• Anonym (gunilla borling)

Sluta snåla, ge pengar till tiggarna!

Jag skäms så fruktansvärt när man går förbi mataffären och ser hur folk efter folk passerar de stackars tiggare som sitter utanför och inte ger ett öre. De tittar inte ens på dem när de säger "hej" utan bara susar förbi. Det är så jjäkla egoistiskt. Här lever vi i ett land med god ekonomi och har inte råd att ge en krona eller en femma till de som inget har....

Tycker ni ska skämmas ni snåla svenskar! Ni är som smålänningar allihop!!!

• Svar på tråden Sluta snåla, ge pengar till tiggarna!
  • nihka
    Anonym (brottslingar) skrev 2015-07-27 20:19:52 följande:

Visa mig den artikeln jag missade bland hundratals olika som säger entydigt att dom kommer hit och bosätter sig olagligt där det passar dom.

Du har redan fått två, flera länkar har blivit postade i tråden, dags att leva upp till dina påståenden.

Missar du vad du själv har skrivit så kan jag faktiskt inte hjälpa dig.

axplock på skit du har skrivit i andra trådar där du målar upp satir/nid bilden.

Om nu dessa tiggande människor som enligt din mening inte är "fattiga" och inte heller är "fina individer som kämpar" har så många andra sätt att skaffa pengar på, varför sätter man sig på en bit trottoar och tigger?

Det måste väl ändå vara mer lukrativt att exempelvis sälja sin morsas organ

-----

Vi kansle skulle förbjuda fattigdom när vi ändå är i farten...

--------

Det hela verkar gå ut på att du vill hjälpa människor som klarar sig bra själva när de har lite otur, medan människor som inte klarar sig själva för att de exempelvis haft oturen att födas romer som föraktas i sin hemländer vill du bidra till med att själv förakta.

----Det finns folk här som inte gör annat än spyr ut sitt hat mot människor av annat ursprung. Jag har följt flera i flera års tid. Det tycks inte hjälpa dem ett dugg utan de når nya rassehöjder med sina kommentarer gång på gång fast man tror att det inte längre är möjligt.

Och näthatet bara ökar. Det här med att ge sig hän har gått för långt. Ditt recept hjälper inte här utan ger i stället näring

----

till det kan man bara lägga till att naivitet och förnekelse folk uppvisar eller du rättare sagt för ingen annan skriver så ihärdigt som du gör här når vist inga begränsningar.

Skönmåla, oskyldigsförklara för allt omyndighetsförklara i och med dom verkar inte vara i stånd att ta ett jobb.

Varför gör du det?

Och hur går det med att svara på tidigare inlägg, åttonde upprepning med en del frågor du fortfarande tror du kan få under mattan.

Anonym (brottslingar) skrev för åttonde gången

Vem har påstått att kriminella ligor och människohandel står bakom all yrkestiggeri mer än du insinuerar att folk gör så?

Däremot så bryter dom mot lagar efter dom har kommit hit, en lång rad med såna så kalla dom för kriminella är inte sakfel, dom flesta av dom begår dessa på egen hand och inte under tvång av andra.
    Att yrkestigga som ett ex är i motsatsen till det du påstår inte lagligt

Sen utnyttjar ligor varandra väl på plats med att "beslagta" bästa platser och utpressa andra om dom vill sitta där så kriminalitet i samband med yrkestiggeri är omfattande.

Nedskräpning och olaga bosättningar är vad dom gör genellt i grupp, givetvis har det och yrkestiggeri sammankopplat då vi inte skulle drabbas av det ifall ifall dom inte kom hit för att tigga.

Blir less på skönmålning av yrkestiggare, dom förstör, utnyttjar, lurar och kostar stat enorma pengar och allmänhet en del obehag.
    När företag råkar ut för svin, hela grönområden blir omvandlade till toaletter, privatpersoner får sina egendom beslagna under tiden polisen rycker på axlarna och gör inget åt saken så är det dags att vakna upp.
    Allt jag nämnde är olagligt, allt jag nämnde begås generellt av dom alla.

Sen att du vill betala folk så dom stannar kvar på gatan och fortsätter förstöra för sig själva och oss, varför gör du det?
    Din egen självkänsla eller du tror på allvar att dom blir hjälpta av dina nonchalanta naiva gest i form av pengar?

