Inlägg från: Fialooop |Visa alla inlägg
  • Fialooop

BF maj 2016

Hej på er!

Hoppar gärna in i tråden :) BF 29/4, första barnet.

Grattis till er alla såhär långt!

• Fialooop
    Snelson skrev 2015-10-14 17:45:32 följande:

Jag ska göra kub. Lämnar blodprov på inskrivningen 22 okt och ultraljudet blir 4 nov. Ser redan fram emot det och samtidigt lite nervöst.

Har längtat sedan jag bokade tiden. Men nu börjar nerverna komma. Hur gammal är du? Jag är 26 år och min sambo är 27. Vi valde att göra det privat eftersom man inte erbjuds kub förens efter man fyllt 33 i Skåne :)
  • Fialooop
    Allies skrev 2015-10-14 22:04:56 följande:

Jag planerar också att göra kub i v. 13-14. Här där jag bor så får man inte göra det via landstinget om man är under 35. Så det blir isf privat och kommer att kosta 2000:- Känner mig lite rädd...och det gjorde ju inte saken bättre när jag läste att man kunde få sämre resultat som överviktig Någon som vet något angående det? 

Vi får också betala 1800:- för att göra kub. Men jag tycker att det är värt det. Hm.. Att det skulle påverka ditt resultat har jag svårt att tro. Kanske skulle det på ngt sätt vara lite svårare att göra ul så tidigt i grav när man är överviktig?! Men jag vet faktiskt inte om jag ska vara ärlig. Överlag är det väl rent hälsomässigt, i alla lägen, (inte bara under grav) "bättre" att inte vara överviktig. Men jag tror säkert att det kommer gå hur bra som helst för dig på kub trots lite övervikt :) Och jag tror jag är minst lika rädd som dig. Min största rädsla är nog att man ska upptäcka en MA under ul på tisdag då. Usch! Gud vad jag längtar!
  • Fialooop
    Snelson skrev 2015-10-15 18:26:44 följande:

Jag är 27 och mannen 31. Här i kalmar län erbjuds alla gravida göra kub gratis. Jag har inga riskfaktorer som jag känner till... :)

Vad skönt :) konstigt egentligen att det inte ser likadant ut överallt. Men men :) bokat tid ännu? Jag är 26 och min sambo 27 (det skrev jag kanske innan). Har inte heller några riskfaktorer egentligen som jag känner till :)
  • Fialooop
    Cecilia20160513 skrev 2015-10-15 21:52:02 följande:

Hej!

Följer era inlägg och min bf är 13 maj. Mitn första graviditet

Och är så orolig över allting.

Men jag undrar om ni har gått upp i vikt?

Ser ni någon förändrig på magen eller när gör man det?

Kram på er alla!

Jag är också gravid för första gången och jag är nog precis som du lite orolig. Men är man inte alltid det? Allt man kan göra är att försöka njuta och hoppas på det bästa. Att oroa sig kommer ju inte påverka resultatet iaf :) jag har gått upp från 58 kg till 60 kg, och jag är i v 12+6. Magen är väl möjligen lite mer putig än förut, men inte speciellt stor skillnad :)
  • Fialooop
    Snelson skrev 2015-10-16 08:55:59 följande:

Ja det är lite konstigt att det kan skilja sig så mycket. Jag bokade tid nu i veckan och det blir 4/11, är då i v 12+4. Har inskrivning nästa torsdag (v10+5). Jag blir lite orolig ibland eftersom jag inre har så mycket symtom längre. Mardrömmen vore ju om man inte ser något på ultraljudet... det är lite därför jag inte vill vänta till RUL i v18-20.

Gud vad roligt! Då har du ngt att längta efter. Ja men du, 4 dagar kvar för min del och jag vaknar varje natt efter konstiga mardrömmar. Största fasan är helt klart att hjärtat inte slår! Men snart vet man iaf! Har inte heller direkt några symtom just nu, mår mest bra! Försöker vara glad över det :) har i princip mått bra sedan dag 1. Lite illamående och så, men det är nästan helt borta nu.
  • Fialooop
    lovea01 skrev 2015-10-22 11:26:08 följande:

Ultraljud idag och fostret hade dött i v 6-7 så tydligen blivit ma så ska få tabletter nu och avsluta det hela:( tråkigt och känns hemskt är rädd och orolig men har noll känningar i kroppen på att nåt ska vara fel känns overkligt :( Hoppar ur tråden nu men hoppas att det tar sig framöver!

Hoppas allt går bra för er och lycka till med era graviditeter!:)

Usch vad hemskt! beklagar verkligen...
  • Fialooop
    Tallbarr12 skrev 2015-11-02 14:02:56 följande:

Jo det är väl så. Läste nånstans att livmodern i v 15 ska nå halvvägs till naveln och jag tycker min är längre ner, så ville höra hur det är för andra...

Är i v 15 (14+4). Och jag känner livmodern ganska precis halvvägs till naveln. Kanske till och med lite över. Går in i v 16 på torsdag. Har känt livmodern i typ 2 veckor. Men det är först nu de senaste dagarna (!) som den är supertydlig. Den tar liksom emot om jag böjer mig framåt ner mot golvet. Du kan alldeles säkert vara helt lugn! Det kommer. Som sagt, de senaste dagarna har min liksom fått en otrolig fart och växt. Känner skillnad från igår. Och växtvärk hela tiden i princip. Också med start typ för 2 dagar sedan. Mer än tidigare! Var också lite fundersam innan igår typ. Men jag tror inte man ska läsa för mkt. Alla är vi olika. Och dem säger till exempel att man ska vara mindre trött från och med nu. Jag har aldrig varit så trött som jag är nu?!! Svimmar typ på kudden när jag lägger mig för att sova.
  • Fialooop
    Alice i Underlandet skrev 2015-11-03 08:22:41 följande:

Kanske beror lite på om livmodern lutar bakåt eller framåt hur högt upp man känner den?

Jag är mindre gravidtrött de senaste dagarna men sover förjävligt illa. Vaknar 4-halv 5 och kan inte somna om.. Bahhh!!

Ja, det har säkert med det att göra också!
Svar på tråden BF maj 2016