• Anonym (gunilla borling)

Sluta snåla, ge pengar till tiggarna!

Jag skäms så fruktansvärt när man går förbi mataffären och ser hur folk efter folk passerar de stackars tiggare som sitter utanför och inte ger ett öre. De tittar inte ens på dem när de säger "hej" utan bara susar förbi. Det är så jjäkla egoistiskt. Här lever vi i ett land med god ekonomi och har inte råd att ge en krona eller en femma till de som inget har....

Tycker ni ska skämmas ni snåla svenskar! Ni är som smålänningar allihop!!!

• Svar på tråden Sluta snåla, ge pengar till tiggarna!
  • nihka
    Anonym (brottslingar) skrev 2015-07-27 18:47:54 följande:

Ja, det gör jag, har även postat att Sverige har redan i år rivit över hundratal och fler kvarstår.
    Jag har med ett undantag aldrig läst om en tiggagrupp som har lagligt bosatt sig här för att bedriva yrkestiggeri, om du har så kan du länka till det, det som tyder att det är mer än 0,1 som kanske betalar för sig.

Eftersom dom begår brottsliga handlingar genom sina bosättningar och stölder för bygger så är dom kriminella, frågor på det?

Vilket av detta var det du ville ha källa på, jag vill däremot ha källa på ditt påstående att nedag givna handlingar skulle vara legala i landet

nihka skrev 2015-07-27 16:46:10 följande:
    Exakt VAD är fel och utgör i ditt tycke en "nidbild" av "Jag har så här långt berättat att jag anser att det är frivilligt om man vill ge till tiggare eller inte, citerat och länkat till en vetenskaplig undersökning, sagt att det inte är olagligt att tigga samt att alla tiggare inte bryter mot några lagar"?

Här har du nidbilden ja, att detta skulle röra sig om utsatta stackare som trots det håller sig inom lagliga ramar och vänligt ber om hjälp.

Skulle passa bra i en kort satir serie, först din bild om stackaren, bild två, tack sverige, här har ni valuta för pengarna och en bild på huckande skitande yrkestiggare.

i alla fall.

Och jag väntar fortfarande på källan till 99,9%, eller så går det bra att erkänna att du tycker det verkar ungefär så, men aldrig har sett någon siffra 99,9%. Någonstans.

Nej, jag har inte målat upp någon bild alls om du inte anser att länken till forskningsrapporten och innehållet där är "min nidbild".

Nu är du igång igen med att fantisera ihop saker jag har påstått. Vi gör så här tycker jag. Du kopierar mina påståenden och sedan länkar jag till källorna till mina påståenden här i tråden. Shoot!
  • Anonym (Jkl)

Nej.

Jag ger inget. Jag vill att de åker hem istället. Och nej, jag hejar på folk jag känner och inte på någon som skriker det till mig.

Nu börjar de gå fram till en också när man går på stan. Stick. Låt mig och mina pengar vara ifred. De ger jag till andra behövande.

• nihka
    Anonym (Ghost) skrev 2015-07-27 18:54:49 följande:
    Visst är det så, det är här bakom datorskärmen dom törs.
    Fega som dom är.
    En har jag faktiskt mött irl, vi delade bänk när en romsk kvinna kom och ville sälja deras tidning till oss.
    Det fick igång henne men när jag tog debatten och ifrågasatte och punkterade hennes argument och hon inte fick det medhåll hon hade räknat med så tystnade hon och dröp av tillbaka till den sten hon kom ifrån.
    Jävla kärring hon hade säkert lärt sig retoriken på nätet.
    Det är så fegt så jag kan bara känna förakt och sorg över sån dumhet och elakhet.
    För mig är det obegripligt hur man kan sjunka så lågt. 

Du gör ett bra jobb i dom här trådarna, det vill jag att du ska veta.
    För jag vet att du får ta mycket skit för det från dom som inte gillar när dom blir störda i sin propaganda med futiliteter som krav på sanningsenlighet och att kunna styrka sina påståenden.
    Det är så jobbigt att inte få skitsnacka ifred om andra som inte kan försvara sig 
    Bra gjort!!!

Och tack! Märkligt det där med att en del människor glömmer bort att de där andra också är människor. Och så undrar jag hur en del har det hemma när man tydligen är van vid att få kasta ur sig vilka "sanningar" som helst utan att någon får begära stöd för påståendena utan att det blir ett jävla liv med personangrepp.
  • Anonym (inte en spänn)
    nihka skrev 2015-07-27 19:14:53 följande:
    Det var inget hot utan en ren information. Jag tycker inte det är "debattera" att fråga mig om det "ekar", men det kanske är din "debattstil"?. Om du blandar in någons intellektuella funktioner eller andra personaspekter i "debatten" kommer även du att få ta konsekvenserna för det. Att ge pengar till tiggare är frivilligt, men att följa forumregler är tvingande.
    Wow vilket maktspråk! Skrattar så jag nästan kissar på mig! Tomte
  • Ego Lovers
    seriösanvändare skrev 2015-07-27 17:40:48 följande:

Jag kan tillägga att jag anser att den nuvarande tiggarsituationen är ohållbar och oacceptabel, hur synd det än är om dessa människor. Vi ska inte behöva få hit andra länders problem och svenska lagar och regler måste gälla alla.

