• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • hurtänktedunu
    Svelin skrev 2016-01-20 10:49:22 följande:

Hej. Jag hoppar gärna in här?! Jag tror att vi kommer satsa på en trea, men är inte helt 100 på att gubben är med än. Han kör lite löjliga argument mot en trea just nu, men allt sägs med ett flin. Jag är ganska säker på att han är med på det, men han testar nog hur säker jag är. Vi har en 9 åring och en 6,5 åring så det blir till att börja om lite. Det är det som känns mest skrämmande. Livet flyter ju på rätt smidigt nu kommer vi "förstöra" det med en liten till. Men samtidigt så känner jag att det kommer bli fantastiskt att få uppleva det en gång till. Sen det andra som är skrämmande det är om det skulle bli något med barnet. Orkar vi det, vad händer med syskonen då osv. Sånt rullar i huvudet. För vi har ju det bra nu och två friska barn. Vi är ju ändå 35 och 36 i år. Mycket tankar men också en stor längtan efter en liten igen.

Det blev ett rörigt inlägg, men det är ungefär så det är i mitt huvud. :)

Välkommen till oss. Min man har också vart lite så där med en tvåa och skulle väl vilja skjuta lite på det men nej nu får vi köra. Jag tror aldrig att det kommer passa perfekt och vi vill ju också ha tre så bara att köra egentligen ????
  • Teresiat

Vi har pratat om syskon och det lutar åt att jag kommer ta ut spiralen i maj och sedan börja försöka under eller efter semestern... Känns pirrigt redan nu! Framförallt rädd för att det ska ta lång tid och att man ska bli stressad. Vi har egentligen ingen panik men jag är en otålig person.. Har tidigare fått missfall i v 13 och sedan tog det nästan helt ett år (men barnet blev dock till av misstag när vi tog en paus i att försöka av olika anledningar) innan pluset kom.. Vårt barn kommer vara 1,5 år när vi börjar försöka.. Spännande, känns som tiden kommer gå fort tills det är dags igen ;)

• hurtänktedunu
    Teresiat skrev 2016-01-27 21:06:14 följande:

Vi har pratat om syskon och det lutar åt att jag kommer ta ut spiralen i maj och sedan börja försöka under eller efter semestern... Känns pirrigt redan nu! Framförallt rädd för att det ska ta lång tid och att man ska bli stressad. Vi har egentligen ingen panik men jag är en otålig person.. Har tidigare fått missfall i v 13 och sedan tog det nästan helt ett år (men barnet blev dock till av misstag när vi tog en paus i att försöka av olika anledningar) innan pluset kom.. Vårt barn kommer vara 1,5 år när vi börjar försöka.. Spännande, känns som tiden kommer gå fort tills det är dags igen ;)

välkommen till oss!! Ja visst är det pirrigt och många tankar som kommer. och oron som aldrig tar slut. först med detta och sedan med dom små.
    Men det är ju ändå en underbar resa.
  • hurtänktedunu

Hur går det för er alla tjejer nu? Vi kör ju igång i mitten på maj och i vanlig ordning som jag även gjorde förra gången så kör jag igång med folsyra 3 månader innan. så nu på måndag den 1 februari kör jag igång med folsyra. Någon mer som kör med någon förberedelse?

• makeeverydaycount
    hurtänktedunu skrev 2016-01-28 19:39:38 följande:

Hur går det för er alla tjejer nu? Vi kör ju igång i mitten på maj och i vanlig ordning som jag även gjorde förra gången så kör jag igång med folsyra 3 månader innan. så nu på måndag den 1 februari kör jag igång med folsyra. Någon mer som kör med någon förberedelse?

Här börjar vi i april så folsyra har jag tagit en månad nu..I övrigt så är det inga andra förberedelser vi har. Lever sunt i övrigt, bor bra, bil, stabil ekonomi..Längtar massor efter att starta nu!!
  • Aprildimma

Bra att ni påminner om folsyra! Har glömt av det lite :P Äter ni någon speciell sort? Tänker att det kanske kan skilja i kvalité mellan olika tillverkare.

• makeeverydaycount
    Aprildimma skrev 2016-01-29 22:11:38 följande:

Bra att ni påminner om folsyra! Har glömt av det lite :P Äter ni någon speciell sort? Tänker att det kanske kan skilja i kvalité mellan olika tillverkare.

Mina är från apoteket - "kvinna" tror jag dom heter bara och innehåller folsyra, får i mig 400 mg/dag. Finns säkert andra alternativ. Har mindre än halva burken kvar och tänkte köpa rena folsyratabletter efter det, det kanske är att rekommendera? Någon som vet?
  • Svelin

Jag kör också på folsyra. Sen kämpar jag på med att komma ner i vikt. Jag hoppas att vi kommer fram till att jag ska sluta med ppillerna inom närmsta veckorna. :) Detta är mina förberedelser just nu.

• Teresiat

Jag kämpar också med att gå ner i vikt. Vågen har stått stilla i många månader.. Sjukt störande speciellt med tanke på att jag verkligen ansträngt mig nu i två månader. Kostmedveten och tre spinningpass i veckan. Suck, hade varit bra å bli av med alla gravidkilon innan nästa graviditet. Har 6 kilo kvar som sitter som berget.

• hurtänktedunu
    makeeverydaycount skrev 2016-01-29 19:49:50 följande:
    Här börjar vi i april så folsyra har jag tagit en månad nu..I övrigt så är det inga andra förberedelser vi har. Lever sunt i övrigt, bor bra, bil, stabil ekonomi..Längtar massor efter att starta nu!!
    ja det sunda levernet har jag vart lite dålig på men är mitt i min praktik så det blir tyvärr lite så. fast å andra sidan går jag till praktiken varje dag så det är alltid något. ;)
    I vanliga fall bor ju vi ute på landet i hus och kan inte gå någonstans så vi har varsin bil att ta oss runt med. ibland saknar man att gå faktiskt. men bor ju hos svärföräldrarna under praktiken så då får man passa på ;)

Men ja det är väl egentligen folsyra som är det viktiga kan jag tycka.
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?