• irrbloss_83

Ivf falun hösten 2015

MamaSniff skrev 2016-04-04 16:17:50 följande:

Vad kul att du skrev till oss Somdu! Grattis till graviditeten och glada besked på RUL!

Grattis till er också Irrbloss! Kul att se lilla räkan.

Hur går det för er Happy15?

Här går jag in i vecka 20 imorgon och vi har RUL om en vecka. Börjar bli lite nervös faktiskt. Vi gjorde inget KUB så det var ett tag sedan vi tittade in. Känner massor av rörelser så hoppas det är ett bra tecken.

Gud vad häftigt att känna rörelser! Jag läääääängtar till det, har på nåt vis lite svårt att förstå att jag har en liten passagerare på insidan, för jag har haft mycket lindrigare symtom än jag trodde jag skulle ha. Jag tänker mig att det kommer bli mer uppenbart att det finns en liten hyresgäst där när den börjar göra mer väsen av sig... 
    Håller alla tummar för finfint RUL :)
  • irrbloss_83
    somdu skrev 2016-04-04 19:17:18 följande:

Tack tack för välkomnandet tjejer :)

Va härligt att du har en sån livlig bebis Mamasniff, är säkert ett väldigt bra tecken :)

Vi har gjort kub men rul va ändå jättespännande & de förklarade allt så ingående & bra.

Va lite tveksamma över att veta kön så nu har vi en ihopvikt lapp som vi valt att inte tittat på ännu.

Bränner rätt rejält i plånboken kan jag säga;)

Jag har moderkakan i framkant så jag kände första rörelserna igår, vääääntat så på det.

Väldigt mysigt & lite "alien" skrämmande på en & samma gång ha ha

Jätte grattis till lill räkan Irrbloss & va skönt att du mår så bra :)

Ja är säkert bara början på våran oro nu ;)

Men skall försöka att bara njuta av alla upplevelser från & med nu.

Happy15 jag hade oxå lite för tjocka ägg som tunnades ut. Satte in 2 & är 1 där nu.

Vilka bra resultat för Falun, Staffan & Samir måste vara nöjda :)

Åh, jag skulle aldrig kunna hålla mig från att få veta könet, inte för att det är så viktigt egentligen men mest för att jag vill veta allt på en gång! :D 
    finee skrev 2016-04-04 19:45:04 följande:

Hej Somdu och välkommen! Jag gick också med i tråden sent, när alla var väl igång och hade plussat. Är så glad för er alla att era graviditeter flyter på! Skönt! Själv var senaste steget blodprov för ett par veckor sedan för att se hur min prolaktinnivå ligger. Nivån låg tack och lov jättebra, vilket jag ör väldigt glad över med tanke på hur stor individuell variation det är gällande hur fort värdet gick ned. För vissa tar det typ ett år, och det hade känts jobbigt att vänta ytterligare ett år på IVF-start. Värdet hade sjunkit från typ 90 ned till 5!!! Normalintervallet är 3-23, så nu har jag börjat nojja över att det är dör lågt istället...alltid är det nåt..! Nästa steg är ett konsultationsmöte nästa vecka. Efter det hoppas vi på att få sätta igång på en gång, vilket då borde bli på maj-mensen. Hoppas!

Hoppas ni får sätta igång snart! Har funderat lite på dig och hur det går för dig. Glad att se att det går åt rätt håll! :)
  • irrbloss_83

happy: Vad tråkigt att det inte tog sig, det är så frustrerande det här med IVF. 
    Känner igen det du skriver, har vissa misstankar om att du går till samma privata gyn som jag, för jag drabbades av en likadan vårstängning förra året. Vansinnigt irriterande... Men för oss verkar det åtminstone ha gått betydligt fortare än för många andra som går på universitetskliniker osv. 

Håller tummarna för nästa försök i alla fall, oavsett om det blir i vår/sommar eller höst. :)

• irrbloss_83
    finee skrev 2016-04-06 08:37:29 följande:

Happy - vad tråkigt att förra försöket inte tog sig. Tufft. Hoppas att du får komma igång innan sommaren, är så segt med all denna väntan.

Ja, jag är jätteglad att mitt värde gick ned så fort. Men nu går allt i snigelfart.. Och oron att det inte ska lyckas, om vi får börja försöka i maj, har blivit mer påtaglig. Räknar med att det kommer att krävas några försök, och hoppas att det kommer att gå till sist. Men ändå orolig över hur jag kommer att må över sommaren om försöket misslyckas.. Som att jag redan nu tar ut förtvivlan i förskott. Aja. Man kan ju inte påverka någonting. Man är helt i händerna på behandlingen och sin egen kropp. Jobbigt att inte ha kontroll och att hantera all ovisshet.

