Inlägg från: Fialooop |Visa alla inlägg
  • Fialooop
    Tallbarr12 skrev 2015-11-17 10:44:29 följande:

Jag har också rul 3/12!

Vad roligt :)
  • Fialooop
    Gladorolig skrev 2015-11-18 13:50:46 följande:

Jag har mitt Rul 21/12 jag, har redan varit på privat tidigt ul men är lite nervöst ändå... Eller snarare spännande! Kul att se hur mkt bebis växt och om man får/vill veta kön etc.. Kommer vara i vecka 20 då (19+3), har ni också fått så "sent"?

Har fått i 19+0. Så nästan lika sent :)
  • Fialooop
    chma skrev 2015-11-18 15:33:25 följande:

Jag är från Varberg. :) dok är jag bf 27 april och inte i maj.

Har också bf 27 april. Men det är ju högst troligt att det blir i maj trots allt :)
  • Fialooop
    chma skrev 2015-11-18 17:40:04 följande:

Ja, man får inte ställa in sig för säkert på det datumet. Man vet ju aldrig när den lille kommer :)

Precis! Men för min del är lillen mer än välkommen i april såklart! :)
  • Fialooop
    Nmm skrev 2015-11-20 09:31:05 följande:

Nån som börjat känna rörelser ännu? Vilken vecka kände ni första gången?

Har känt något, som förmodligen är rörelser :) kommer oftast någon enstaka gång per dag. Ff så otydligt att jag inte kan säga säkert. Kände första gången förra veckan. Var i v 17 då :)
  • Fialooop
    JohannaMolander skrev 2015-11-22 04:57:51 följande:

Hej på er! :)

Hoppar också in här! Väntar första barnet med BF 1 maj, men ska på RUL den 7 december så det kanske kommer att ändras :) Längtar i alla fall dit, för att se så att allt ser bra ut och jag hoppas på att få en bekräftelse på att alla buffar och rörelser jag känner faktiskt är Pyret som lever loppan därinne! :)

Hur går det för er övriga? Känner ni något därinne än? Växer magarna? Huvudvärk? Foglossning? Kanske illamående? Eller mår ni tipptopp och bara njuter? :))

Första barnet, och bf 27/4. Har RUL 3/12 :) Gud vad jag längtar! Har sett lille plutten på kub i v 13. Och hört hjärtljud i v 16. Jag känner små konstigheter i magen då och då. Jag gissar att det är den lille som är i farten. Men än så länge är det svårt att avgöra tycker jag :) jag mår just nu så himla bra. Känner mig nästan som vanligt igen. Pigg är jag och inget illamående. Har dessutom fått tillbaka träningsmotivationen, och slipper släpa mig ut i löparspåret. Hur mår du själv?
  • Fialooop

Någon annan som tränar? Har sprungit i flera år, och fortsatt nu under graviditeten. Har märkt de sista två veckorna att jag ibland får långa sammandragningar när jag springer. Har haft korta små sammandragningar nu i några veckor. Inget konstigt med det. Men jag funderar på om det liksom är kroppen som säger ifrån lite när jag springer. Jag tar det lugnt, har slutat ta tiden på mina rundor, och springer bara korta sträckor om typ 4-6 km per ggn. Någon annan som känt samma? Ska tillägga att sammandragningarna verkligen inte gör ont eller så. Men jag känner av dem väldigt tydligt :) är inte heller särskilt orolig. Men när man springer så tenderar man ju att kämpa på lite extra, fast det är jobbigt.

• Fialooop
    JohannaMolander skrev 2015-11-23 19:21:51 följande:

Åh, mysigt! Har "bara" gjort ett VUL i vecka 6/7, så det är ju ett tag sen jag fick se nåt där inne. Ser extra mycket fram emot RUL pga det! Spännande :D Ja, det är ju lite svårt att veta vad som är vad när det rör sig och känns i magen, men jag har en tarmsjukdom som gör att jag känner igen mina tarmrörelser väldigt bra - alltså vet jag när det är tarmarna som rör sig, och känner skillnaden när det är Pyret som sprattlar omkring :) Skönt att du mår bra! :D Det gör jag med, det enda jag kan klaga på är kissnödigheten ;) Haha, den är ENORM! Kissar mer än någonsin förut, och värre lär det ju bli ju mer magen växer x)

