• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • MissJL
    mrsbygg skrev 2016-05-09 13:13:43 följande:

Nu har min första mens kommit efter jag tagit ut spiralen! 5 dagar tidigare än beräknat från min normala cykel! Aldrig tyckt att få mens vart så spännande som nu haha ;)

Så om 5 dagar ska jag börja med ÄL tester!

Visst är det kul?! Jag borde ha äl runt 11-14 så jag har börjat testa nu :D Starkare streck idag än igår så det går åt rätt håll iallafall ;)
  • Tvilling73

Slänger in mig här också 

Borde ha BIM runt måndag 16/5 Tror ÄL den 2 maj..

Har 2 tester hemma varav jag tänkte prova det första på fredag. Annars sparar jag det andra till måndag el tisdag. Ingen tro att det skulle funkat vid första försöket dock...Men man inbillar sig ju en hel massa att det inte är som normalt...

• marengen90

Tror det inte tog sig alls för oss. Bara blanka tester och har en känsla av att mensen är på ingång (Bim -3). Har dock en kort cykel så nästa äl borde bli runt 22e maj :) Fler med äl kring det datumet?

• columbus
    hurtänktedunu skrev 2016-05-09 10:05:16 följande:
    Vi sätter igång så fort min mens är slut. den började i lördags. Så nu bara väntar jag ut dagarna och sen ska vi ha roligt utan alla dessa kondomer.  bim runt 1/6
    Vad spännande! Jag ligger nästan precis lika i tid. Mensen började i lördags här med, jag har dock 30 dagars menscykel som det ser ut, men tanken är att vi kör igång runt den 20:e näs ägglossningen är beräknad.

Håller tummarna för oss båda! :)
  • Eloons

Jag och min sambo beslutade oss för att börja försöka i april, så nu i veckan väntar vi på ägglossning! Jag använder mig av NC och tempar varje morgon, väldigt spännande!

Jag är dock väldigt ny på allt och undrar, jag har tagit äl-test som visat toknegativt med bara ett streck, men igår och idag då har även det andra strecket börjat visa sig, fortfarande negativt, men innebär det att det börjar närma sig äl? Första äl efter minipiller!

• hurtänktedunu
    columbus skrev 2016-05-09 18:04:58 följande:

Vad spännande! Jag ligger nästan precis lika i tid. Mensen började i lördags här med, jag har dock 30 dagars menscykel som det ser ut, men tanken är att vi kör igång runt den 20:e näs ägglossningen är beräknad.

Vad roligt. Jag vet faktiskt inte när min äl är än. Jag har inte kollat. Vi gör som förra gången. Börjar ha sex när mensen är slut och kör fram tills den är beräknad. Vi brukar vanligtvis få till 3-5 ggr per vecka vanligtvis så då blir det lagom. Dock hoppas jag att det tar några månader. Haha
  • hurtänktedunu
    columbus skrev 2016-05-09 18:04:58 följande:

Min cykel är ca 27 dagar om jag inte misstar mig
  • stellanocte

Någon som har beräkad ÄL runt skiftet maj/juni? Min ÄL bör vara runt den 31:a maj (gissar jag, jag har aldrig gjort några tester). 

• hurtänktedunu

Får jag bara fråga en sak. Bara nyfiken så vill inte verka otrevlig. Men varför är ni så många som tar äl-tester? Och ligger ni bara runt äl då?
    Är det inte bara lättare att försöka ha sex regelbundet isället för då missar man det ju inte.
    Eller hur tänker ni? Som sagt inget illa menat är bara nyfiken.
    Känns ju lite som man gör det till ett helt projekt.

• Eloons

Jag har nästan precis slutat med minipiller och vill veta när jag har ägglossning för att vi vill gärna ha barn, helst igår... Och det är ju klart vi har sex iallafall, men då vet man ju vilka dagar man är mest fertil och även större chans till att bli gravid. Min sambo är med på det och det är inget som stör honom, han är lika bebissugen som jag :)

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?