Var lugn när det kommer till BF! Sorry men kroppen struntar fullständigt i vilket BF ni har
Min etta kom på BF+9 och min tvåa på BF+14 ...
millaw - Clearblue digitaltest skriver ut hur många veckor som gått från befruktning, alltså från när ägg och spermie möttes, vilket kan vara några timmar till flera dagar efter samlaget. Detta beroende på när man har ägglossning. Spermierna kan ju leva flera dagar i livmoder och äggledare och ligga och vänta på ägget
Men att det digitala testet ska kunna räkna ut exakt befruktningstillfälle får man ju ta med en rejäl nypa salt, alla har inte lika mycket HcG-hormon (det som testet reagerar på) till exempel. Hormonet ska öka i tidig graviditet men exakt hur mycket och hur fort det stiger skiljer sig mellan individer som jag förstått det.
Och iom att man börjar räkna graviditeten från sista mensens första dag så är man i vecka 1 när man har mens, man är sedan i vecka 2 veckan innan ägglossning. Men även detta skiljer sig mellan kvinnor då alla inte har ägglossning exakt 14 dagar efter mens - det beror helt på menscykeln.
Hur som helst så kommer man få en hyffsad uppskattning om BF på RUL. Men det säkraste att säga är väl att våra bebisar om de kommer i fullgången tid kommer någonstans mellan andra halvan av mars och första halvan av april