Ivf falun hösten 2015
Hoppas2014, usch och fy vad oerhört tråkigt! Stora kraftkramar till er båda. Önskar er en helande och kraftgivande semester.
Hoppas2014, usch och fy vad oerhört tråkigt! Stora kraftkramar till er båda. Önskar er en helande och kraftgivande semester.
Grattis Irrbloss!!! Visst är det helt overkligt att se det där plusset. Stirrade på mitt i timmar...
Här går det bra. 15+2 nu och tror jag kände första lilla fladdret igår. Har dock redan börjat känna av foglossning så blir lite rädd för att det ska bli värre.
Åh Irrbloss, vad kul att tråden var till hjälp för dig under ruvningen! Kläckande blastisar for the win!!!!!
Vad kul att du skrev till oss Somdu! Grattis till graviditeten och glada besked på RUL!
Grattis till er också Irrbloss! Kul att se lilla räkan.
Hur går det för er Happy15?
Här går jag in i vecka 20 imorgon och vi har RUL om en vecka. Börjar bli lite nervös faktiskt. Vi gjorde inget KUB så det var ett tag sedan vi tittade in. Känner massor av rörelser så hoppas det är ett bra tecken.
Finee, vad skönt och höra att ditt värde gått ned. Spännande med behandling snart. Om du orkar får du gärna uppdatera här så vi kan hänga med på resan.
Somdu, jag hade också moderkakan i framkant min första graviditet. Kände inte alls lika tidigt eller mycket då. Sonen var också en lugn bebis efter han föddes så han kanske inte rörde sig lika mycket. Då kanske vi får en vilde nu!
Vad tråkigt att IVF 2 inte tog sig för er! Förstår att det känns tungt just nu. Stora kramar till dig!
Vad frustrerande att timingen med IVF3 inte funkar som ni vill. Samtidigt är det ju som du säger skönt att bara få vara som vanligt också. Hade det inte funkat för oss nu i december hade vi tagit en paus. Jag kände att jag ville leva och njuta, inte bara oroa mig och kämpa.
Nu har vi varit på RUL och som tur var såg allt finfint ut. BF är fortsatt den 1 september, men RUL-läkaren sa att jag antagligen kommer att föda innan det eftersom vår son föddes innan BF. Vi fick också veta att den här gången gömmer det sig en liten flicka i magen. Bara 20 veckor kvar tills vi får träffa henne!
Åh, vad kul Sookie! Hur var TUL jämfört med RUL? Ser man lika mycket eller är bebis för stor för att rymmas helt i bild?
Sookie - det är gratis att förvara frysta embryon första året (eller det ingår i avgiften kan man kanske säga). Efter ett år kommer ni börja få räkningar årligen.
En annan fundering om embryon: Vi har en blastis i frysen men vill inte ha fler barn än två. Hur skulle ni ha gjort, beslutat att slänga efter ett år eller betalat och hoppats på att Sverige tillåter embryodonation. Känns lite märkligt att bara slänga när det ändå är början på ett liv. Givetvis väntar vi med alla beslut tills vi har den lilla i våra armar.
Angående föräldraledighet så kommer vi att dela lika den här gången. Färra gången tog jag ut ett drygt år och sedan var vi båda lediga på halvtid ytterligare fem månader. I vårt fall har det dock visat sig att det skulle ha varit bättre att dela mer lika. Vi har fått kämpa ganska mycket med att få föräldraskapet jämställt.
Eftersom det här är andra barnet kommer vi inte att gå någon föräldrautbildning. Känns lite tomt, det hade varit roligt att lära känna fler som skall vara lediga med barn. Fast med två barn kanske man ändå inte har den tiden, vad vet jag.
grattis, grattis, grattis!!! Underbar liten! Jag önskar er en fin första tid med mycket mys och sömn!