Inlägg från: Beab |Visa alla inlägg
  • Beab

BF maj 2016

Ååh jag har bf med första barnet den 13 , imorgon och jag hoppas såååå att han kommer. Stackarn fredag den 13de barn och allt :,) haha

• Beab

Åh så mysigt för er som fått era! Kul att alla är så positiva ändå efter förlossningen trots att det gör ont. Har bf idag men känner inget speciellt ???? :/ hoppas grabben kommer ut snart! Åkte också o kollad om allt stod rätt till pga mindre rörelse i magen. Men fick veta att dom sista dagarna kan många bebisar bli extra lugna innan förlossningen pga att de gör sig redo och samlar kraft:) hoppas han kommer i helgen!

Lycka till ni nyblivna mammor!:)

• Beab
    hennaah skrev 2016-05-13 17:51:20 följande:

Jag har också BF idag och det är status quo verkligen. Har planerat in massa mys med sambon i helgen med bio osv för att slippa "vänta" ut tiden. Är det första för dig? :)

Det var smart! Borde jag också gjort.. Haha nu sitterman och väntar o funderar på vad man ska göra plus att alla mina kompisar råkar vara på vift i helgen så man har ingen att ha kul med haha, ja det är första bebisen:) sååååå spännande!
  • Beab
    hennaah skrev 2016-05-13 17:51:20 följande:

Jag har också BF idag och det är status quo verkligen. Har planerat in massa mys med sambon i helgen med bio osv för att slippa "vänta" ut tiden. Är det första för dig? :)

Hur går det för dig hennah? Fått någon bebis ännu? Här är det super still haha
  • Beab
    Tausen skrev 2016-05-15 12:46:37 följande:

Nu är jag less är i 38+2 men nu vill jag verkligen att det ska vara dags. Less på att vara gravid och inte orka/ kunna göra nåt och längtar efter mitt lilla troll!

Haft lite förvärkar...tror jag, eller så har det bara varit dålig mage.... Vad har ni haft för tecken??

Det suger verkligen att vänta! Gått över nu två dagar men det är ap jobbigt haha
  • Beab

Baah har gått över nu sen fredags och jag klättrar på väggarna! Vill ha ut grabben min nuuuu, ute o går varje dag, dricker hallonte och har sex varje dag sen i fredags men inte hjäler det;) haha

• Beab
    Pell skrev 2016-05-17 15:14:54 följande:

En fundering. Illamående, har någon mer än jag fått tillbaka det? Började i förrgår typ. Var illamående länge i början och hade mycket halsbränna men det slutade tack och lov men är som sagt tillbaka. Och dessutom svullnade mina fingertoppar upp igårkväll helt utan förvarning. Gick över till i morse och nu känner jag att de håller på att svullna igen, lika så tårna denna gång.

Har också blivit illamående några dagar bara sådär nu i slutet. Kan även tänka mig att du svullnar pga av det blev rekord varmt i maj bara sådär och så är vädret nu upp o ner. Jag svullnader sjukt mkt när solen o värmen tittade fram men sen la det sig när solen försvann. Super konstigt! Drick mkt vatten så kroppen fattar att den får i sig vatten och inte behöver svullna:)
  • Beab
    hundenhubbe skrev 2016-05-17 21:05:16 följande:

Nä nu tänker jag testa den där berömda promenaden som alla snackar om. Inge långt men i raskt tempo får de bli. För nu är jag less!

Är ute med mina hundar varje dag, dricker hallonte och håller igång men för mig är det super lugnt :(( skulle fått enligt bf i fredags, man blir knäpp i huvudet haha hela min familj på mammas sida har fått sina barn för tidigt eller beräknad dag så tänkte att det blir nog så för mig också, men så fel jag hade...haha när skulle du ha??
  • Beab
    hundenhubbe skrev 2016-05-18 08:22:05 följande:

Ja jag tror egentligen inte på något husmorsknep för att få igång de för bebisen kommer väl då den är redo. Men man blir nästan desperat. Jag ska ha på lördag enligt bf så jag har inte gått över än så inge synd om mig. Men fick dottern på bf och har som ställt in mig på att denna kommer tidigare då de oftast brukar va att andra kommer någon dag tidigare än första! Hoppas du får snart! Jag hade inga symtom alls med dottern och sen gick vattnet helt plötsligt. Så du kanske får idag fast de inte känns så.

Idag har jag mensvärk som strålar ner i låret, fortfarande ont på blygbenet och mer av slemproppen har gått. Så lite tecken på att något händer i kroppen iaf! Man vågar ju knappt ringa folk för då tror de att bebis är på g och hör man inte av sig tror de samma sak.

Visst är det jobbigt att alla är på en som en hök , fått bebisen ännu, oj vill han inte ut osv ...haha alla märker väll när man hör av sig att han kommit liksom men men dom vill ju bara väl men inte så lätt för en själv mentalt....hoppas det händer något snart, man är så fast hemma också, kan inte åka utanför stan ifall ngt händer o killen har bilen nu till jobbet så han kan ta sig hem fort så man sitter ju fast
  • Beab
    hundenhubbe skrev 2016-05-18 10:55:49 följande:

Mitt vatten gick hemma. Har ett SF-mått på 34!

Åh gött för dig!!! Då or det äntligen på g!! Lycka till:)
Svar på tråden BF maj 2016