BF maj 2016
Jag plussade nu ikväll, kan inte tro det är sant! Men OM det är det så och allt går vägen så blir det en trea i maj! Alltså jag måste nypa mig i armen........!!!!
Jag plussade nu ikväll, kan inte tro det är sant! Men OM det är det så och allt går vägen så blir det en trea i maj! Alltså jag måste nypa mig i armen........!!!!
Grattis till alla som plussat =)
En fundering... efter några timmar på jobbet så får jag så ont neråt i magen o i ljumskarna som sen sitter i nästan hela dagen. Även ont i svanken. Har inge ont när jag vaknar på morgonen. Jobbar på förskola så man är inte still så mycket! Vad kan det bero på? Är i v 6.
Jag har börjat bli så himla nervös, jag jobbar på ett boende och vi har en boende som kan vara väldigt våldsam mellan gångerna(då menar jag extremt våldsam) och vi jobbar ensamma på natten. Är så himla rädd att bli slagen eller sparkad. Vore hemskt att få missfall pga av en våldsam boende!!
Jag har bf på måndag men var helt säker på att det satte igång inatt. Skakade jättemycket (konstigt men jag googlade på det och det är tydligen en rätt så vanlig start) och som molande mensvärk. Packade de sista i väskan, ringde BB för att kolla så att det fanns plats...osv... Men sen skulle vi avvakta förstås eftersom det inte ens var riktiga värkar så vi gick och la oss och vaknade som vanligt imorse. Sååå besviken :( Var liksom ganska beredd och taggad och förväntansfull. Och nu tillbaka på ruta ett igen känns det som. Men men inte mycket att göra annat än att fortsätta vänta. Kanske ikväll, hoppas på en repris men som går hela vägen! :D Ska till bm tisdag så då ska jag be om hinnsvepning tror jag...
Gräva i trädgården, wow vad duktigt! Tappar jag något på golvet så kan jag knappt ta upp det, så låg nivå har jag på min kropp just nu.... :) Men så har jag rört på mig minimalt från ca vecka 23 då jag fick foglossning så jag hoppas på att klara förlossningen ok ändå. Heja våra små bebisar, nu kan ni komma ut!
Haha duktig och duktig, mer tjurig och dum! Köpte hus i höstas och de finns typ ingen tomt så fick för mig att bygga en rabatt, så nu har man ont i hela kroppen men en rabatt finns där ute iaf! Usch de lät jobbigt.. men vet vad du menar med att böja sig, man tar bara upp de som är nödvändigt ja de tycker jag med!! Nu har de legat och gosat sig där inne länge nog!
Ja man vill liksom gärna vara så pigg som det bara går inför förlossningen. Med vårt första barn gick jag över drygt två veckor så det blev igångsättning - helt vidrigt för min kropp var inte alls redo - och dessutom var jag vid det laget heeeeelt slut och trött och deppig och det var mer fokus på att slippa vara gravid än lyckan att det snart skulle komma en bebis. Inga krafter kvar varken fysiskt eller psykiskt - och förlossningsrädd uppepå det... Och där vill jag inte hamna igen... Varje dag jag gick över kändes som en hel vecka i tid (nåja, nästan..) och det var inte så kul. För jag vill så gärna vara mentalt "med" hela vägen och kunna vara så stark som det går - det känns som att det påverkar hela upplevelsen till det bättre då. Och det går lite fram och tillbaka kan man nog säga nu: ena dagen känns det som "wow kom igen nu snart får jag träffa dig lilla bebis, kör igång nu förlossningen!" Och andra dagen "nej hjälp hur ska detta gå, hur ska vi klara tre barn, vad har vi gett oss in på". Knäppis.... :-/
Hoppar in här. Har BF 5/5, är alltså v 40+4 idag. I torsdags på BF gick hela slemproppen! Natten mellan fredag och lördag började värkarna komma, men inte tillräckligt täta. Likadant natten mellan lör och sön och även denna natten... Så segt att värkarna inte kan tätna! Inatt har jag haft riktigt ont med ca 8 min mellan varje värk, men det ska ju vara ca 3 min mellan värkarna för att åka till förlossningen. Man sover ju riktigt dåligt när det gör så ont regelbundet hela natten. Hinner bara slumra mellan värkarna sen när en värk kommer är det fullt fokus på andning. Hoppas bebisen vill komma ut nu, orkar inte en till sådan natt när det liksom inte händer något fast att det gör det...
Grattis till bebis vad kul!
Och heja era värkarbeten!
Idag får jag för mig alla möjliga saker "hmm tänk om magen är mindre än förut...det kanske inte finns tillräcklig med fostervatten" och "tänk om bebisen inte mår bra där inne" och "rör hon sig verkligen lika mycket" och "tänk om hon kommer ut och är sjuk/missbildad" osv osv... Fosterrörelserna ringde jag och fick hjälp med, jag la mig på vänster sida länge och hon rörde sig tillräckligt mycket då. Ska till bm imorgon och hoppas på att allt ser bra ut då. Men i mina katastroftankar som jag har idag så tror jag att det kan bli att jag får åka akut till sjukhuset eller nåt.... :( åååå vad jag också vill vara på andra sidan nu! Och veta att allt ha gått bra och att det är färdigt (trots läkning och allt det förstås) - njut ni som kan!