• väntar2015

Ivf falun hösten 2015

Sookie85 - spännande att inte veta! Vilken överraskning :) vi ville dock veta båda två så då blev det så :)

Okej! tänk vad olika det ser ut i olika kommuner. Kul att ni är nöjda med den! Många du känner igen som ska ha ungefär samtidigt?

Jag kommer vara hemma mest och få dagarna av sambon som han kan dela med sig av. Jag hoppas han känner att han vill va hemma lite sen oxå :) har ni bestämt hur ni ska göra?

Vet du föresten hur man gör om pappan vill ta ut föräldradagar (timmar) för föräldragruppen? Har det varit aktuellt för er? För loggar min sambo in idag på fk så finns ju inte han som pappa än...? Jäkla djungel det där... ;)

• väntar2015

Vad mysigt! Mina närmaste vänner har alla barn sen tidigare, yngsta är ca 2,5 år. Men det är väldigt många som jag känner igen och t o m en nära kollega som ska ha ungefär samtidigt så jag hoppas på många nya bekantakaper :)

Vad skönt med sådant schema! Haha nej, rik blir man då verkligen inte, blir en ordentlig omställning och då kommer vi ändå inte få dåligt med pengar, men definitivt mindre än vad man är van vid!

Vi har en bokad tid för faställande av faderskap om två veckor. Skönt att ha det gjort. Fick ni svara på många frågor? Här verkar det vara en del dryga frågor... men kanske mest pinsamt för dem som måste ställa dem ;)

• väntar2015

Hej tjejer!

Hur går det för allihopa? Själv går jag in i v.38 (v39) på torsdag, vart tog tiden vägen lixom? Men nu går den med snigelfart och jag känner mig så redo för bebis :)

Efter en hel helg med kraftig huvudvärk o illamående så fick jag komma till bm igår för koll av bltr, vilket var högre än sist + att jag visade på lite äggvita i urinen.. men ska in till Falun för koll imorn och hoppas att lite vila nu har gjort susen för bltr :)

• väntar2015

Ja gå över tiden vill vi ju helst inte göra ;) min bm sa att jag dock har 41+3 som "slutdatum" pga ivf (gissar jag!) Har du oxå hört det?

Hon har legat med huvudet neråt ända sen v 30 och knappt varit ruckbar, men nu i fredags sa bm att hon var fixerad så det var skönt :) magen har sjunkit rejält här med :)

Jobbigt med så mkt förvärkar och sen inge mer! Hallå lixom, haha.....!

Har du lagt in om fp? Kom på här om dagen att det kanske är dags att börja kolla och planera lite....!

• väntar2015

Aha är det så! Till mig sa hon bara att "ja du vet ju att du inte behöver gå längre än 41+3" men vi ska ju inte ens det, eller hur :)

Jag vet inte, men blir nog nå sånt skulle jag tro. Funderar på att börja kombinera några dagars jobb+fp när bebis fyller 1 år, men vi får se. Du då? Skulle ni dela lika?

Bebis väska e klar, våran är typ halv färdig :) ni då?

• väntar2015

Ja just det, det sa du förut ja. Du hade ju så bra schema :)

Haha, ja det blir två väskor att ta med in för oss + ev. Lite backup i bilen ;) vet du hur det är med blöjor och tvättlappar till bebis på patienthotellet/bb?

Hade du frågat för några veckor sen hade jag varit väldigt nervös. Men nu känner jag mig redo och konstigt nog avslappnad. Mest rädd för smärtan, att jag ska flippa ur totallt och inte kunna hantera den... men kroppen klarar nog mer än man tror :)

Hur känner du/ni för förlossningen? Har ni långt dit?

• väntar2015

Ja det har du ju rätt i ang apotek, tänkte jag inte på :)

Ja vi har tänkt att stanna kvar, vi är nog inte redo att åka hem på en gång, känns skönt att ha första kollen klar oxå så vi inte behöver åka tillbaka.

Ja det tänker jag oxå på, förhoppningsvis får man bra guidning och info från förlossningen när det är dags :) vi har ca 40-45 min in till Falun vi med. Känns inte långt idag men när det är dags är det nog dödslångt! Haha...!

• väntar2015

Vad skönt att tiden går fort "irrbloss"! Jag tyckte att tiden efter Rul och fram till ca v35-36 gick jättefort, nu går den jäääättesakta.... :) jag kände sparkar ganska sent då jag har moderkakan i framvägg, men dem kommer när dem kommer som du säger.

Hur mår du annars?

• väntar2015

Finee - kommer så väl ihåg vad låååångsamt tiden som ruvare gick! Håller verkligen tummar o tår för er och vad skönt att ni fick några till frysen! Våra gick tyvärr åt till det här lyckade försöket, men är ju så lycklig att vi tillslut lyckades :)

Jag var in till Falun i ons och blev då insatt på blodtrycksmedicin för mitt blodtryck som stigit ännu mer. Har mått jättedåligt av den medicinen och var så ledsen att det skulle bli så här nu, så nära mållinjen. Men nu känns det som att kroppen börjar vänja sig och jag mår betydligt bättre!

Uppdaterar så klart när något börjar hända! :D

Svar på tråden Ivf falun hösten 2015