Ändå ger jag ibland bort mina pantflaskor till tiggare. För att jag inte behöver dem själv och för att jag inte har hjärta att bara slänga dem när det finns utsatta människor i vårt samhälle. Jag skulle lika gärna kunna skänka dem till en fattigpensionär.

Men pengar, det ger jag aldrig. Det cementerar bara problemet i Sverige, uppmuntrar fler att komma hit. Men andra gör som de vill.

Om du alltid är seriös, lever du bara ditt liv till hälften.
    Har gett dom pantflaskor men de vill inte ha det. Då måste de tyvärr gå och panta dom. En drog fram sin iPhone och skrev på sitt språk på Google translate "kan du panta och komma hit med pengarna sedan för mig".
    Kan tillägga att visst jag pantade men några pengar till tiggaren blev det inte. Ändå var pantstationen max tre meter bakom människan. Sur blev hon också när hon insåg att jag bara gick förbi henne efter jag pantade. 83:50 förlorade hon på sin lathet. Har aldrig gett innan och kommer aldrig ge heller. Folk i vår stad har hjälp en kvinna med ett svårt sjukt barn att åka hem men två veckor senare satt hon på samma plats igen fast en kvinna gav henne 2000kr till bussbiljetten tillbaka.
  • nihka
    Anonym (inte en spänn) skrev 2015-07-27 19:49:32 följande:
    Wow vilket maktspråk! Skrattar så jag nästan kissar på mig! Tomte
    Ja, man får det inte roligare än man gör sig. Tack och hej!
  • Anonym (brottslingar)
    nihka skrev 2015-07-27 19:27:38 följande:
    Och jag väntar fortfarande på källan till 99,9%, eller så går det bra att erkänna att du tycker det verkar ungefär så, men aldrig har sett någon siffra 99,9%. Någonstans.

Nej, jag har inte målat upp någon bild alls om du inte anser att länken till forskningsrapporten och innehållet där är "min nidbild".

Nu är du igång igen med att fantisera ihop saker jag har påstått. Vi gör så här tycker jag. Du kopierar mina påståenden och sedan länkar jag till källorna till mina påståenden här i tråden. Shoot!

Visa mig den artikeln jag missade bland hundratals olika som säger entydigt att dom kommer hit och bosätter sig olagligt där det passar dom.

Du har redan fått två, flera länkar har blivit postade i tråden, dags att leva upp till dina påståenden.

Missar du vad du själv har skrivit så kan jag faktiskt inte hjälpa dig.

axplock på skit du har skrivit i andra trådar där du målar upp satir/nid bilden.

Om nu dessa tiggande människor som enligt din mening inte är "fattiga" och inte heller är "fina individer som kämpar" har så många andra sätt att skaffa pengar på, varför sätter man sig på en bit trottoar och tigger?

Det måste väl ändå vara mer lukrativt att exempelvis sälja sin morsas organ

-----

Vi kansle skulle förbjuda fattigdom när vi ändå är i farten...

--------

Det hela verkar gå ut på att du vill hjälpa människor som klarar sig bra själva när de har lite otur, medan människor som inte klarar sig själva för att de exempelvis haft oturen att födas romer som föraktas i sin hemländer vill du bidra till med att själv förakta.

----Det finns folk här som inte gör annat än spyr ut sitt hat mot människor av annat ursprung. Jag har följt flera i flera års tid. Det tycks inte hjälpa dem ett dugg utan de når nya rassehöjder med sina kommentarer gång på gång fast man tror att det inte längre är möjligt.

Och näthatet bara ökar. Det här med att ge sig hän har gått för långt. Ditt recept hjälper inte här utan ger i stället näring

----

till det kan man bara lägga till att naivitet och förnekelse folk uppvisar eller du rättare sagt för ingen annan skriver så ihärdigt som du gör här når vist inga begränsningar.

Skönmåla, oskyldigsförklara för allt omyndighetsförklara i och med dom verkar inte vara i stånd att ta ett jobb.

Varför gör du det?

Och hur går det med att svara på tidigare inlägg, åttonde upprepning med en del frågor du fortfarande tror du kan få under mattan.

Anonym (brottslingar) skrev för åttonde gången

Vem har påstått att kriminella ligor och människohandel står bakom all yrkestiggeri mer än du insinuerar att folk gör så?

Däremot så bryter dom mot lagar efter dom har kommit hit, en lång rad med såna så kalla dom för kriminella är inte sakfel, dom flesta av dom begår dessa på egen hand och inte under tvång av andra.
    Att yrkestigga som ett ex är i motsatsen till det du påstår inte lagligt

Sen utnyttjar ligor varandra väl på plats med att "beslagta" bästa platser och utpressa andra om dom vill sitta där så kriminalitet i samband med yrkestiggeri är omfattande.

Nedskräpning och olaga bosättningar är vad dom gör genellt i grupp, givetvis har det och yrkestiggeri sammankopplat då vi inte skulle drabbas av det ifall ifall dom inte kom hit för att tigga.

