• finee

Ivf falun hösten 2015

Marre22 skrev 2016-06-19 17:33:37 följande:

Tyvärr jag också...

Känner igen dig från vår andra tråd, något positivt är iaf att vi får IL-droppet även kostnadsfritt på frysisarna... Alltid något!

Känner igen dig också! Ja, det är iaf bra med droppet Vad händer om man cykel efter cykel får utslag på måndagar då? Måsta man göra stimulerat till sist då? Min cykel är 28-29 dagar, så det är verkligen hög risk att någon av de kommande tvp cyklerna är 29 dagar, och då kommer omslaget tyvärr att bli på en måndag. Så oturligt. Jag har alltid haft utslag i mitten av veckan, typ tis-oms, men efter tidiga missfallet nu sköts det upp. Grämer mig så, hade det inte blivit en kemisk graviditet och mensen hade kommit som vanligt så hade omslaget garanterat inte blivit på en måndag Så typiskt! Hir ligger du till i din cykel?
  • finee
    Marre22 skrev 2016-06-19 17:45:27 följande:

Jag håller på att fundera och ska undersöka i sommar om jag ska köra ostimulerat eller stimulerat eftersom jag har ägglossning, men den är svag.

Det allra bästa är ju att sätta in i ostimulerad cykel men eftersom min svaga ägglossning ger kort cykel, dvs jag börjar blöda ganska kort efter ägglossning så vet jag inte om jag vill chansa ett försök på det.

Men jag ska ge det någon månad och kolla hur cykeln ser ut nu i sommar.

Om du har 28 dagar så kommer ju den där glada gubben alltid på samma veckodag, då kan det nog bli stimulering - och så är det ju på många kliniker, alltid stimulerat, för planeringens skull.

På gott och ont...

Kram!

Ok, då har du sommaren på dig att kolla av menscykeln lite då. Hoppas att den gör som du vill!
  • finee
    Sookie85 skrev 2016-06-19 16:46:07 följande:

Bf +12 idag och inga känningar.... Imorgon har jag tid i Falun för ultraljud och får då veta när jag blir igångsatt, hoppas jag blir det imorgon :)

Måt ni bra alla andra?

Hoppas den lilla vill titta ut snart
  • finee
    hoppas 2014 skrev 2016-06-20 07:41:27 följande:

God morgon tjejer

Test dag idag (rd 15 med 2st 5 dagars) o testet visade positivt! :) phu! Skitnervös o hade gärna hoppat över att testa några dagar till.

tankarna finns dock mars när vi upptäckte MA på det tidiga VUL.. Men ska försöka tänka på det som är nu o det är ju att jag faktiskt är gravid.

Åh vad härligt, verkligen grattis! Håller tummarna för att dessa två eller solokvisten bill hänga i fram till vårkanten nästa år
    irrbloss_83 skrev 2016-06-20 11:11:27 följande:

Här sitter jag på byggvaruhus-parkeringen (pga maken förstås...) och myser åt lyckat RUL med otroooooligt söt liten pojke! Väldigt sprattlig, och stackars barnmorskan fick jaga runt honom :D Vi har firat med att köpa första kläderna :)

Underbart Irrbloss! Blir så glad för din skull.

Vilka härliga besked i tråden
  • finee
    Sookie85 skrev 2016-06-23 23:05:08 följande:

Nu har äntligen vår pojk kommit :) 4160 gram och 53 cm lång. Fick jobba i 13 timmar och han kom i v 42+1 så vi är kvar i Falun då han måste göra lite olika test då han blivit överburen, men hittills är han felfri :)

Underbart! Grattis!
  • finee

Hoppas2014 - håller tummar och tår för djg att det går bra. Tror som de flesta säger att du kan vara lugn, det är ju ändå vanligt med blödningar i första trimestern. Förstår dock att du är orolig, verkligen. Varmaste kramen!

• finee

Hej alla Falu-IVF:are Hur går för er med magar eller bebisar?

Själv tror jag att mensen kommer i helgen, och att det blir FET i den cykeln. Har en fråga till er i tråden som fått prednisolon och trombyl (vet att iaf irrbloss, Sokie och hoppas2014 har fått det, väl?). Vilken cykeldag började ni ta det? Och hur länge tar ni det? Var det svårt att få det utskrivet?

Kram!

• finee
    MamaSniff skrev 2016-08-04 16:14:21 följande:

Hej finee! Vad spännande med FET! Har du regelbunden ägglossning eller kommer ni att köra stimulerat?

Jag åt prednisolon och trombyl under vår FET och jag försöker komma ihåg när jag började äta dem. Tyvärr kommer jag inte ihåg när jag började, minnet säger att jag började vid ET men det kan nog inte stämma. Jag kommer i alla fall ihåg att jag åt båda fram till testdagen. Trombyl slutade jag med på en gång och predinsolon trappades ner gradvis efter TD. I mitt fall var det Staffan i Falun som föreslog medicinerna, så inte alls svårt att få utskrivet! :)

Här är det bra med magen även om det börjar bli rejält tungt nu. 36+0 i morgon, så inom 6 veckor är hon här. Känns spännande!

Åh tack för ditt svar! Förstår att du inte minns precis när du började, inte lätt att komma ihåg alla turer Det blir ostimulerat FET eftersom jag har regelbunden ÄL. Ser fram emot att komma igång, trots att jag tyvärr har lite lägre förväntningar jämfört med första försöket.

Vad spännande att det börjar närma sig BF! Härligt!

Är det någon annan som kommer ihåg när ni började ta prednisolon?
  • finee
    irrbloss_83 skrev 2016-08-04 17:33:55 följande:

Hejsan, vad kul att höra av dig, och vad roligt med FET! Tjoho!

Jag fick Prednisolon och Trombyl av Staffan i samband med insättningen. Började samma dag. Även i mitt fall var det Staffan som föreslog det (well, han mer bestämde än föreslog men....) så det var inte ett dugg svårt. Jag tog båda till TD och sen kunde jag sluta med Trombylen och trappa ut Prednisolonet under några dagar. 

Här går det bra, men det börjar kännas på riktigt nu att jag delar min kropp med nån. Lillkillen är snäll och morgontrött, vilket jag hoppas håller i sig även efter han är född. Jag börjar få halsbränna och det broar bli jobbigt att stå och gå långa stunder, men annars har jag inte mycket att gnälla på förutom att jobbet har börjat igen och i mitt huvud är jag redan mammaledig :D

Hej irrbloss och vad roligt att den lille krabaten gör sig påmind hos dig <3 Förstår att du mentalt redan är mammaledig, haha, låter härligt.

Så det verkar vara så att man får Prednisolon vid insättningen i Falun. Har googlat lite och det verkar så väldigt olika! Tänktr prata med dem inför det här försöket om det är värt att prova. Vilken tur att den här tråden finna där man kan fråga lite sådär innan man pratar med dem
Svar på tråden Ivf falun hösten 2015