• Anonym (gunilla borling)

Sluta snåla, ge pengar till tiggarna!

Jag skäms så fruktansvärt när man går förbi mataffären och ser hur folk efter folk passerar de stackars tiggare som sitter utanför och inte ger ett öre. De tittar inte ens på dem när de säger "hej" utan bara susar förbi. Det är så jjäkla egoistiskt. Här lever vi i ett land med god ekonomi och har inte råd att ge en krona eller en femma till de som inget har....

Tycker ni ska skämmas ni snåla svenskar! Ni är som smålänningar allihop!!!

• Svar på tråden Sluta snåla, ge pengar till tiggarna!
  • Anonym (skratta eller gråta)
    Gert skrev 2015-08-03 16:54:40 följande:
    Du kanske inte vet att dina och mina skattepengar redan går till tiggare.

Och det långt mer per år än sd har fått sen partiet skapades, tragisk men sant.

• Anonym (skratta eller gråta)
    Anonym (skratta eller gråta) skrev 2015-08-03 17:00:42 följande:

Och det långt mer per år än sd har fått sen partiet skapades, tragisk men sant.

Nu när jag kollar siffror, yrkestiggare kostar mer per år, än vad alla partier kostar oss tillsammans.

• Anonym (inte en spänn)
    Anonym (skratta eller gråta) skrev 2015-08-03 17:08:16 följande:

Nu när jag kollar siffror, yrkestiggare kostar mer per år, än vad alla partier kostar oss tillsammans.

Då kan du väl länka till dessa siffror. Det hade varit intressant att se.
  • Ego Lovers
    themia skrev 2015-08-03 16:39:52 följande:

Så länge jag tvingas acceptera att en del av mina skattepengar går till stöd av invandrarfientliga partier som SD, har jag inga problem med att ge en slant till en fattig tiggare.

Tyvärr har fler journalister upptäkt att SD inte alls är rasister utan enbart islamofober som faktiskt vill bedriva en politik som bygger på Per Albin Hanssons folkhemmet så att säga att SD väljare är rasister och nazister när SD bedriver en socialdemokratiskt linje Á la 40 talet är ju att ta i.
  • nihka
    Ego Lovers skrev 2015-08-04 00:04:35 följande:
    Tyvärr har fler journalister upptäkt att SD inte alls är rasister utan enbart islamofober som faktiskt vill bedriva en politik som bygger på Per Albin Hanssons folkhemmet så att säga att SD väljare är rasister och nazister när SD bedriver en socialdemokratiskt linje Á la 40 talet är ju att ta i.
    Visst är SDs värderingar 40-tal. Sådana värderingar var säkert utbredda för 75 år sedan, men idag är SD tämligen ensamma med dem eftersom de flesta andra partier har utvecklats framåt och människorna som var röstberättigade för 75 år sedan är döda.
  • nihka
    Anonym (inte en spänn) skrev 2015-08-03 19:25:03 följande:
    Don't hold you breath.
  • Ego Lovers
    nihka skrev 2015-08-04 01:07:14 följande:
    Visst är SDs värderingar 40-tal. Sådana värderingar var säkert utbredda för 75 år sedan, men idag är SD tämligen ensamma med dem eftersom de flesta andra partier har utvecklats framåt och människorna som var röstberättigade för 75 år sedan är döda.
    Ändå så är ju det svenska folkhemmet en ideologi som sossarna ännu lever gott på när de ska hävda sig internationellt och då lever de ändå inte upp till den
  • nihka
    Ego Lovers skrev 2015-08-04 01:17:04 följande:
    Ändå så är ju det svenska folkhemmet en ideologi som sossarna ännu lever gott på när de ska hävda sig internationellt och då lever de ändå inte upp till den
    Nej, det svenska folkhemmet är en gammal idé som lanserades av Per Albin Hansson 1928 och de allra flesta, förutom SD förstås har, har gått vidare.
  • Ego Lovers
    nihka skrev 2015-08-04 01:28:18 följande:
    Nej, det svenska folkhemmet är en gammal idé som lanserades av Per Albin Hansson 1928 och de allra flesta, förutom SD förstås har, har gått vidare.
    Ja på bekostnad av familjen ja.
  • Anonym (i helvete heller)
    Anonym (inte en spänn) skrev 2015-08-03 19:25:03 följande:

Jag hade fel på ett område.

Totala kostnaden går upp mot en halv miljard.

Yrkestiggare kostade oss bara 2-300 000 000kr föra året.

Självaste partistödet till sd gick upp mot 15 000 000 det jag tänkte på när jag skrev mitt inlägg, personen har problem med 15 000 000 men har inga problem att 1-300 000 000 betalas ut som följd av idiotens slantar i koppen.

Svar på tråden Sluta snåla, ge pengar till tiggarna!