----------------------------------------------

Så du menar alltså att markockupation, beslagtagna byggnader, busskurer trappuppgångar, stöld, miljöförstöring, ofredande och mer därtill är fullt lagligt i landet?

Du får lära dig att processa text, jag skrev att yrkestiggere är kriminella oavsett om det styrs av ligor i hemlandet eller om dom "bara" grupperar sig efter ryktet att man kan göra vad som i landet Sverige och begår brott i efterhand.

Så din länk är för femtioelva gången irrelevant och oft, svara nu på frågor.
    Baksidor av det du tydligen försvarar av nån underlig anledning, kan du uppge anledningen?

Nu blev det lite knas med texten men kan du peka på lagstycke där det ovanstående är fullt lagligt?

Dina inlägg blir bara rörigare och rörigare.

Jag ska försöka att uttrycka mig t y d l i g a r e åt dig.

1. Jag svarar inte på frågor om påståenden som du diktat ihop och sedan fått för dig att jag har sagt.

2. Jag väntar på källan till dina påstådda 99,9%, eller att du bara säger att det är något du tagit ur luften för att du typ tycker det verkar så. Whichever.

3. Jag erbjöd dig att citera mig med påståenden från den här tråden och så skulle jag styrka mina påståenden med en källor.

4. Det finns ingen fyra.

Jo, förresten. Ska jag kalla dig för ett av mina fans eller stalkare som följer mig så ihärdigt?

I andra trådar har jag skrivit om tiggeri, men jag ser inte någon "nidbild". Vet du vad "nidbild" betyder?
  • Anonym (Inte en chans)

Nika, varför säger du inte det från allra första början att du inte kommer svara på följdfrågor orsakade av dina kritiska inlägg? Det vore liksom bra för alla FL-medlemmar att veta innan, så att säga. Det är verkligen inte snyggt att aggressivt måla in både andra och sig själv i varsitt hörn och sen utropa "NO FURTHER QUESTIONS!"

Bara min åsikt. Kanske någon annan medlem som håller med mig? ?

• nihka
    Anonym (Inte en chans) skrev 2015-07-27 20:41:30 följande:
    Höhöhöhöhöhöhöhööööö...

Nej jag visste inte att infon fanns i samma länk, jag skummade bara de tolv länkarna eftersom min platta blir så seg med många flikar öppna.

Men m a o säger polisen "De är organiserade - men bara en del av dom är brottsliga"? Gulligt.

Här får du en länk som förklarar hur polisen agerade:

www.urbandictionary.com/define.php&utm_source=search-action
    Jaha, det är så du låter när du skrattar! Hahahahaha!

Men om du inte visste vad som stod i länkarna är det ju lite oansvarigt att ge dem omdömet "utmärkta".

Ja, de säger att de är organiserade, hjälps åt, som man gör inom familjen/släkten. och att en mindre del skulle vara organiserade på ett kriminellt sätt.

Vad är egentligen så konstigt med det att du misstänker polisen för att inte vara ärliga?

• Anonym (brottslingar)
    nihka skrev 2015-07-27 20:41:39 följande:
    Dina inlägg blir bara rörigare och rörigare.

Jag ska försöka att uttrycka mig t y d l i g a r e åt dig.

1. Jag svarar inte på frågor om påståenden som du diktat ihop och sedan fått för dig att jag har sagt.

2. Jag väntar på källan till dina påstådda 99,9%, eller att du bara säger att det är något du tagit ur luften för att du typ tycker det verkar så. Whichever.

3. Jag erbjöd dig att citera mig med påståenden från den här tråden och så skulle jag styrka mina påståenden med en källor.

4. Det finns ingen fyra.

Jo, förresten. Ska jag kalla dig för ett av mina fans eller stalkare som följer mig så ihärdigt?

I andra trådar har jag skrivit om tiggeri, men jag ser inte någon "nidbild". Vet du vad "nidbild" betyder?

Vilka påståenden skulle det vara, dom jag styrkte med dina egna inlägg från olika trådar eller dom där du påstår att det organiserade tiggeriet med allt det medför är inte olagligt?

Jag kan posta tusentals länkar om yrkestiggare som olovligt vistas i sverige, några har redan fastnat på sidan andra kan du själv enkelt leta upp med simpla sökord, du verkar däremot ha problem att hitta en som inte gör det, jag har försökt själv så jag håller inte andan att du levererar en fungerande länk.