Blir less på skönmålning av yrkestiggare, dom förstör, utnyttjar, lurar och kostar stat enorma pengar och allmänhet en del obehag.
    När företag råkar ut för svin, hela grönområden blir omvandlade till toaletter, privatpersoner får sina egendom beslagna under tiden polisen rycker på axlarna och gör inget åt saken så är det dags att vakna upp.
    Allt jag nämnde är olagligt, allt jag nämnde begås generellt av dom alla.

Sen att du vill betala folk så dom stannar kvar på gatan och fortsätter förstöra för sig själva och oss, varför gör du det?
    Din egen självkänsla eller du tror på allvar att dom blir hjälpta av dina nonchalanta naiva gest i form av pengar?

----------------------------------------------

Så du menar alltså att markockupation, beslagtagna byggnader, busskurer trappuppgångar, stöld, miljöförstöring, ofredande och mer därtill är fullt lagligt i landet?

Du får lära dig att processa text, jag skrev att yrkestiggere är kriminella oavsett om det styrs av ligor i hemlandet eller om dom "bara" grupperar sig efter ryktet att man kan göra vad som i landet Sverige och begår brott i efterhand.

Så din länk är för femtioelva gången irrelevant och oft, svara nu på frågor.
    Baksidor av det du tydligen försvarar av nån underlig anledning, kan du uppge anledningen?

Nu blev det lite knas med texten men kan du peka på lagstycke där det ovanstående är fullt lagligt?

• Anonym (Inte en chans)
    Anonym (inte en spänn) skrev 2015-07-27 19:49:32 följande:

Wow vilket maktspråk! Skrattar så jag nästan kissar på mig! 

Låt henne göra bort sig. Det är åtminstone underhållande
  • Anonym (Inte en chans)
    Ego Lovers skrev 2015-07-27 19:58:44 följande:

Har gett dom pantflaskor men de vill inte ha det. Då måste de tyvärr gå och panta dom. En drog fram sin iPhone och skrev på sitt språk på Google translate "kan du panta och komma hit med pengarna sedan för mig".

Kan tillägga att visst jag pantade men några pengar till tiggaren blev det inte. Ändå var pantstationen max tre meter bakom människan. Sur blev hon också när hon insåg att jag bara gick förbi henne efter jag pantade. 83:50 förlorade hon på sin lathet. Har aldrig gett innan och kommer aldrig ge heller. Folk i vår stad har hjälp en kvinna med ett svårt sjukt barn att åka hem men två veckor senare satt hon på samma plats igen fast en kvinna gav henne 2000kr till bussbiljetten tillbaka.

Fy tvi vilka vidriga as. De här appellerar verkligen till det absolut sämsta hos människan!

Den här med pantflaskor, ungefär när och var var detta? Samma fråga om kvinnan med bussbiljett (landskap eller stad räcker).

Jag samlar ihop vittnesmål från personer som råkat ut för de här skurkarna själva.

Det är förvisso oerhört godtroget att ge en person summan i cash, böttre då köpa biljett, hjälpa mönniskan ombord på bussen och vinka glatt adjö.
  • Anonym (Inte en chans)
    nihka skrev 2015-07-27 18:58:13 följande:

Hahahaha! Den informationen står INNE I ARTIKLARNA som anonym (arbetslös) länkade till. Du prisar länkarna och vet inte ens vad som står i dem. No worries. Detta visste nog inte den som postade dem heller varför jag erbjöd mig att länka. Tänkte det skulle vara lite roligt att posta samma länk.

I första länken ww.expressen.se/nyheter/polisens-spaning-visar-tiggeriet-ar-organiserat/"På måndagskvällen backade däremot polisen från att det ska handla om organiserat tiggeri.

- Det är inom den egna organisationen i så fall, bland de boende. Vi har sett att man kör ut samma personer varje dag i en bil. Men det är inte att tiggeriet är organiserat, men de har ett sätt att organisera sig där de bor, säger Liselotte Ström, polisområdeschef Gävleborg."

Sedan har jag bara länkat till forskningen 4 gånger i den här tråden, men här kommer den en 5:e gång på populär begäran nu från dig:

www.forskning.se/nyheterfakta/nyheter/forskningsesartiklar/tiggarnaarorganiserademenmersallanikriminellanatverk.5.426a72d614c33b887a06c6.html

"Några av de tiggare som idag syns i svenska städer är sannolikt utsatta för organiserad brottslighet. Men de utgör bara ett fåtal av alla de som kommit hit för att samla ihop pengar"

Höhöhöhöhöhöhöhööööö...

Nej jag visste inte att infon fanns i samma länk, jag skummade bara de tolv länkarna eftersom min platta blir så seg med många flikar öppna.

Men m a o säger polisen "De är organiserade - men bara en del av dom är brottsliga"? Gulligt.

Här får du en länk som förklarar hur polisen agerade:

www.urbandictionary.com/define.php&utm_source=search-action
Svar på tråden Sluta snåla, ge pengar till tiggarna!