Ettåring vaknar varje timma
Våran började sova bra nätter vid 2,2 år. Med bra nätter menar jag att han vaknar oftast 1 gång på natten ibland ett par till.
Förut vaknade han mellan 10-20 gånger och vi har alltid samsovit med honom tills han ca över 2 år. Visar testat allt vi kunde komma på.
Att han började sova bra var när sambon var tvungen att åka bort och jag sov med den yngsta i rummet bredvid och jag hade räknat med helvetesnätter. Han vaknade första natten 4 gånger och en gång va jag in till honom. Det kändes som en dröm! Men vi har som sagt testat eget rum till honom förut också, vilket varit katastrof! Men han behöver sova lite på dagen, annars blir de illa och somnar för natten 21.30 oftast och vaknar 6-7. Jag vill ju lägga han tidigare, men då blir det tokigt.
Så jag tror man bara måste acceptera att barnen sover dåligt, men det kommer släppa. När vet man inte, men den dagen kommer. Och jag vet själv hur arg man blir att höra från andra att det kommer bli bättre. Dessutom höra från andra föräldrar, min sover hela nätter. Då kokar man och vill bara att folk håller tyst.