Ja, sedan typ igår eller förrgår så har jag blivit mer säker på att det är bebisen som buffar på där inne känns liksom inte som fladder längre, utan mer som att någon petar på insidan kan man säga :) kommer ofta när jag lägger mig på rygg! Gud ja!! Kissnödigheten är enorm. Ibland blir jag kissnödig ca 5 min efter jag varit på toaletten. Och ja, viss risk finns ju att det blir ännu värre sen :P
  • Fialooop
    smellina skrev 2015-11-23 18:05:01 följande:

Jag försöker träna så mycket jag orkar men har varit segare med illamående och trötthet. Jag har också börjat ta det lite lugnare. Tränar ofta högexplosivt med korta intervaller maxat och sen lite lugnare. Hittills har det funkat okej om jag inte pressar mig för hårt och hopp och löpning mm har gått bra. Känner inga sammandragningar som du gör men däremot känns det som om kroppen vill ta det lite lugnare :)

Skönt ändå att man kunnat hålla igång! :) hoppas det håller i sig ett tag. Håller också med om att det varit en aning segstartat jämfört med tidigare :P tröttheten har inte gjort mig super motiverad precis. Men den är som sagt borta nu. Vilken vecka är du i? Har du sammandragningar annars? Läste att vissa inte känner av sammandragningar alls under graviditeten, medens vissa får det super tidigt. Jag verkar höra till den senare gruppen. Har ganska mkt sammandragningar generellt. Men kommer som sagt direkt när jag börjar springa!
  • Fialooop
    smellina skrev 2015-11-28 09:08:17 följande:

Fialooop: ja, visst är det skönt att kunna röra på sig. Men jag åkte nyligen på min andra dunderförkylning under graviditeten, pust. Antar att det beror på sänkt immunförsvar men trist är det. Jag är i v. 15 så det kanske är lite tidigt ännu för sammandragningar? Hur går det med din träning? :)

Usch vad jobbigt med förkylningar. Men ja, det beror alldeles säkert på sänkt imunförsvar :-/ hade en patient som kräktes igår natt. Inatt kom maginfluensan som ett brev på posten! :( usch! Brukar aldrig bli magsjuk. Hemskt när man är gravid också! Haft sammandragningar hela dagen.

Träningen har blivit lidande denna veckan, för jag har jobbat en massa. Men annars går det faktiskt bra! Har ju som sagt ändå kunnat springa och så. Ska köra lite spinning nästa v tänkte jag :) och på torsdag är det RUL! Hur går det själv? Bortsett från förkylningar då :)
  • Fialooop
    Cecilia20160513 skrev 2015-11-26 21:57:40 följande:

Hej tjejer!

Jag följer era inlägg och tycker synd om alla er som mår dåligt! Jag mår inte illa. Är dock väldigt trött och typ migrän huvudvärk emellanåt. Maten är inte så lockande ibland heller på grund av halsbränna.

Men det jah undrar är hur ni ser på lyft och tunga lyft. Jag har ett väldigt fysiskt krävande arbete och utför än så länge även tunga lyft eftersom jag inte mår dåligt av dom. Men hur ska man tänka kring det här? Sluta lyfta tungt eller fortsätta tills kroppen säger ifrån? Kram på er!

Jag jobbar på ambulansen. Så jag lyfter mkt och tungt. Försöker ta det lättaste när det går. Har funkat än så länge. Börjat få lite ont i ryggen nu dock. Men i vårt ambulansdistrikt har de bestämt att man bara får jobba till v 22. Så jag har bara 3 v kvar sen är det vila som gäller!
  • Fialooop
    Pell skrev 2015-12-11 20:12:20 följande:

Hur går det för er? Mår ni bra?

Själv längtar jag till måndag (rul) och vad gäller mående så är det svajigt, kräks fortfarande några ggr/v (hatar det verkligen!!!).

V 20. Bf 2 maj. Jag mår verkligen oförskämt bra! Jag känner mig precis som vanligt. Bortsett från magen, som växer. Och så ligger det ju en liten flicka där inne som sparkar till lite då och då. Några ggr om dagen känner jag hur det rör på sig där inne. Moderkakan ligger i framvägg, så jag har liksom aldrig känt ngt fladder eller så. Det började för några (3 kanske) veckor sedan med riktiga sparkar. Känns som att ngn petar på en från insidan tycker jag så mysigt! Hur mår du själv?
  • Fialooop
    Liverbird91 skrev 2016-02-06 22:03:51 följande:

Vad ligger ert sf-mått på? Mätte magen för första gången denna veckan (26+0). Ligger på 24cm och väntar en pojk!

