• finee

Ivf falun hösten 2015

irrbloss_83 skrev 2016-05-25 09:04:47 följande:

Jag mår finfint, nästan oförskämt bra. Magen växer och jag är tröttare än vanligt men annars hade jag inte trott att jag var gravid ens. (och så har jag spanat på bebis med jobbets ultraljud nån gång ibland ;)).

Jag har moderkakan rakt upp mot mitt huvud, så jag borde "snart" kunna känna nåt. Men hur mycket jag än försöker så känner jag inget än. 

Längtar efter det och efter RUL. Så nyfiken :)

Min bästa kompis fick barn i december i fjol efter igångsättning i 41+6. Hon har i detalj berättat för mig hur långa dagarna blir där på slutet. Så jag har sympatier... Men snart är hon? han? här! :)Åh, vad roligt att du uppdaterar oss, och vad kul att du ruvar! Hoppas det tar sig på första försöket! Ska hålla tummarna framöver. 

Och grattis till bra frysis-resultat :)

Härligt att du mår så pass bra som du beskriver Hoppas att det fortsätter!

Ja, det är kul att jag kommit till ruvarfasen, men jobbigt att tiden går så segt!! Jag håller alla tummar och tår att det tar sig på första försöket, men jag har realistiska förväntningar och försöker vara beredd på negativa besked. Känns bra att ha några i frysen i alla fall, jättenöjd med det
  • finee
    väntar2015 skrev 2016-05-28 12:24:00 följande:

Finee - kommer så väl ihåg vad låååångsamt tiden som ruvare gick! Håller verkligen tummar o tår för er och vad skönt att ni fick några till frysen! Våra gick tyvärr åt till det här lyckade försöket, men är ju så lycklig att vi tillslut lyckades :)

Jag var in till Falun i ons och blev då insatt på blodtrycksmedicin för mitt blodtryck som stigit ännu mer. Har mått jättedåligt av den medicinen och var så ledsen att det skulle bli så här nu, så nära mållinjen. Men nu känns det som att kroppen börjar vänja sig och jag mår betydligt bättre!

Uppdaterar så klart när något börjar hända! :D

Ja, ruvartiden är så långsam! I början av IVF-processen har man sådan koll hela tiden. Sprutstart och sedan efter bara några dagar blodprov, därefter vul med besked direkt och sedan ÄP, besked om befruktning, besked om hur många dagar det ska odlas etc. Sedan är det ET och efter det så får man helt plötsligt inte reda på något längre! Väntan blir så mycket längre när den inte innehåller några delmoment. Märker också att jag blir mer pessimistisk desto längre tiden går. På onsdag är det 14 dagar sedan äggplock. Har inga som helst symptom förutom lite ömma bröst, men det har jag haft i princip sedan ovitrellesprutan. Det här med inga symptom gör mig såklart nojig. Hade alla ni symptom innan bim?

Vad jobbigt väntar2015 att det strular med ditt blodtryck Hoppas att det blir bättre nu när du fick medicin.
  • finee
    irrbloss_83 skrev 2016-05-29 08:47:54 följande:

Jag hade inte ett enda symtom under ruvartiden, förutom typ lätt ömma bröst och sånt som jag brukar ha även innan mens. Hade även lite mensvärk tror jag vilket fick mig att tro att det var helt kört. 

Vill minnas att jag förra ruvningen (då det inte fäste) hade mer symtom än den här gången. 

Det är inte kört förrän det är kört. :) Vilken dag har du TD?

Känns skönt att höra att det inte behöver vara kört än bara för att jag inte har massa molvärk. Tack för att du delar med dig Du har faktiskt helt rätt - det är inte kört förens det är kört.

Testdag är om en vecka den 5/6. Äggplock + 14 på onsdag, men i vanliga fall har jag 15 dagar mellan ÄL och BIM, så min "riktiga" BIM blir väl på torsdag. Men mensen kan väl lika gärna komma såväl tidigare som senare... OM mensen inte kommit kommer jag nog vänta med testning till TD i alla fall.
    väntar2015 skrev 2016-05-29 09:00:34 följande:

Tack Finee, jag hoppas oxå det är bättre nu, ska på extra koll hos bm imorgon :)

Jag kommer inte ihåg riktigt hur det kändes annorlunda mot dem misslyckade försöken, men jag tror som irrbloss att jag faktiskt kände mindre symtom än gångerna innan. Skillnaden var nog att jag inte hade börjat blöda när jag skulle testa för det har jag för mig att jag gjorde ganska tidigt innan TD när det inte gick vägen för oss.

Hoppas så för ett plus för er!

Hoppas att det går bra med extrakollen hos bm imorgon

Låter hoppfullt att inte du heller hade så mycket symptom innan BIM. Tack för pepp!
  • finee
    Sookie85 skrev 2016-05-29 09:55:20 följande:

Jag hade nog inte heller några symtom innan testdag.

Väntar2015: inget morsdag firande för oss idag, haha!

Haha, ingen av er verkar haft några symptom innan BIM då! Jag ska nog inte ge upp riktigt än då. Tack för att du delar med dig.

