Ivf falun hösten 2015
Hej.
Här går det bra tror jag (trots bruna flytningar o en blödning som beror på lågt liggande moderkaka tror man), går in i vecka 12 imorgon:)
Även mitt minne sviker mig om när jag började med medicinerna men tror det var vid insättning (jag gjorde ET). Det var deras förslag (hade dr Raghad Samir) o skillnaden mot förra gången jag blev gravid men slutade med MA var att prednisolon skulle jag äta t vecka 8 istället för till TD. Trombyl slutade jag båda ggr vid TD. Jag har dock inte lyssnat riktigt utan faktiskt fortsatt med både lutinus (skulle fortsätta 3ggr om dan t v8) o prednisolon o ska nu trappa ner efter v12. Jag har både läst o lyssnat på hon som ger mig intralapiddropp i Stockholm (enligt Falun gör man det bara 3ggr sista ggn v8 men tex Grekland rekommenderar ända till v12 el längre) om hur de gör utomlands och läst om hur andra gör.. jag har flera gamla recept... rätt eller fel men så har jag gjort..
Håller tummarna! Kram
Förstår helt att du inte vågar sluta. Och nu kan man ju verkligen läsa på internet om hur andra rekommenderar. Man tar ju iofs en liten risk, men det upplever man ju att man gör även om man slutar "för tidigt". Jag tar ju Pravidel för för högt prolaktin, och enl rekommendation ska man sluta med det då man plussar. Dock har jag läst att man i både USA och Storbrittanien fortsätter med detta till typ v12. Läste också en studie där de sett att risken för MF var halverad om man fortsatte med medicinen v9 ut, och här på FL skriver alla i "högt prolaktin-tråden" att man ska fortsätta några veckor in i graviditeten. Så om jag nu plussar så vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Känns fortfarande lite läskigt att inte gå på läkarena inrådan. Samtidigt så rekommenderar som sagt läkare utomlands annat. Nåväl, får ta det då om jag väl kommer så långt som till ett plus...
Tack att du delade med sig hoppas2014!!