Ivf falun hösten 2015
Jaha, en liten uppdatering dåVar på kliniken idag och fortsatte med utredningen. Läkaren var lite fundersam kring mitt höga prolaktinvärde och att jag samtidigt inte har några symptom i princip. Men hon sa att man är olika känslig och har olika gränser för när ägglossning och så börjar rubbas av högt prolaktin. Jag har börjat äta Pravidel i alla fall och kommer att ta om prolaktinvärdet om en månad. Hoppas på att det går ned. I övrigt hade jag bra och normalt AMH-värde och normala äggstockar. Igår fick jag positivt utslag på ÄL-test, och läkaren kunde se att jag precis haft ägglossning eftersom en av äggblåsorna hade lite ojämn kant. Hon sa att det var lyckat att det slumpade sig så väl att jag råkade ha min besökstid just dagen för ägglossning, eftersom hon då också kunde se att min livmoderslemhinna var "tjock och fin" så att ett befruktat ägg skulle kunna fastna. Kändes bra att allt såg bra ut, trots att jag fortfarande är fundersam gällande mitt höga prolaktinvärde med med inga symptom...
Hur går det för er andra?