• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-05-04 05:32:14 följande:

Ja passa på, härligt! Hur ska man egentligen bete sig mellan ägglossning och bim, när man inte vet om man är gravid eller inte? Jag tänkte ifall det tar några månader att bli gravid så kanske man vill leva som vanligt fram till dess. Hur tänker du? Och ni andra? Det kanske är så tidigt i en eventuell graviditet så det inte spelar nån roll? Ingen moderkaka osv...

Ja du det kan vara svårt men att dricka lite alkohol ser jag inget fel i så länge man inte vet är man är gravid. Som sagt ingen moderkaka. Men man behöver ju inte bli stupfull
  • hurtänktedunu
    FlikkanM skrev 2016-05-04 06:34:37 följande:

Har för mig att ägget försörjer sig själv de första veckorna, innan det "kopplas" ihop med mamman på riktigt. Har nått i skalet som omvandlas till näring eller hur man ska säga.

Jag googlade om detta rätt mycket förra graviditeten då det var oplanerat och så men

Lev som vanligt tills du får ett plus på Stickan! ????

Ja jag tror det är ca v10 som det tar över
  • hurtänktedunu
    marengen90 skrev 2016-05-04 08:16:03 följande:

Har en bekant som levde som vanligt vad gäller alkohol och sen fick plus två dagar efter en utekväll. Två veckor senare konstaterades missfall :( Hon kan inte förlåta sig själv för att hon drack när hon visste att de körde utan skydd och försökte skaffa barn. Ingen vet ju såklart varför men att ha det på sitt samvete och tänka "tänk om jag inte druckit" är inte kul... Just alkohol påverkar centrala nervsystemet i tidig graviditet. (Vill inte ge någon dålig samvete bara berätta om en bekants dåliga erfarenheter och hur hon mådde)

Vi håller oss borta från sånt men skulle nog kunna snutta på ett halvt glas en hel kväll men vi dricker inte mycket i vanliga fall så för oss blir det ingen skillnad och inget jag saknar. Förra graviditeten var det en stor personalfest vid bim och jag lyckades undvika alkohol hela kvällen för jag skyllde på att jag körde bil :P

Fast jag har svårt att tro att det skulle framkalla missfallet så tidigt.
  • marengen90
    hurtänktedunu skrev 2016-05-04 19:41:55 följande:

Fast jag har svårt att tro att det skulle framkalla missfallet så tidigt.

Jag tror inte heller det, men det dåliga samvetet blev hon inte av med ändå :(
  • Tussilago6

Jag dricker mig aldrig full längre i vilket fall, det är ju fråga om ett glas vin eller två ibland vid nån tillställning. Men det känns ändå lite dumt när man aktivt planerar barn, det är ingen stor uppoffring för mig i vilket fall. Jag får väl dricka mellan mens och äl, men hoppas att man slipper få några fler mensar så är ju frågan ur världen!

Just nu verkar dock inte den här kroppen vilja sluta mensa, sjätte dagen med kraftiga blödningar nu. Kroppen är kanske inte helt i balans efter hormonspiralen. Vill att den ska ta slut så jag kan börja ligga!

• marengen90

Har mycket molvärk idag och hoppas så att det är ägget som fäster och livmoder som växer. Och det är inte bara inbillningar utan som kraftig mensvärk ;) Fick stanna upp och djupandas för att orka vissa stunder. Söndag morgon ska jag testa har jag bestämt. Är i tidigaste laget men har så svårt för att vänta. Någon mer som ska testa till helgen? :)

• hurtänktedunu
    marengen90 skrev 2016-05-04 20:29:46 följande:
    Jag tror inte heller det, men det dåliga samvetet blev hon inte av med ändå :(
    nej men det ligger ju å andra sidan på henne. jag tror nog vilken läkare som helst skulle säga att det inte beror på lite alkohol 2 dagar innan plus.
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-05-04 20:56:52 följande:

Jag dricker mig aldrig full längre i vilket fall, det är ju fråga om ett glas vin eller två ibland vid nån tillställning. Men det känns ändå lite dumt när man aktivt planerar barn, det är ingen stor uppoffring för mig i vilket fall. Jag får väl dricka mellan mens och äl, men hoppas att man slipper få några fler mensar så är ju frågan ur världen!

Just nu verkar dock inte den här kroppen vilja sluta mensa, sjätte dagen med kraftiga blödningar nu. Kroppen är kanske inte helt i balans efter hormonspiralen. Vill att den ska ta slut så jag kan börja ligga!

ja samma här. jag har inte druckit en droppe alkohol sedan vårt bröllop 2013. och innan det var det min examen 2012.

Så jag dricker aldrig alkohol ändå. tycker inte att det är gott faktiskt. och jag gillar att kunna köra när jag vill vart jag vill.

• hurtänktedunu
    marengen90 skrev 2016-05-04 21:12:32 följande:

Har mycket molvärk idag och hoppas så att det är ägget som fäster och livmoder som växer. Och det är inte bara inbillningar utan som kraftig mensvärk ;) Fick stanna upp och djupandas för att orka vissa stunder. Söndag morgon ska jag testa har jag bestämt. Är i tidigaste laget men har så svårt för att vänta. Någon mer som ska testa till helgen? :)

nope. ;) "vi som sätter igång i maj" ;)
    så nu är det dags att sätta igång här haha. men hoppas på ett plus snabbt. jobbigt när man inbillar sig saker så hoppas du har rätt.
  • MissJL

Enligt uträkning borde jag ha äl runt 11 maj då mensen kom 27 april... Men idag har det kommit riktigt slemmig flytning.. Typ äggvita! Flera gånger i dag när jag gått på toa idag har pappret bara glidit när jag torkat mig?! Kan det vara äl redan? Måste hem o testa! :D

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?