• finee

Ivf falun hösten 2015

Happy15- Ok, då slapp ni bestämma det själva! Hoppas att det blir ett plus nu snart från blastisen ni satte in igår. När har du testdag?

Hur går det för dig Irrbloss? Mår du och bebisen to be bra? :)

• finee
    irrbloss_83 skrev 2016-03-19 12:31:16 följande:

Jag tror vi mår bra bägge två. Har varit lite orolig för att jag har haft så lite symtom, men testade med ett CB digital igår och fick 3+ (är i 6+0 idag). Det är fortfarande över två veckor kvar till mitt VUL så endera får jag oroa mig tills dess eller helt enkelt försöka släppa det. Jag kör på alternativ två och försöker sluta oroa mig (det går ok, men inte perfekt)

Men på tal om symtom så är jag så vansinnigt hungrig nu att jag skulle kunna tugga av makens arm. Det är väl i alla fall symtom :D

Skönt att det är bra med er :) Hunger är ju definitivt ett symtom :) Bra att du försöker hålla oron i schack! Helt fantastiskt att du är gravid.

För min del står det ganska så still. Ska dit på måndag för blodprov för att se om mitt prolaktinvärde gått ned. När/om det går ned så blir näst steg ett konsultationsmöte har de sagt. Tror att ett sånt möte innebär att man går igenom behandlingsalternativ och när man kan börja. Så min oro nu ligger i att prolaktinet inte ska ha gått ned. Har medicinerat med Pravidel i fyra veckor nu, men läst runt lite och det verkar vara väldigt olika hur lång tid det tar att medicinera ned värdet till normal nivå. I mitt fantiserade katastrofscenario så kommer det gå månad ut och månad in utan större resultat av medicineringen... Men men. Hoppas att jag har fel och att värdet visar sig vara normalt på måndag, så att vi kan göra första IVF-försöket redan i april. Denna väntan alltså - blir tokig!
  • finee

Hej Somdu och välkommen! Jag gick också med i tråden sent, när alla var väl igång och hade plussat. Är så glad för er alla att era graviditeter flyter på! Skönt! Själv var senaste steget blodprov för ett par veckor sedan för att se hur min prolaktinnivå ligger. Nivån låg tack och lov jättebra, vilket jag ör väldigt glad över med tanke på hur stor individuell variation det är gällande hur fort värdet gick ned. För vissa tar det typ ett år, och det hade känts jobbigt att vänta ytterligare ett år på IVF-start. Värdet hade sjunkit från typ 90 ned till 5!!! Normalintervallet är 3-23, så nu har jag börjat nojja över att det är dör lågt istället...alltid är det nåt..! Nästa steg är ett konsultationsmöte nästa vecka. Efter det hoppas vi på att få sätta igång på en gång, vilket då borde bli på maj-mensen. Hoppas!

• finee

Happy - vad tråkigt att förra försöket inte tog sig. Tufft. Hoppas att du får komma igång innan sommaren, är så segt med all denna väntan.

Ja, jag är jätteglad att mitt värde gick ned så fort. Men nu går allt i snigelfart.. Och oron att det inte ska lyckas, om vi får börja försöka i maj, har blivit mer påtaglig. Räknar med att det kommer att krävas några försök, och hoppas att det kommer att gå till sist. Men ändå orolig över hur jag kommer att må över sommaren om försöket misslyckas.. Som att jag redan nu tar ut förtvivlan i förskott. Aja. Man kan ju inte påverka någonting. Man är helt i händerna på behandlingen och sin egen kropp. Jobbigt att inte ha kontroll och att hantera all ovisshet.

Kram!

• finee

Ja, man får försöka vara i den kris man är i och acceptera de känslor som kommer, jag försöker hantera det så. Säger till mig själv att det är normalt och logiskt att jag oroar mig, och att det får vara såhär nu en stund. Det hjälper för mig. Samtidigt som man får försöka att inte "lägga ned" andra saker i livet som man uppskattar. Tack för stödet Irrbloss :) Hur har ni andra hanterat känsloberg- och dalbanan?

Förresten Irrbloss - du nämnde att du skulle göra KUB-UL, erbjuder ditt landsting det, eller betalar du själv? (Om man får vara så nyfiken och fråga). Tänkte på ditt nick att du heter Irrbloss_83, så tänkte att du bara är 32-33år, och de flesta landsting erbjuder KUB först efter 35, väl? Är själv under 35 och funderar ändå på KUB, men vet inte.. OM jag nu lyckas uppnå en graviditet....

• finee
    irrbloss_83 skrev 2016-04-06 09:36:28 följande:

Klart du får fråga :) Mitt landsting erbjuder det till kvinnor över 35 så vi får betala själva, men hos oss kostar det ändå "bara" 2500:- så det är överkomligt.

Men det känns ändå som nåt vi vill göra - så lite överraskningar som möjligt framöver, liksom. Vi kommer definitivt ta reda på kön också när vi kommer så långt. Vill veta allt jag kan om lilla bönan.

2500kr är det ju värt! Förstår att du vill veta så mycket som möjligt om bönan, hade också tänkt så. :)
  • finee

Åh, vad härligt att ni varit på lite ultraljud och fått se era sköningar! <3

• finee

Hej, jag var inte med i den här tråden förens lite grann i slutet, när nästan alla av er hade plussat. Fantastiskt att höra att det går bra med er graviditeter. Att ni blev gravida ger mig hopp! Själv fick jag en blastocyst insatt igår i Falun <3 Så har nu entrat den berg- och dalbansliknande ruvartiden och tycker att allt går långsamt... Hoppas på ett plus i början av juni, men förhoppningarna är tyvärr blygsamma, törs inte hoppas för mycket. Är i alla fall glad över att vi fick tre blastisar till frysen, så vi behöver inte göra om stimuleringen på en gång om inte det här går

Lycka till alla med era graviditeter och kommande förlossningar. Kram!

• finee

Ja, jag är jättenöjd med våra blastisar. Blev så glad när vi fick en trio till frysen också. Nej, vi fick tyvärr inte se video på utvecklingen, men däremot ett foto på den som skulle föras in<3

Åh vad härligt med gravidyoga! Låter så mysigt. Förstår att du längtar tills bebisen tittar ut.

Svar på tråden Ivf falun hösten 2015