• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • hurtänktedunu
    lillagumman85 skrev 2016-05-22 06:54:28 följande:

Vaknade imorse med en klar ägglossningsvärk.. har bara haft lite mildare känningar innan i veckan. Men idag känner jag ordenligt. Surt att vi inte hade sex igår och att mannen inte känner sig helt kry. Nu på morgon for han upp för att jobba och precis när han slutat sen ska vi på kalas.. ???? Känner bara "skit också"

Jobbigt. Men det kan ju ta sig ändå om ni hade sex lite innan. Vi får hålla tummarna.
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-05-22 06:58:33 följande:

Testade negativt imorse på bim -5, vaknade typ 5 bara för att jag skulle testa, haha. Nytt försök imorgon! Hoppet lever iaf, jag har börjat känna lite symtom! Hoppas att det inte är inbillning bara, jag har haft lätt molande "mens"värk i ett par dagar och idag hade jag svårt att somna om här på morgonen för att jag mår lite illa. Tyckte även att jag kände nåt i brösten igårkväll när jag tog av mig bh:n... Men man kan ju önska fram mycket också...

Vi håller tummarna nu då. Man vet ju aldrig.
  • hurtänktedunu

Jag har lite dålig koll. Men när brukar äl inträffa om man går på tecken. Är det när man har äl flytningar eller när man får så ont? Mina äl flytningar började typ onsdag kväll lite smått. Mer på torsdagen och en del på fredagen. Sedan fredag kväll fick jag så där ont i höger äggstock och sex gjorde ordentligt ont om han träffade fel så att säga och på lördag kväll var smärtan helt borta.

När tror ni då att ägglossningen var?

• Monsan
    Hojjan skrev 2016-05-17 14:23:20 följande:

Hej, roligt med en sådan här tråd. Är det någon som har plussat än?!

Vi fick en liten liten tjej i slutet av februari i år och satte igång med tillverkningen av nästa bebis nu i maj, håller tummarna för en lillebror!

Var 15/4 på uppföljning av ett myom som upptäcktes under graviditeten och läkaren såg en äggblåsa som blivit till en cysta, men sa att mensen snart skulle komma. Det blev dagen efter som första mensen efter förlossningen dök upp! Ägglossning 8/5 enligt min app, men jag tror mer på 10/5 pga flytningar. Förra gången visade appen Äl en vecka före flytningarna och flera dateringar med UL fick det till samma dag som jag är bombsäker på att det var. Förra gången tog det sig på första försöket och hoppas på samma igen, BF skulle isåfall bli 31/1

Ett par dagar efter Äl började jag få lite molvärk i "tjejmagen" (hatar det uttrycket, men då fattar alla vad jag menar) och läste att man kan känna av livmodern tidigt om man har barn sedan tidigare. Förra gången kände jag en massa saker men trodde att jag inbillade mig för inte kan det ju ta sig på första försöket någonsin, sådant händer ju bara andra

Upptäckte nyligen att det finns tidiga graviditetstester (8 dagar efter befruktning!!!), så nu är det beställt från Apotea, plus lite vanliga stickor och clearblue digital. Planerar att testa på torsdag morgon med ett av de tidiga testen, blir det negativt så väntar vi 2 dagar till och testar igen. Håller tummarna för alla!

Hej!

Blev så himla glad när jag hittade denna tråd och ännu gladare när jag läste om din berättelse. Jag och min sambo försökte i nästan 3 år innan vi fick en son den 2 februari. Vi bestämde direkt att vi skulle försöka få en lillasyster/bror när jag fått tillbaka mensen. Fick tillbaka min mens den 3/5 och hade min första äl den 14/5. Vågar verkligen inte hoppas på ett plus redan, men det hade varit så underbart om det skulle hända.
  • MissJL

Nu är det spännande! Fick nyss en blodblandad flytning när jag torkade mig... Beige/rosa med några blodstrimmor i... BIM på torsdag, alltså om 5 dagar. Då är frågan, är det mensen som är tidig el är det en nidis? Tog en binda för säkerhets skull... Hoppas verkligen att det inte blir nå mer!

• Tussilago6
    MissJL skrev 2016-05-22 21:13:31 följande:

Nu är det spännande! Fick nyss en blodblandad flytning när jag torkade mig... Beige/rosa med några blodstrimmor i... BIM på torsdag, alltså om 5 dagar. Då är frågan, är det mensen som är tidig el är det en nidis? Tog en binda för säkerhets skull... Hoppas verkligen att det inte blir nå mer!

Ojoj, låter ju som en nidis! Har du några andra symtom? Jag har bim på fredag, har haft lite molvärk och halsbränna!
  • MissJL
    Tussilago6 skrev 2016-05-22 21:27:30 följande:

Ojoj, låter ju som en nidis! Har du några andra symtom? Jag har bim på fredag, har haft lite molvärk och halsbränna!

Nä inga direkta symtom... Men jag tycker mig känna mig extra tung i brösten när jag tar av bh-n... Det gör nästan lite ont. Men det kan lika gärna vara rent önsketänkande!
  • Tussilago6
    MissJL skrev 2016-05-22 22:07:59 följande:

Nä inga direkta symtom... Men jag tycker mig känna mig extra tung i brösten när jag tar av bh-n... Det gör nästan lite ont. Men det kan lika gärna vara rent önsketänkande!

Känner också så, men är rädd att man överanalyserar lite.. När tänker du testa?
  • Tussilago6

Negativt idag med, trist men förstås inte oväntat. Man har ju liksom med det i beräkningen när man testar tidigt! Det behöver ju inte vara kört. Men igår kväll kände jag mig plötsligt väldigt ogravid igen, på fm kände jag både det ena och det andra och tänkte att det var klart typ! Om man bara kunde sluta att känna efter så... Men man är ju rätt så angelägen liksom!

• MissJL
    Tussilago6 skrev 2016-05-22 23:08:19 följande:

Känner också så, men är rädd att man överanalyserar lite.. När tänker du testa?

Ska försöka hålla mig till på torsdag... Ingenting i bindan men känslan är att mensen kommer snart :( Fast än är det inte kört!
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?