• irrbloss_83

Ivf falun hösten 2015

Det blev ett plus! 

Jag är fortfarande övertygad om att jag såg i syne, men har tagit kort på både testet och pappret där det står vad det betyder, och det verkar faktiskt stämma. 
    Fast jag tror ju ändå att nån luras med mig, det måste jag ju säga :D

• irrbloss_83
    finee skrev 2016-03-09 11:02:53 följande:

Men å-håå!!! GRATTIS Irrbloss!!! Helt fantastiskt, verkligen glad för din skull!!!

Såå roligt verkligen :D Mamma i november coming right up, då!

canada skrev 2016-03-09 11:08:26 följande:

Stort grattis! Vad underbar <3

Tack så mycket tjejer!

Ja, 12/11 enligt nån halvskum internetsida. Men det ska vilja stanna så länge först. Vågar inte andas ut riktigt än....
  • irrbloss_83
    väntar2015 skrev 2016-03-09 14:42:44 följande:

Grattis Irrbloss!! Vad roligt och det kommer gå toppen! <3

Tack så mycket! Ja, jag håller alla tummar och tår. :)

Hur går det för er?
  • irrbloss_83
    MamaSniff skrev 2016-03-09 18:27:56 följande:

Grattis Irrbloss!!! Visst är det helt overkligt att se det där plusset. Stirrade på mitt i timmar...

Här går det bra. 15+2 nu och tror jag kände första lilla fladdret igår. Har dock redan börjat känna av foglossning så blir lite rädd för att det ska bli värre.

Åh vad härligt med små sparkar! Det känns som om det är rena science fiction med det där...

Måste bara tacka dig för din kommentar om din blastis som också höll på att kläckas, den har satt sig fast i huvudet och gett mig massor med stöd under ruvningen. Jättekram till dig för det!
  • irrbloss_83
    Sookie85 skrev 2016-03-09 20:34:21 följande:

Grattis till plusset!!! Önskar dig lycka till, vet att det är jobbiga veckor till den "magiska" vecka 12 är över.

Här rullar veckorna på, vecka 28 idag och nyss inrett spjälsängen och satt upp en fin himmelsäng :) varit på första träffen i föräldragruppen. Alla andra 5 par väntar pojkar så vi kanske har flickan i gänget då :)

Ja, det känns orimligt långt till v12. Och jag är nog fortfarande inte riktigt säker på att jag är gravid egentligen, utan tror nån bara skämtar med mig.... "Alla andra men inte jag" på nåt vis. 
    MamaSniff skrev 2016-03-09 21:59:31 följande:

Åh Irrbloss, vad kul att tråden var till hjälp för dig under ruvningen! Kläckande blastisar for the win!!!!!

Ja, absolut! :)
    väntar2015 skrev 2016-03-10 08:06:14 följande:

Irrbloss - tack det går bra! V.28 (27+0) idag :) dock hade jag en jobbig början på veckan då jag knappt kände av bebis i 2-3 dagar... fick tips av en vän att dricka kallt och äta sött, ringde även till förlossningen och efter deras tips så kom bebis igång som sjutton! Igår hade jag inte en lugn stund, så skönt! :)

Vad skönt att bebis kom igång med sparkandet! Måste vara en härlig känsla :)

• irrbloss_83
    happy15 skrev 2016-03-18 23:29:44 följande:
    Tack för dina tankar och info!
    Blev ET idag och då hade en avstannat så frågan försvann.. Bestämde oss ändå innan för ett plus frysförsök, främst pga risker för både mig och ev tvillingar.

Så, nu är jag ruvare igen och hoppas det håller denna gången! Inget frys nu heller så om det inte funkar kanske vi släpper detta och försöker acceptera ett bra liv utan barn. Är krasst realistisk.

Kram
    Håller alla tummar för denna lilla blastis! 
  • irrbloss_83
    finee skrev 2016-03-19 12:18:12 följande:

Happy15- Ok, då slapp ni bestämma det själva! Hoppas att det blir ett plus nu snart från blastisen ni satte in igår. När har du testdag?

Hur går det för dig Irrbloss? Mår du och bebisen to be bra? :)

Jag tror vi mår bra bägge två. Har varit lite orolig för att jag har haft så lite symtom, men testade med ett CB digital igår och fick 3+ (är i 6+0 idag). Det är fortfarande över två veckor kvar till mitt VUL så endera får jag oroa mig tills dess eller helt enkelt försöka släppa det. Jag kör på alternativ två och försöker sluta oroa mig (det går ok, men inte perfekt)
    Men på tal om symtom så är jag så vansinnigt hungrig nu att jag skulle kunna tugga av makens arm. Det är väl i alla fall symtom :D
  • irrbloss_83

Äsch! Sista meningen försvann! Skulle fråga hur det går för dig, har du hört nåt mer? 

• irrbloss_83
    finee skrev 2016-03-19 22:47:34 följande:

Skönt att det är bra med er :) Hunger är ju definitivt ett symtom :) Bra att du försöker hålla oron i schack! Helt fantastiskt att du är gravid.

För min del står det ganska så still. Ska dit på måndag för blodprov för att se om mitt prolaktinvärde gått ned. När/om det går ned så blir näst steg ett konsultationsmöte har de sagt. Tror att ett sånt möte innebär att man går igenom behandlingsalternativ och när man kan börja. Så min oro nu ligger i att prolaktinet inte ska ha gått ned. Har medicinerat med Pravidel i fyra veckor nu, men läst runt lite och det verkar vara väldigt olika hur lång tid det tar att medicinera ned värdet till normal nivå. I mitt fantiserade katastrofscenario så kommer det gå månad ut och månad in utan större resultat av medicineringen... Men men. Hoppas att jag har fel och att värdet visar sig vara normalt på måndag, så att vi kan göra första IVF-försöket redan i april. Denna väntan alltså - blir tokig!

Ska hålla alla tummar för lågt Prolaktin på måndag då!

Ja, den här eviga väntan, det är lite av kännetecknet för IVF. Man väntar liksom alltid på nånting, är det inte mens så är det sprutstart eller så är det testdag eller VUL eller v12. Och sen gissar jag att man börjar vänta på förlossning :P
  • irrbloss_83
    somdu skrev 2016-04-04 12:04:08 följande:

Hej

Har varit här & läst i flera månader men inte skrivit något själv.

Har vart så rädd för missfall & att jinxa.

Jag är 41 år & blev gravid på mitt 4 ivf försök i december (falun)

Är i vecka 20 nu & har gjort rutinultraljud förra veckan & allt va perfekt så nu måste jag släppa allt nojjande.

Kan inte riktigt förstå att det är på riktigt & att allt verkligen fungerat.

Men nu är jag så otroligt nyfiken på hur går det för er alla ?

Har vart så hoppfullt & roligt att läsa om er ?

Kram kram

Grattis till graviditeten! Förstår helt känslan att inte riktigt våga lita på lyckan, min mamma skrattar bara och säger att så kommer de nästa 20 åren vara. Stöttande :D
    Fast på nåt sätt tänker jag mig att det väl ungefär är så det är. Oro hör föräldraskapet till, även om det nog är värre för oss som av erfarenhet alltid förväntar oss det värsta. 

För mig går det bra i alla fall. Vi var på VUL idag och tittade på lilla räkan. Den låg och slappade på rygg, ålade omkring lite och hade fina hjärtslag. Det var superhäftigt att se! Längtar till KUB-UL då jag får se det lilla livet igen :)
Svar på tråden Ivf falun hösten 2015