somdu skrev 2016-04-04 19:17:18 följande:
Tack tack för välkomnandet tjejer :)
Va härligt att du har en sån livlig bebis Mamasniff, är säkert ett väldigt bra tecken :)
Vi har gjort kub men rul va ändå jättespännande & de förklarade allt så ingående & bra.
Va lite tveksamma över att veta kön så nu har vi en ihopvikt lapp som vi valt att inte tittat på ännu.
Bränner rätt rejält i plånboken kan jag säga;)
Jag har moderkakan i framkant så jag kände första rörelserna igår, vääääntat så på det.
Väldigt mysigt & lite "alien" skrämmande på en & samma gång ha ha
Jätte grattis till lill räkan Irrbloss & va skönt att du mår så bra :)
Ja är säkert bara början på våran oro nu ;)
Men skall försöka att bara njuta av alla upplevelser från & med nu.
Happy15 jag hade oxå lite för tjocka ägg som tunnades ut. Satte in 2 & är 1 där nu.
Vilka bra resultat för Falun, Staffan & Samir måste vara nöjda :)
Åh, jag skulle aldrig kunna hålla mig från att få veta könet, inte för att det är så viktigt egentligen men mest för att jag vill veta allt på en gång! :D
finee skrev 2016-04-04 19:45:04 följande:
Hej Somdu och välkommen! Jag gick också med i tråden sent, när alla var väl igång och hade plussat. Är så glad för er alla att era graviditeter flyter på! Skönt! Själv var senaste steget blodprov för ett par veckor sedan för att se hur min prolaktinnivå ligger. Nivån låg tack och lov jättebra, vilket jag ör väldigt glad över med tanke på hur stor individuell variation det är gällande hur fort värdet gick ned. För vissa tar det typ ett år, och det hade känts jobbigt att vänta ytterligare ett år på IVF-start. Värdet hade sjunkit från typ 90 ned till 5!!! Normalintervallet är 3-23, så nu har jag börjat nojja över att det är dör lågt istället...alltid är det nåt..! Nästa steg är ett konsultationsmöte nästa vecka. Efter det hoppas vi på att få sätta igång på en gång, vilket då borde bli på maj-mensen. Hoppas!
Hoppas ni får sätta igång snart! Har funderat lite på dig och hur det går för dig. Glad att se att det går åt rätt håll! :)