Inlägg från: Beab |Visa alla inlägg
  • Beab

BF maj 2016

Tausen skrev 2016-05-18 11:09:15 följande:

Varit hos BM nu, vågade mig på att fråga om hon kunde kolla om något hänt...hade öppnat mig 1 cm, men var fortfarande omogen så hon trodde nog att vi skulle träffas den 26 igen (på bf)...surt, men får ställa in mig på det. Hade trott att jag skulle få tidigare denna gång :(

Tröstade mig med att köpa världens vackraste största godispåse.. hehe

Oxå less på att alla ska fråga när det är dags hela tiden, men det blir väl det naturliga samtalsämnet kan jag tro ...

Har inte ens tänkt på att de kan kolla en :o ska dit på tisdag nästa vecka men då är jag inne på andra veckan övertid och ska kämpa för igångsättning! Man dör ju av väntan, stackars folk som går tre hela v! Här i karlstad är det två veckor högst:) Jag är bara inne på 5 dagen xD
  • Beab
    hundenhubbe skrev 2016-05-18 13:53:29 följande:

Nej nej menade förra gången! Tyvärr inget än förutom väldigt tryck neråt av tjejen som håller på att borra sig ner i kanalen... Kan inte gå

Jaha förlåt!! Haha bra att man läser ordentligt! Idag har jag haft förvärkar några stycken då och då....men allt lugnar ner sig sen. Hoppas det händer snart!:)
  • Beab
    hundenhubbe skrev 2016-05-18 20:54:00 följande:

Haha ingen fara! Min bebis kör fortfarande full rulle i magen. Haft typ en timmes uppehåll på 6 timmar... Trycker bara på neråt. Hon som brukar vara jättelugn! Gör ont på mamma. Men är de det som krävs för att de ska gå igång så är de fine by me! Kört färdknäppen och håller alla tummarna nu!

Hoppas färdknäppen lyckas bättre på dig, försökt sen lördags och då körde vi flera gånger per dag under helgen, haha ville verkligen ha ut ungen, sen gav jag upp o försöker nu bara varje kväll sen dess haha fast det är klart mys med gubben är ju inte fel;)
  • Beab

Nu har jag gått över hela 6dagar och jag går runt och nojar att min bebis kommer dö i magen, fy asså ! Vill ha ut honom, så allt kan kännas bra. Hoppas ni andra har något på g så ni slipper gå över för det suger:/

• Beab

Haha alla går och hoppas varje dag, håll er aktiva så dagarna kan flyg iväg så man kan skynda till sängen på kvällen och låta dagen få gå! Snart kommer våra bebisar!! Tror typ bitar av min slempropp går. Två tilfällen det kommit när jag vart ute och gått och man bara iuue väldigt blött måste till toan! Och då är det kladdigt slem :s ursäkta beskrivningen haha

• Beab
    Anonym (C) skrev 2016-05-20 13:58:01 följande:

Omföderska. +10 med första barnet, +14 idag. Ja, det är lite smått drygt. Men så länge allt går bra till slut, så är jag glad.

Wow hur mår du mentalt då?? Jag har gått 8dagar över nu och mår kasst , mest för att jag är så rädd att bebisen inte mår bra och att jag hört att om det blir igångsättning är det värre än naturligt sätta igång. Min kompis fick sin bebis idag (en dag tidigare än beräknat) och när jag hörde det bara grät jag av typ avundsjuka?! Helt störda känslor här hehe har varit lugn hela min graviditet och tänkt att jag kommer fixa detta mentalt men nu är jag helt förstörd och skit rädd:((
  • Beab
    Anonym (C) skrev 2016-05-21 01:05:09 följande:

Jag mår ok. Det är drygt, men bara att gilla läget.

Var inte orolig för din bebis. Så länge du känner rörelse är det bra. Känner du inte rörelse, eller mindre, åk in till FL och kolla upp det. Du ligger där en timme med apparater som mäter rörelse och sammandragningar under ca 1 h.

Igångsättning är inget farligt eller "värre" så. Så där har du nog hört lite tokigt. Bebisen kan ju inte vara där inne hur länge som helst, även om den här verkar vilja det haha. Jag blev igångsatt förra gången också pga vattenavgång (eller värkstimulerande dropp fick jag nog, värkarna kom och gick... ).

Jag förstår verkligen vad du menar när du berättar om att andra föder, men inte du, och hur det känns. Folk beräknade efter mig har fött för längesedan. Det tar på en.

Kämpa på, även om det är tufft. Varje dag känns som en evighet (I know), men det blir snart din tur.

