Vad skönt med så tydliga symptom Ninajessica, även om det naturligtvis inte är kul att må illa. Förstår att 3/11 känns långt bort, två veckor är ju tio evighetslånga dagar!
Själv håller jag på att bli vansinnig ;). Fortsätter att testa positivt men testen blir inte starkare alls. Med första graviditeten fick jag sådan fin stegring snabbt, så det känns ju inte som att det här är rätt. Samtidigt blir testen inte direkt svagare heller så det är svårt att helt ge upp hoppet. Idag var testdag, så nu har jag slutat med Lutinus. Får se om det kanske gör att något händer. Kändes tyvärr bara vemodigt att ringa kliniken idag. Har VUL inbokat till 11/11, men magkänslan säger att vi inte tar oss dit. Vi får väl se.
Jag googlade varför vi gör sköldkörtelhormonsprov. Embryon/foster kan inte producera eget förrän v. 18 och är beroende av mammans nivåer. Dessa nivåer får alltså inte vara för låga men heller inte för höga. Det debatteras om alla gravida bör screenas för detta, men idag är det bara vissa "riskgrupper" som kontrolleras. En av dessa grupper är de som varit "infertila" i över ett år, dvs alla vi IVF:are. Men TSH-prov tas ju på oss innan vi påbörjar en IVF-behandling, så det skall nog inte vara något att oroa sig för.