• väntar2015

Ivf falun hösten 2015

Sookie - det gick fantastiskt idag! flyger fortfarande på rosa moln känner jag :) vilken känsla att se en livs levande krabat där inne som vifta för fullt med både armar och ben! Allt såg jättebra ut enl bm. Vi blev dock tillbaka flyttade 4 dgr men vad gör det när allt är som det ska!

Jag fick oxå hem om studien, men bm jag skulle ha egentligen var sjuk och hon jag fick ist hann inte efteråt, men jag sa att det inte gjorde nå :) ska du göra den? Enl anvisningar på plats så blir man kallad efter 2-4 veckor för en ny koll. Stort lycka till imorn! Och hoppas vi kan sova inatt :)

Linnsan - tack detsamma och i år är det vårt år :) hoppas för dig!

• väntar2015

Tack! ? ja nu känns det som om jag kan börja njuta på riktigt och faktiskt förstå att det är så! Har faktiskt ingen aning om det där med tillbaka flyttandet vid ivf...! Få se vad dem säger till dig Sookie?

Åå förstår det! Hoppas och är så nyfiken för hur det går för dig idag!

• väntar2015

Vad skönt att höra Sookie! Visst är det fantastiskt! Vi ville veta könet, till 95 % så var hon säker på att det var en liten tjej :) men vi ska inte snöa in oss på det, var mest bara att vi ville veta. Men förstår alla som inte vill heller, blir en trevlig överraskning för er sen! :)

En djungel med det mesta, hihi! Vi har så gott som bestämt oss för en Emmaljunga vi med, dock en city cross. Ska bli så kul när man börjar köpa lite saker sen!

Bf en dag innan oss, spännande!

• väntar2015

En stor kram till dig happy! Visst måste man få pausa och pusta. Känner så väl igen mig i det du skriver, att man nästan blir så "fokuserad" att man tappar bort sig själv och oss i resan efter det vi alla så gärna vill ha! Men måste säga att hur dåligt och hur kasst jag än mått förra året innan lilla pyret satte sig så känns det som att jag nästan glömt allt nu! Fantastiskt att ha så många som stöttar och finns där runtikring er.

Mamasniff - vad härligt! Visst är det en fantastisk känsla? Första lilla milstolpen (eller ja andra om man räknar med plusset :))

Linnsan - håller verkligen tummarna nu! Kommer inte ihåg, du kanske berättat förr men får ni nån extra "hjälp" vid sidan av, mediciner eller så?

Själv gick jag just in i v.21 och har äntligen vågat börja berätta på jobbet. Har nog äntligen förstått att nu, nu jäklar är det vår tur! :)

Pepp och stor kram till oss alla!

• väntar2015

Matilda76 - grattis och välkommen hit :) jag fick tre intralipiddropp med ca 3 veckor emellan och sista när vi var in på vul i ungefär den veckan du är nu. Jag åt prednisolon och trombyl och dem fick jag sluta med (trappa ner) med så fort jag plussat. Har dem inte sagt nå till dig hur länge du ska ta?

Linnsan - tack! :) vad är progynom? Om jag får vara nyfiken :) nej, fick tillslut extra mediciner jag med, tänkte mest på alla försök ni gjort om det finns något mer man kan göra. Vet ni nån orsak varför det inte går? På oss hitta dem ingen orsak, men dem misstänkte tillslut att det var mitt immunförsvar som var för starkt och stötte bort det fina vi var så envisa och satte dit hela tiden... vi sänkte mitt immunförsvar och vips så fastna lilla ärtan! :)

• väntar2015

Matilda76 - jag vet, kändes jättekonstigt att sluta med medicinerna som ändå troligen hjälpt till att komma så långt...! Helt plötsligt skulle kroppen själv fixa det. Men det går nog jättebra ska du se :)

Mom11 - nej det var bara en teori dem hade, och helt plötsligt funkade allt klockrent efter lite mediciner.

• väntar2015

Grattis hoppas 2014! Vet så väl den fantastiska känslan blandad med den stora oron! Men det kommer gå bra ska du se :) testade du på testdagen eller innan? :)

Svar på tråden Ivf falun hösten 2015