Förresten - GRATTIS på mors dag alla! Ni är ju faktiskt mammor allihopa! (Trots att många bebisar ligger och lurar i magen fortfarande).
  • finee

Irrbloss - Ja, kanske, haha <3

Vad häftigt att bebben önskade grattis med lite sparkar (om det nu var det )

• finee

Idag på bim-3 har jag tyvärr vaknat upp med totalt oömma bröst. När vi försökt på vanliga sättet så har alltid brösten slutat ömma på bim-3 och sedan har spottings kommit 1-2 dagar senare och därefter mens som ett brev på posten. Känner att jag helt tappat hoppet nu, eftersom kroppen ger mig dessa signaler

Tack för eran pepp i alla fall <3 Härligt att ni känner sparkar MammaSniff - förstår att det är ett mycket angenämt sätt att bli väckt på Kram!

• finee

Tack Irrbloss för din omtanke och pepp. Tror som du säger att vi IVF:are är extra känsliga. Låter bra att det kan få lite upp och ned med symptom, jag kanske inte ska kasta in handduken än då. Den här väntan tar kål på mig!

• finee

Liten uppdatering:

Jag började småblöda på bim i onsdags, gjorde dock ett positivt test på kvällen efter att inte ha kissat på fem timmar. Blev naturligtvis jätteglad. Morgonen efter tig jag ett till test, det var eventuellt liiiiite lite starkare. CB visade Geavid 1-2, vilket ju är för svagt för att vara på äggplock+15. Igår fortsatte jag blöda och det tillkom mensvärk. Har inte gjort några fler tester. Har med största sannolikhet fått ett tidigt missfall. Känns jättetungt. Men det hade väl varit för bra för att vara sant att klara det på första försöket...

Hoppas2014 - wow, grattis till10 ägg! Vilken skörd Hoppas att många blir befruktade och att du även får några till frysen.

• finee

MamaSniff - ja, ovissheten är jobbig. Vad fin du är som delar med dig hur det var för dig gällande CB-testet, samtidigt som du inte vill ge för mycket förväntningar <3 Någonstans så har jag ju hur som helst lite hopp kvar. Småblödet ytterst lite fortfarande, räcker med trosskydd, och så har jag lite mensvärk till och från. Tar ju fortfarande lutinus, så tänker att det kanske är därför som blödningen inte riktigt kommer igång. Sista dagen för lutinus imorgon. Har även bestämt mig för att ta ett till test imorgon bitti, inte CB utan ett med teststreck av samma märke som jag tog i förrgår och igår. Då kommer jag kunna se om hcg ökat eller minskat och därmed få klara besked.

• finee
    MamaSniff skrev 2016-06-03 13:29:47 följande:

Finee, låter som en bra plan att ta ett till test imorgon. Vi fick ett tidigt missfall på första insättningen. Plussade men sedan blev testerna svagare. Fick (stor) blödning två dagar efter TD. Tungt, men samtidigt var nog ovissheten innan blödningen värst. När den väl kom och testet blev negativt var det som att vi kunde fokusera om och gå vidare. Sedan tog det sig ju på första FET.

Beklagar att du också fått missfall Jag känner precis som du beskriver - att ska det vara missfall kan en ordentlig blödning lika gärna sätta igång så att jag kan gå vidare och fokusera på nästa insättning. Det hör ingenmanslandet är jobbigt. Kommer du ihåg ungefär hur lång tid det tog att få igång ÄL efter ditt missfall?
    väntar2015 skrev 2016-06-03 13:35:08 följande:

Hoppas 2014 - grattis till alla ägg! Hoppas det blir många fina befruktade :)

Finee - vad jobbigt med plus på stickan + blödning! Usch, kommer så väl ihåg alla känslor... skickar en kram jag med och hoppas för er!

Själv har jag nu 5 dagar kvar till bf. Huvudvärk och illamående kom tillbaka i onsdags men ska till bm idag och hoppas att blodtrycket fortfarande ligger bra. Tror att värmen är en stor bov i det hela, men nu får bebis mer än gärna komma ut! :) känns som att jag inte gör annat än klagar just nu, haha... imorgon är förresten vårat första bf datum vi fick av både klinik och bm innan det på Rul blev ändrat till 8e. Vi får se... :)

Kram till er alla i värmen!

Ja, jättejobbigt

Kul att det börjar närma sig bf, vad spännande! Kram på dig också
    irrbloss_83 skrev 2016-06-03 14:12:34 följande:

Finee: CB mäter ju från när graviditeten startade, inte från äggplock eller ET. Så 1-2 veckor är väl precis som det borde?

Grattis till plusset oavsett, nu vet du ju att de kan fästa! Hoppas den stannar :)

Jo, iofs 1-2 kanske är ok i vecka 4+1? Försöker tänka lite så jag också att nu vet jag ju att det kan fästa. Imorgon blir det ett test i alla fall!

Ha en skön fredag alla!
Svar på tråden Ivf falun hösten 2015