BF maj 2016
RUL 3/12! Spännande :) 2 v kvar bara!
RUL 3/12! Spännande :) 2 v kvar bara!
Jag har också rul 3/12!
Jag har mitt Rul 21/12 jag, har redan varit på privat tidigt ul men är lite nervöst ändå... Eller snarare spännande! Kul att se hur mkt bebis växt och om man får/vill veta kön etc.. Kommer vara i vecka 20 då (19+3), har ni också fått så "sent"?
Jag är från Varberg. :) dok är jag bf 27 april och inte i maj.
Ja, man får inte ställa in sig för säkert på det datumet. Man vet ju aldrig när den lille kommer :)
Nån som börjat känna rörelser ännu? Vilken vecka kände ni första gången?
Hej på er! :)
Hoppar också in här! Väntar första barnet med BF 1 maj, men ska på RUL den 7 december så det kanske kommer att ändras :) Längtar i alla fall dit, för att se så att allt ser bra ut och jag hoppas på att få en bekräftelse på att alla buffar och rörelser jag känner faktiskt är Pyret som lever loppan därinne! :)
Hur går det för er övriga? Känner ni något därinne än? Växer magarna? Huvudvärk? Foglossning? Kanske illamående? Eller mår ni tipptopp och bara njuter? :))
Någon annan som tränar? Har sprungit i flera år, och fortsatt nu under graviditeten. Har märkt de sista två veckorna att jag ibland får långa sammandragningar när jag springer. Har haft korta små sammandragningar nu i några veckor. Inget konstigt med det. Men jag funderar på om det liksom är kroppen som säger ifrån lite när jag springer. Jag tar det lugnt, har slutat ta tiden på mina rundor, och springer bara korta sträckor om typ 4-6 km per ggn. Någon annan som känt samma? Ska tillägga att sammandragningarna verkligen inte gör ont eller så. Men jag känner av dem väldigt tydligt :) är inte heller särskilt orolig. Men när man springer så tenderar man ju att kämpa på lite extra, fast det är jobbigt.
Åh, mysigt! Har "bara" gjort ett VUL i vecka 6/7, så det är ju ett tag sen jag fick se nåt där inne. Ser extra mycket fram emot RUL pga det! Spännande :D Ja, det är ju lite svårt att veta vad som är vad när det rör sig och känns i magen, men jag har en tarmsjukdom som gör att jag känner igen mina tarmrörelser väldigt bra - alltså vet jag när det är tarmarna som rör sig, och känner skillnaden när det är Pyret som sprattlar omkring :) Skönt att du mår bra! :D Det gör jag med, det enda jag kan klaga på är kissnödigheten ;) Haha, den är ENORM! Kissar mer än någonsin förut, och värre lär det ju bli ju mer magen växer x)
Jag försöker träna så mycket jag orkar men har varit segare med illamående och trötthet. Jag har också börjat ta det lite lugnare. Tränar ofta högexplosivt med korta intervaller maxat och sen lite lugnare. Hittills har det funkat okej om jag inte pressar mig för hårt och hopp och löpning mm har gått bra. Känner inga sammandragningar som du gör men däremot känns det som om kroppen vill ta det lite lugnare :)
Fialooop: ja, visst är det skönt att kunna röra på sig. Men jag åkte nyligen på min andra dunderförkylning under graviditeten, pust. Antar att det beror på sänkt immunförsvar men trist är det. Jag är i v. 15 så det kanske är lite tidigt ännu för sammandragningar? Hur går det med din träning? :)
Hej tjejer!
Jag följer era inlägg och tycker synd om alla er som mår dåligt! Jag mår inte illa. Är dock väldigt trött och typ migrän huvudvärk emellanåt. Maten är inte så lockande ibland heller på grund av halsbränna.
Men det jah undrar är hur ni ser på lyft och tunga lyft. Jag har ett väldigt fysiskt krävande arbete och utför än så länge även tunga lyft eftersom jag inte mår dåligt av dom. Men hur ska man tänka kring det här? Sluta lyfta tungt eller fortsätta tills kroppen säger ifrån? Kram på er!
Hur går det för er? Mår ni bra?
Själv längtar jag till måndag (rul) och vad gäller mående så är det svajigt, kräks fortfarande några ggr/v (hatar det verkligen!!!).
Vad ligger ert sf-mått på? Mätte magen för första gången denna veckan (26+0). Ligger på 24cm och väntar en pojk!
Någon mer än jag som fått GP och blir hemma sista 60 dagarna?
Var bor ni och när är ni beräknade?
Hej alla :)
Hoppar in här i tråden jag med!
Är beräknas bf 24 maj med första barnet och längtar så!!!
Tänkte höra hur ni gör med träning :)? Själv tränar jag minst 5 gånger i veckan (blir styrka + Crosstrainern) - men klarar inte av att gå på längre promenader.. Får se hur länge till jag orkar träna, har börjat känna av foglossning..
Igårkväll föddes våran Nellie! Bf 2/5! Född vecka 37+1. Första barnet, så det kom verkligen som en chock! Började få småvärkar igår morse och tänkte att det måste vara såhär förvärkar känns. Sen kom min sambo hem kl 16:30 och jag berättade för honom, men jag trodde verkligen inte att det betydde förlossning på g. Vi skulle åka och göra en gravidfotografering så han gick in och duschade. Kl 17 gick jag och kissade, och ut kom en färsk blödning. Sen kom värkarna igång ytterligare lite, efter att jag ring förlossningen som tyckte jag kunde avvakta hemma. Runt kl 19 ringde jag förlossningen igen för att värkarna kom med ca 3 min mellanrum. Bm tyckte jag kunde avvaktan hemma eftersom jag inte tyckte värkarna var så farliga. Efter vi lagt på fick jag en ny värk och blödde ytterligare en del. Ringde förlossningen och dem ville undersöka mig. Kom in till Lund kl 19:40 och var då till min stora chock öppen 7-8 cm. Sen gick vattnet, och värkarna blev 1000 gr kraftigare. Öppen 10 cm efter ca 1,5 h till. Sen var det bara att vänta på att hon skulle ta sig neråt med huvudet. Han inte få någon epidural, och lärde mig inte tycka om lustgasen förens i slutet. Nellie är född kl 23:44, vägde 3185 g och var 49 cm lång :) vi mår super och är världens lyckligaste. Läkarkontroll idag ua hemgång blir nog imorgon under dagen!
Stort grattis!!!!! Njut av lilla familjen
När var ni beräknade egentligen?
Ni som fött och vattnet har gått. Har ni vart på hemmaplan då? Jag är så rädd att vattnet ska gå när man är i stan eller så :P
Nellie blev det här :)