I denna tråden har du inte riktigt värmt upp en och upprepar bara en mantra, du kanske har fått på huvudet så pass att du har slutat upprepa skit du redan har skrivit i andra trådar du lika manisk vistas i men hur som du har fått dina citat.

Man kan knappast säga att jag följer dig, man kan inte ens säga att jag skriver mycket på sidan men ditt nick har jag däremot sett i olika trådar sprida samma felaktigheter med högmod och nedsättande attityd.

Ja, jag vet vad en nidbild betyder, vet du?

Den bilden du målar upp av yrkestiggare är ren nidbild som borde passa i satir serie.

• nihka
    Anonym (Inte en chans) skrev 2015-07-27 20:29:36 följande:
    Låt henne göra bort sig. Det är åtminstone underhållande
    Ja, passa på att ha roligt så länge du kan! Skrattande
  • Anonym (brottslingar)
    Anonym (Inte en chans) skrev 2015-07-27 20:53:46 följande:

Nika, varför säger du inte det från allra första början att du inte kommer svara på följdfrågor orsakade av dina kritiska inlägg? Det vore liksom bra för alla FL-medlemmar att veta innan, så att säga. Det är verkligen inte snyggt att aggressivt måla in både andra och sig själv i varsitt hörn och sen utropa "NO FURTHER QUESTIONS!"

Standard taktik från visa medlemmar på denna sida, låtsas som om det regnar när pinsamma sanningar kommer fram, ändra spår, släng på lite rasism i det hela, upprepa skit som redan har blivit bemött och avfärdad, insistera med dårens envishet.

För eller senare ger folk upp så har man "vunnit"

Låt oss inte bry oss hur mycket skit yrkestiggare har producerat under tiden, hur många dom har ofredat, hur många inbrott det har begåtts, hur mycket natur det har kostat, hur mycket i sanering har gått ut senaste dygnet och så vidare, det finns inte lalalalalala.

Klart vi måste dessa stackars utsatta diskriminerade "romer"

Det känns bekant antar jag

• nihka
    Anonym (Inte en chans) skrev 2015-07-27 20:53:46 följande:

Jag säger att jag inte kommer svara på frågor om sådant andra har diktat ihop att jag har sagt. Varför i all världen skulle jag det?
  • nihka
    Anonym (brottslingar) skrev 2015-07-27 20:55:22 följande:

Vilka påståenden skulle det vara, dom jag styrkte med dina egna inlägg från olika trådar eller dom där du påstår att det organiserade tiggeriet med allt det medför är inte olagligt?

Jag kan posta tusentals länkar om yrkestiggare som olovligt vistas i sverige, några har redan fastnat på sidan andra kan du själv enkelt leta upp med simpla sökord, du verkar däremot ha problem att hitta en som inte gör det, jag har försökt själv så jag håller inte andan att du levererar en fungerande länk.

I denna tråden har du inte riktigt värmt upp en och upprepar bara en mantra, du kanske har fått på huvudet så pass att du har slutat upprepa skit du redan har skrivit i andra trådar du lika manisk vistas i men hur som du har fått dina citat.

Man kan knappast säga att jag följer dig, man kan inte ens säga att jag skriver mycket på sidan men ditt nick har jag däremot sett i olika trådar sprida samma felaktigheter med högmod och nedsättande attityd.

Ja, jag vet vad en nidbild betyder, vet du?

Den bilden du målar upp av yrkestiggare är ren nidbild som borde passa i satir serie.

Jag kan inte förenkla det mer. Vi provar så här då. Jag ställer en fråga som du svarar på och sedan är det din tur. Om du vill att jag ska svara på varför jag har sagt si eller så är dock kravet att jag måste ha sagt så för att svara. Nu borde vi vara igång.

Då börjar jag: Källa på 99,9 % eller att du bara anser att det ser ut så. Välj.

PS. Nidbild betyder hånade karikatyr. Jag har näppeligen beskrivet romska tiggare som grupp så.
  • Anonym (Inte en chans)
    nihka skrev 2015-07-27 20:57:04 följande:

Ja, passa på att ha roligt så länge du kan!

"så länge jag kan"? Hmm, det låter lite som ett hot. Är du en sån där som man inte får kritisera, oavsett om du har fel eller rätt? Det verkar finnas några sådana på varje forum.
Svar på tråden Sluta snåla, ge pengar till tiggarna!