• MamaSniff

Ivf falun hösten 2015

Sookie - när jag väntade vår son blev jag inte illamående förrän i vecka 7-8 och då inte ens särskilt mycket. Man kan bli vansinnig av att leta symptom och oroa sig. Jag slappnade inte av förrän jag kunde känna rörelser i magen. Så här efteråt var det ju dumt att inte njuta av första halvan av graviditeten också. Fast jag förstår att det är svårt, särskilt när man har kämpat.

• MamaSniff

Sookie: När sköterskan säger vecka 4 måste hon mena fyra fullgångna veckor. Testdag är ju 18 dagar efter vår "ägglossning" och det innebär ju att man på TD är i vecka 4+4, dvs i graviditetsvecka 5. Eller tänker jag fel?

Ninajessica - Välkommen! tråkigt att höra om ert första försök, måste ha varit riktigt jobbigt för er. Måste erkänna att jag blir lite nervös, vi har planerad E.T. imorgon. Vi hade dessutom "bara" fem befruktade ägg till att börja med.

• MamaSniff

Idag gjorde vi ET! Ett femdagars tillbaka och två till frysen. Inte dåligt på bara 5 befruktade. Det var så häftigt att se den lilla filmen med embryots utveckling och veta att det kanske kanske kommer att bli vårt barn. Så nu är jag också ruvare, antar att det här är ruvardag 0 (eller börjar man på 1?).

Sookie, som sagt kände jag knappt illamående alls och kräktes inte en enda gång under hela min graviditet. Det där kan verkligen vara så olika. Det kan ju kännas skönt att symptom dock , blir mer påtagligt då.

Ninjajessica (är det ok att kalla dig så?), jag håller tummar och tår för att det du känner är gravsymptom. 

Jag behöver också tips på hur man fördriver ruvartiden. Och hur man lyckas vila och må bra i väntan och osäkerhet. Vi IVF:are kanske skulle hålla mindfullnesskurser, det blir vi ju experter på! ;)

• MamaSniff

TD är den 19:e, dvs en evighet bort...

Jag förstod att du skrev fel men gillade ninjajessica. En riktig IVF fighter liksom!

• MamaSniff

Lycka till med testet i morgon Ninajessica! Förstår att det känns nervöst. Jag kan inte låta bli att tro att det kommer att bli positivt, hoppas min magkänsla har rätt!

Ruvardag 2 avklarad och om embryot fortfarande lever är det en vecka gammalt. Grattis! Idag har jag känt mig stark, glad och hoppfull. Skall försöka hålla kvar den känslan så länge jag bara kan.

Jag har också bunkrat upp med aktiviteter för närmsta veckan. AW, dejt, spelkväll och nya pysselprojekt. Hoppas det kan få tiden att gå fortare!

• MamaSniff

Grattis, grattis, grattis! Vad underbart! Glad för din skull ninajessica! Det måste kännas så fantastiskt att se det där strecket. Vilken plusstråd det här har blivit. (Hoppas hänga med i trenden...)

• MamaSniff

Gud vad seg helgen är! RD 5 och jag längtar tillbaka till jobbet så tiden går lite fortare. Jag har testdag den 19:e men kommer att testa redan på lördag (17:e). Vill kunna bearbeta resultatet över helgen. Har inga direkta känningar som inte beror på lutinus. Med sonen hade jag inga som helst symptom innan slutet av vecka 6,så behöver ju inte betyda någonting.

Har dock en känsla att det inte kommer att gå vägen. Fick den känslan redan vid ET. Vi hade tre lika fina embryon och jag fick känslan att vi satte tillbaka fel embryo. Att något av de andra två är det som skall bli vårt barn. Hoppas jag har fel!

• MamaSniff

Tack snälla ni för att ni hoppas för mig!

Idag har det tyvärr känt som om mensen är på väg. Brösten är inte ömma längre och det molar i magen som det brukar göra. Hur är det, får man mens trots lutinus eller kommer den när man slutar ta den? Trots att det känns som mensen är på väg är det svårt att låta bli att hoppas. Tänk om molandet är gravsymptom?

Just nu känns ovissheten värst. Självklart kommer jag att bli ledsen om vi inte lyckas, men då går det i alla fall att gå vidare och försöka på nytt. Nu håller jag på att bli galen! Fast jag vet iofs att ni inte heller kan ha det för lätt. Början på graviditeten kan ju också vara jobbig, med all osäkerhet och oro. Hoppas ni klarar av att njuta ibland också!

• MamaSniff

Jag plussade idag! Kunde inte hålla fingrarna borta. 14 dagar sedan äggplock och RD 9. 

Nu skall jag försöka ta in informationen. Trodde att jag skulle bli gladare på en gång, men istället blev jag bara orolig. Så sjukt onödigt att jag nästan blir arg på mig själv! Varför vänta missfall när man kan vänta barn? Jag lär ju inte bli mer ledsen över ett ev missfall om jag unnar mig att känna glädje nu. 

• MamaSniff

Kunde inte låta bli att testa igen i morse. Tyvärr är dagens test lite svagare än det i torsdags, så det bådar inte så gott för vårt lilla embryo. Är mest ledsen nu, även fast jag nyss fick ett plus. 

Om det är kört för oss den här gången hoppas jag att jag får blödningen direkt när jag slutar med Lutinus så att vi kan börja räkna ner till FET. 

Hoppas att det går bättre för er andra i tråden! Det tror jag verkligen att det kommer att göra.

Svar på tråden Ivf falun hösten 2015