• Kgb777

Min dotter har svårt att bajsa, tips?

Hej! Har en son som har haft stora förstoppningsproblem. Vi gav också lactulos först, men tyckte inte att det funkade så bra. Han fick mest gaser i magen, då skrev en barnläkare på barnmedicin ut movicol junior, vilket funkat extremt mkt bättre. Jag har själv köppt vuxen movicol till mig någon gång ( receptfri) och har då jämfört innehålls förteckningen på våra påsar och den enda skillnaden jag hittar är att vuxenpåsen innehåller dubbelt så mycket av allt. En vuxendospåse= 2 barndospåsar. Kanske finns någon annan skillnad också, men ingen jag har kunnat se, men kanske ändå säkrast att diskutera det hela med läkare innan. Mitt råd är att försöka att skaffa något bulkmedel typ movicol så snart som möjligt. Ju längre tid de går förstoppade och har ont när de bajsar ju längre kommer de ihåg det och det blir en blockering tex när man ska sluta med blöja. Ångrar själv att jag inte började tidigare med movicol till min son istället för att försöka med movicol o kiwis och han bajsade bara ändå ca var 4 de dag. Lycka till!

Svar på tråden Min dotter har svårt att bajsa, tips?