Kram!

Ja, den där oron verkar förfölja en, men man oroar sig för lite olika saker beroende på var man är. Jag tror tricket är att försöka hitta nåt slags sätt att hantera den, även om det är hopplöst svårt ibland. 
    Jag håller tummarna för er! :)
  • irrbloss_83
    finee skrev 2016-04-06 09:07:35 följande:

Ja, man får försöka vara i den kris man är i och acceptera de känslor som kommer, jag försöker hantera det så. Säger till mig själv att det är normalt och logiskt att jag oroar mig, och att det får vara såhär nu en stund. Det hjälper för mig. Samtidigt som man får försöka att inte "lägga ned" andra saker i livet som man uppskattar. Tack för stödet Irrbloss :) Hur har ni andra hanterat känsloberg- och dalbanan?

Förresten Irrbloss - du nämnde att du skulle göra KUB-UL, erbjuder ditt landsting det, eller betalar du själv? (Om man får vara så nyfiken och fråga). Tänkte på ditt nick att du heter Irrbloss_83, så tänkte att du bara är 32-33år, och de flesta landsting erbjuder KUB först efter 35, väl? Är själv under 35 och funderar ändå på KUB, men vet inte.. OM jag nu lyckas uppnå en graviditet....

Klart du får fråga :) Mitt landsting erbjuder det till kvinnor över 35 så vi får betala själva, men hos oss kostar det ändå "bara" 2500:- så det är överkomligt.
    Men det känns ändå som nåt vi vill göra - så lite överraskningar som möjligt framöver, liksom. Vi kommer definitivt ta reda på kön också när vi kommer så långt. Vill veta allt jag kan om lilla bönan.
  • irrbloss_83
    väntar2015 skrev 2016-04-07 11:43:51 följande:

Vad roligt att läsa alla inlägg och uppdateringar! Välkommen "somdu" och vad härligt att det äntligen gått vägen!

Själv gick jag in i v31+0 (v32) idag. Fantastiskt, då detta bara i somras kändes helt omöjligt! Jag har oxå moderkakan i framvägg men har den senaste veckan verkligen märkt skillnad på rörelserna. Häftigt att nu se hur hela magen verkligen buffar runt och guppar! :) igår gjorde jag sista arbetsdagen, så fantastiskt skönt då jag jobbar heltid inom vården. Nu är det bara fokus på mig, bebis, vila och måbra saker :)

Kul Sookie! vi ska oxå in på Tul nästa vecka :)

Vad härligt! Åh, jag blir så glad av era uppdateringar, ni som snart är "framme" vid bebis. Inte för att det tar slut där, men... Ni förstår :D
  • irrbloss_83
    MamaSniff skrev 2016-04-13 22:46:18 följande:

Nu har vi varit på RUL och som tur var såg allt finfint ut. BF är fortsatt den 1 september, men RUL-läkaren sa att jag antagligen kommer att föda innan det eftersom vår son föddes innan BF. Vi fick också veta att den här gången gömmer det sig en liten flicka i magen. Bara 20 veckor kvar tills vi får träffa henne!

Sookie85 skrev 2016-04-14 10:20:21 följande:

Så kul att allt såg bra ut på RUL och grattis till tjejen :)

Idag ska vi iväg på TUL i Falun, de kan tydligen uppskatta vad bebisen kommer väga vid bf :)

Vad häftigt med ultraljud för er båda! Och kul med en liten tjej MamaSniff!
  • irrbloss_83
    almasmamma skrev 2016-04-28 18:43:16 följande:
    Igår kom vår lilla falu bebis, 3110 gram och 51 cm, Lycka till nu alla ivfare som väntar{#emotions_dlg.flower}Hjärta

En sån underbaring! Helt perfekt ju.
  • irrbloss_83
    Sookie85 skrev 2016-04-30 11:01:35 följande:
    Hur mår ni andra i gruppen? V 34+3 idag och mår bra fast det börjar bli tungt. Har åkt på en förkylning också :(

Hoppas ni mår bra!
    Jag mår fint, v 12+0 idag, och KUB på onsdag. Är nog inne i spökveckorna nu för jag mår i princip som vanligt, förutom att jag har lite sämre ork för våra bondgårdssysslor och vill sova tidigare på kvällen. :)
Svar på tråden Ivf falun hösten 2015