Sluta snåla, ge pengar till tiggarna!
Nej, du hjälper inte till att sanera, du är en lögnare.
Att vi sedan drabbas alla av kostnader det är det vad folk försöker få fram här vilket jävla börda detta är för samhället.
Nej, du hjälper inte till att sanera, du är en lögnare.
Att vi sedan drabbas alla av kostnader det är det vad folk försöker få fram här vilket jävla börda detta är för samhället.
sådana som du
om man lever i nån skyddad hörna i nån bonnehålla
huvudet i röven.
Ts va fasike vet du om oss som går förbi en tiggare utan att ge just den tiggaren något? Jag tror det är många som tänker som jag. Jag ger dem inte en spänn på grund av att jag anser att det är fel sätt att hjälpa dem. Jag anser att om jag ger tiggarna så blir tiggeriet ett "yrke" jag skänker istället pengar till organisationer som hjälper "tiggarna" och deras familjer att bygga upp skolor och andra sätt för dom vuxna att försörja sig. Så kom förfasike inte och säg att man är snål bara för man valt en annan väg än du att hjälpa till på. Jag lägger en del pengar på fadderbarn varje månad med. Jag skall ärligt säga att jag är skittrött på att se alla trådar och alla påhopp på hur snåla vi svenskar är eller hur snåla vi är bara för att vi ej skyltar med vår givmildhet. Jag är även trött på detta pk mode som har blitt. Människor som sätter s
Nihka
Sanera betydelsen av det ordet är ordagrant göra hälsosamt, befria från smittämnen, bringa ordning och röja upp.
Allt som sker innan saneringen är ohälsosamt, sprider smittämnen, är oreda och dåligt.
Slutsatsen av detta är att de romska olagliga lägren är en direkt hälsofarlig plats där smitta sprids pga att folk skiter direkt på marken, sjukdomar sprids och det är kåkstäder som inte har bygglov. Du påstår att de inte gör något fel ändå ger du gladeligen pengar för att sanera efter dom. SANERA är ett ord msn använder för att avlägsna något negativt. Du kan väl inte påstå att du tycker deras kåkstäder är negativa, du som så gärna vill ha hot fler. Så sluta missbruka ord du inte har en aning om vad dess betydelse är.