är det lika svårt att se behovet som akut när man inte kan stanna? Minimilönen i Rumänien är inte ens ?250 i månaden för den som har turen att ha ett arbete och en del tjänar ändå mindre än så. Det är inte ovanligt att det inte går att försörja en familj på lönen och man planerar resor för att avvärja katastrofen innan den är ett faktum.

http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/images/9/90/Minimum_wages%2C_January_2015_%28%C2%B9%29_%28EUR_per_month%29_YB15_II.png

Privata markägare.
    I Ungern är tiggeri förbjudet. Finns inte en enda tiggare där. Romerna tvingas arbeta precis som alla andra magyarer eller går på bidrag. Det första är under deras värdighet så de flesta går på bidrag. Men några tiggare utanför affärerna finns inte öht. Om du hade befunnit dig utanför din trygga dörr hade du sett att romernas hemländer vill få bort den misär romerna ställer till med och vi hade också misär här i Sverige förr och ett tiggeriförbud för att få bort fattigdom och misär. Därför infördes tex barnbidrag.
    Nu får vi ta de som inte vill arbeta för det är under deras värdighet att arbeta. De vill inte.
  • Ego Lovers
    Anonym (Inte en chans) skrev 2015-07-28 20:10:32 följande:
    Varför det är viktigt? Varför är det här viktigt? Jo för jag tror aldrig jag träffat på någon som uppvisat att den ljuger på ett så flagrant sätt på ett internetforum förut. Du blev påkommen med en lögn.

Men jag kanske får backa - kanske är det så att du faktiskt JOBBAR med att sanera. Du kanske sanerar marken som blivit bulldozrad efter ett tiggarläger rivits.

Om du arbetar professionellt med detta så får du iofs betalt för att göra det - men då gör du det för pengarna och inte för att vara fin medmänniska.
    Hahaha.... Förstår ditt tankesätt. Då måste nihka ge sina småmynt för att få arbeta efter dom
  • Ego Lovers
    Anonym (Tragedi) skrev 2015-07-28 22:09:47 följande:
    Det är tragiskt att folk inte delar med sig! Egoismen är stor! Det blir tyvärr större med tiden!

Men karma slår tillbaka!!!
    Vi kan dela med oss om de söker uppehållstillstånd. Då får de bostad och pengar till mat. Just nu är de turister inom EU
  • Ego Lovers
    todo nada skrev 2015-07-28 22:47:25 följande:
    Att kungafamiljen är bland de högst avlönade bidragstagarna kan vi tyvärr inte styra över i dagsläget. Även om jag personligen tycker det är åt helvete också...

Men det är väl nästan en egen tråd..?
    Tillåt mig småle va!
    De arbetar precis som bidragstagaren läkaren eller bidragstagaren usk eller bidragstagaren sophämtaren osv. Dvs alla får de lön för sitt arbete av skattemedel
  • Ego Lovers
    todo nada skrev 2015-07-28 23:13:52 följande:
    Vad utför kungafamiljen för ovärderliga tjänster för landet? Vi har inte längre en styrande monarki, kungen får inte ens yttra sig politiskt.

Hur många årslöner för en sopåkare tror du kungafamiljen drar in på ett år, och tycker du det är en rimlig fördelning?
    Lön som lön. De löneförhandlar varje år och apanaget går inte till lyxkonsumtion utan till att restaurera slott och gods, ställen som du kan åka och titta på och få lära dig lite om Sveriges historia. Resor till och från olika länder när kungaparet är representanter för Sverige. De gör fantastiskt mycket PR för Sverige och Stockholm och Öland drar enormt mycket turister pga vårt kungahus. Något som gynnar den svenska turistnäringen och som ger pengar i skattkistan hos socialdemokraternas tomma lador
  • Ego Lovers
    themia skrev 2015-08-03 16:39:52 följande:

Så länge jag tvingas acceptera att en del av mina skattepengar går till stöd av invandrarfientliga partier som SD, har jag inga problem med att ge en slant till en fattig tiggare.

Tyvärr har fler journalister upptäkt att SD inte alls är rasister utan enbart islamofober som faktiskt vill bedriva en politik som bygger på Per Albin Hanssons folkhemmet så att säga att SD väljare är rasister och nazister när SD bedriver en socialdemokratiskt linje Á la 40 talet är ju att ta i.
  • Ego Lovers
    nihka skrev 2015-08-04 01:07:14 följande:
    Visst är SDs värderingar 40-tal. Sådana värderingar var säkert utbredda för 75 år sedan, men idag är SD tämligen ensamma med dem eftersom de flesta andra partier har utvecklats framåt och människorna som var röstberättigade för 75 år sedan är döda.
    Ändå så är ju det svenska folkhemmet en ideologi som sossarna ännu lever gott på när de ska hävda sig internationellt och då lever de ändå inte upp till den
  • Ego Lovers
    nihka skrev 2015-08-04 01:28:18 följande:
    Nej, det svenska folkhemmet är en gammal idé som lanserades av Per Albin Hansson 1928 och de allra flesta, förutom SD förstås har, har gått vidare.
    Ja på bekostnad av familjen ja.
  • Ego Lovers
    Tom Araya skrev 2015-09-17 02:38:07 följande:

Regeringen: Ge inte pengar till tiggare

Bokmärk artikel

Läs mer om tiggeri

?Skänk till organisationer på plats i hemländerna?
    Ett alternativ till att ge till tiggare är att skänka pengar till organisationer. Vi vill minska antalet EU-medborgare som tillfälligt vistas här, skriver Åsa Regnér, minister, och Martin Valfridsson, samordnare för utsatta EU-medborgare.

Så vill regeringen få bort tiggeriet
    I ett nytt åtgärdspaket vill de kriminalisera utnyttjande av tiggare samt göra det lättare att avhysa EU-migranternas läger. Förslagen får tummen upp av M.

Foto: Alvaro Barrientos/AP

Regeringen vill att svenskarna slutar ge pengar till tiggare på gatan och istället skänker pengarna till olika hjälporganisationer. Målet är att det ska bli färre tiggare på de svenska gatorna.

www.dn.se/nyheter/politik/regeringen-ge-inte-pengar-till-tiggare/
    Tiden är ur led!

Och Moderaterna tyckte man kunde hjälpa flyktingarna på plats i flyktinglägrerna i Turkiet.

Undra var S och M tidigare hört detta ifrån?
Svar på tråden Sluta snåla, ge pengar till tiggarna!