V 29 idag (28+0), och förra veckan hos bm var sf-måttet 27 cm :) har mätt en gång innan, 3 v tidigare, men då vet jag inte vad det var riktigt. Väntar en liten flicka!
  • Fialooop
    HellGott skrev 2016-03-06 08:23:25 följande:

Någon mer än jag som fått GP och blir hemma sista 60 dagarna?

Var bor ni och när är ni beräknade?

Jag har haft GP sedan v 22. Får inte jobba med det jag gör längre än så (av jobbet alltså). Man blir avstängd efter det, så försäkringskassan måste typ godkänna det. Har varit hemma sedan 28/12. V 32 nu :) bor i Skåne. Beräknad till 2 maj.
  • Fialooop
    Oslobo skrev 2016-03-06 14:39:45 följande:

Hej alla :)

Hoppar in här i tråden jag med!

Är beräknas bf 24 maj med första barnet och längtar så!!!

Tänkte höra hur ni gör med träning :)? Själv tränar jag minst 5 gånger i veckan (blir styrka + Crosstrainern) - men klarar inte av att gå på längre promenader.. Får se hur länge till jag orkar träna, har börjat känna av foglossning..

Vad roligt :) första barnet för mig också. Jag sprang flera gånger i veckan innan jag blev gravid, och fram till v 24. Hade ganska mkt sammandragningar när jag sprang, men det funkade bra. Efter det fick jag väldigt ont i vä sida när jag sprang. Så från v 25 har jag varit på spinning minst en ggn i veckan, och tagit flera långpromenader ist för att springa. Styrketräning hade funkat, men jag tycker det är så tråkigt. Spinning funkar iaf väldigt bra tycker jag. Magen är lite bökig att ha med sig förstås, men jag höjer styret lite så går det bra. V 33 nu :)
  • Fialooop

Igårkväll föddes våran Nellie! Bf 2/5! Född vecka 37+1. Första barnet, så det kom verkligen som en chock! Började få småvärkar igår morse och tänkte att det måste vara såhär förvärkar känns. Sen kom min sambo hem kl 16:30 och jag berättade för honom, men jag trodde verkligen inte att det betydde förlossning på g. Vi skulle åka och göra en gravidfotografering så han gick in och duschade. Kl 17 gick jag och kissade, och ut kom en färsk blödning. Sen kom värkarna igång ytterligare lite, efter att jag ring förlossningen som tyckte jag kunde avvakta hemma. Runt kl 19 ringde jag förlossningen igen för att värkarna kom med ca 3 min mellanrum. Bm tyckte jag kunde avvaktan hemma eftersom jag inte tyckte värkarna var så farliga. Efter vi lagt på fick jag en ny värk och blödde ytterligare en del. Ringde förlossningen och dem ville undersöka mig. Kom in till Lund kl 19:40 och var då till min stora chock öppen 7-8 cm. Sen gick vattnet, och värkarna blev 1000 gr kraftigare. Öppen 10 cm efter ca 1,5 h till. Sen var det bara att vänta på att hon skulle ta sig neråt med huvudet. Han inte få någon epidural, och lärde mig inte tycka om lustgasen förens i slutet. Nellie är född kl 23:44, vägde 3185 g och var 49 cm lång :) vi mår super och är världens lyckligaste. Läkarkontroll idag ua hemgång blir nog imorgon under dagen!

• Fialooop
    Pell skrev 2016-04-14 19:12:59 följande:

Stort grattis!!!!! Njut av lilla familjen

När var ni beräknade egentligen?

Tack alla! Förlossningen var nog så bra som man bara kan önska sig! Det var rätt intensivt eftersom det gick så fort. Men det var ju skönt samtidigt! :) och vi hade en grym barnmorska. Var beräknad till den 2/5 egentligen, blev flyttad vid RUL efter att först ha fått 27/4 som datum på KUB. Men hon ville visst ut innan dess
  • Fialooop
    TriciaN skrev 2016-05-18 10:11:16 följande:

Ni som fött och vattnet har gått. Har ni vart på hemmaplan då? Jag är så rädd att vattnet ska gå när man är i stan eller så :P

Mitt vatten gick precis när jag kom in på förlossningen. Då var jag öppen 7-8 cm :)
Svar på tråden BF maj 2016