Ivf falun hösten 2015
letmeknow - vad oerhört tråkigt! Gå igenom en hel behandling och så släpper äggen. Förstår att du är ledsen! Stor kram till er!
letmeknow - vad oerhört tråkigt! Gå igenom en hel behandling och så släpper äggen. Förstår att du är ledsen! Stor kram till er!
Tack för infon almasmamma! Vad skönt att höra att du är hemma och mår bättre.
Hej alla!
Nu är mensen igång så i morgon är det dags för första sprutan. Är lite nervös...
Vi har dock haft en ganska jobbig vecka. I onsdags tog jag ett gravtest och det visade positivt! Vi hade blivit gravida helt på egen hand! Kändes som ett mirakel eftersom vi försökt i över två år. Glädjen blev dock kortvarig, testerna blev aldrig starkare och idag kom som sagt mensen (ca 5 dagar sent). Försöker se det som att vi har goda chanser att lyckas med IVF, men det hade varit underbart att slippa den karusellen.
Vill fråga er som har gjort IVF förut en sak; vilken dag i cykeln har ni gjort första UL-undersökningen?
Sookie och Väntar: Jag håller tummarna för er! Vad kul att kunna vänta tillsammans!
Jag var in och tog första blodprovet idag och skall tillbaka på ultraljud på måndag. Kommer ni ihåg vilka värden ni hade på första blodprovet? Jag fick ordination om att fortsätta med 150 Gonal-F istället för att sänka till 112,5 som planen var från början, så nu är jag lite orolig att det betyder att jag har för lågt värde/få ägg.
Än så länge mår jag bara bra. Lite tröttare bara. Börjar med Orgalutran ikväll, så få se efter det. Känner mig inte alls svullen i magen än och det oroar lite. När jag tog Pergotime var jag rejält öm de sista dagarna innan ägglossning. Men jag hinner ju än, kanske bara är för tidigt än.
Som sagt, tummar och tår hålls för er!
Hoppas - vad jobbigt för dig! Har inte varit med om överstimulering själv, men har hört så olika om hur länge det har suttit i. Allt från en vecka till allvarligare fall med sjukhusvistelse i fem, sex veckor. I de allvarligare fallen har det dock varit så att de satt in ägg som blivit en graviditet som orsakat till överstimuleringen. Vad säger kliniken, har de några svar på hur länge du kan förväntas må dåligt?
Väntar - Förstår att väntan är jobbig. Värst med hela IVF-en har jag hört. Håller alla tummar och tår för att molandet är ett "det gick vägen"-molande.
Vi var inne på VUL idag och jag har ca 8 äggblåsor på varje äggstock. Äggplock blir på torsdag, så ikväll tar jag nästa sista dosen med mediciner. Har gått så otroligt fort, känner att jag inte riktigt hänger med i svängarna. Nu hoppas jag att blåsorna innehåller fina ägg så att de håller för långtiddsodling och ger oss en perfekt liten blastocyst att få tillbaka!
Grattis Sookie! Vad roligt!
Väntar - tråkigt att få menskänningar. Som Sookie skriver kan man ju blöda ändå men jag förstår hur det känns. Bara väntan är outhärdlig och får man sedan mens krossas man ju.
Grattis väntar!!!! Nu har vi två pluss i tråden!
Nyss hemkommen från äggplock. Gick bra och gjorde inte särskilt ont alls (än). Trots massor av äggblåsor blev det tillslut 7 ägg. Håller tummarna för att de är fina och befruktas.
I eftermiddag skall jag få reda på om jag behöver ta medicin för att motverka överstimulering eller inte. Ligger tydligen lite på gränsen med så många blåsor.
Idag fick vi den glada nyheten att fem av våra sju ägg har befruktats. ET planerat till tisdag.
Någon som vet om de alltid använder Embryoscope så man kan få se utvecklingen eller om de bara använder det i särskilda fall?
Ja, precis det jag menade väntar. Vore kul att få se det lilla livet så tidigt. Då får jag hoppas på det. Och att något av våra embryon är starkt och klarar sig till dag 5 förstås.