Tack för peppen! Det är verkligen skillnad om man bara går hemma eller aktiverar sig dessa dagar också. Man får hålla sig sysselsatt! Ska sluta oroa mig för igångsättning och bara försöka tänka på när han äntligen är ute och man kan gosa med honom:) kram på alla starka tjejer som kämpar med väntandet! Vilket vi alla gör haha <3
  • Beab

[quote=76647349][quote-nick]RobzMarley skrev 2016-05-22 07:59:55 följande:[/quote-nick]

Hoppas det är okej om jag hoppar in...

Vecka 39+4 idag. BF på onsdag den 25:e.

Väntar fjärde barnet. Trodde inte jag skulle gå så här långt och skulle kunna sitta och gråta mig igenom dagarna. De andra har kommit 40+0, 36+2, 38+6.

Fick en hinnsvepning i tisdags som gjorde att slemproppen började släppa. Kom en del slem på kvällen. Sen har vi haft sex varannan kväll nästan. Färdknäppt rättare sagt.

En kväll och en natt fixk jag rejäla förvärkar. De gjorde bra ont och höll i sig en min. Det var som minst 2-3 min mellan. Höll på 1,5 h ungefär. Mwn jag kände att de inte blev starkare... Sen dog det ut. Väldigt snopet kan man säga.

Nu föder alla runt en som är väntade runt samma tis och jag är så less. Är enorm nu och har så ont överallt. Och ingenting händer. Det känns som att det inte kommer att göra det heller. :( :(

[/quot

Förstår dina känslor! Håll dig sysselsatt med något kul på dagarna och försök tänka att bebisen kommer nog senare för att inte bli besviken! Or gravid med min första och har gått över hela 8 dagar inne på 9 idag....heeeelt störd i huvudet blir man, hade hoppats På känningar idag då det var fullmåne men inte ett skit. Heeelt lungt i min mage , han bara hittar sig där... Men men, man får försöka ha en mental process med sig själv och inte hoppas för mkt PP själva datumet:/ kämpa på <3

• Beab
    RobzMarley skrev 2016-05-22 07:59:55 följande:

Hoppas det är okej om jag hoppar in...

Vecka 39+4 idag. BF på onsdag den 25:e.

Väntar fjärde barnet. Trodde inte jag skulle gå så här långt och skulle kunna sitta och gråta mig igenom dagarna. De andra har kommit 40+0, 36+2, 38+6.

Fick en hinnsvepning i tisdags som gjorde att slemproppen började släppa. Kom en del slem på kvällen. Sen har vi haft sex varannan kväll nästan. Färdknäppt rättare sagt.

En kväll och en natt fixk jag rejäla förvärkar. De gjorde bra ont och höll i sig en min. Det var som minst 2-3 min mellan. Höll på 1,5 h ungefär. Mwn jag kände att de inte blev starkare... Sen dog det ut. Väldigt snopet kan man säga.

Nu föder alla runt en som är väntade runt samma tis och jag är så less. Är enorm nu och har så ont överallt. Och ingenting händer. Det känns som att det inte kommer att göra det heller. :( :(

Förstår dina känslor! Håll dig sysselsatt med något kul på dagarna och försök tänka att bebisen kommer nog senare för att inte bli besviken! Or gravid med min första och har gått över hela 8 dagar inne på 9 idag....heeeelt störd i huvudet blir man, hade hoppats På känningar idag då det var fullmåne men inte ett skit. Heeelt lungt i min mage , han bara hittar sig där... Men men, man får försöka ha en mental process med sig själv och inte hoppas för mkt PP själva datumet:/ kämpa på <3
  • Beab
    Krickelin med Naemi skrev 2016-05-23 06:42:26 följande:

Wiii. Idag är det dax för igångsättningen! Jag är så förväntansfull!!! Håll tummar å tår att det finns plats för oss!!

Åh spännande!!! Berätta hur allt gick sen, lycka till <3 snart har du bebis!!!:)
  • Beab

Var hos BM idag och har fått tid för igångsättning kl 9på fredag, känns lite läskigt och overkligt haha känns ju som att det inte ska komma nån bebis nu när man gått så länge....men nu finns det hopp igen, senast fredag är min grabb ute iaf !

• Beab
    hundenhubbe skrev 2016-05-23 18:37:30 följande:

Stort grattis!Åh vad härligt med ett slutdatum! Har precis damma känsla att de aldrig kommer starta här... Hur mkt har du gått över då?

Har massa mensvärk och har haft de hela dagen till och från. Bebisen har även borrat sönder mig mellan benen hela dagen så har haft svårt att röra mig. Sovit ca 2 timmar inatt så är lagom trött nu... Sambon skulle höra om han kunde ta lite semesterdagar framöver då jag inte alls sover på nätterna och inte orkar med en 2,5 åring och livet här hemma. Pessimisten här tror ju ändå inte bebisen kommer komma fören tidigast juni så vill att han ska ta ut lite dagar om de går... Och imorgon ska jag typ kräva hinnsvepning hos bm!!!

Det är så skönt att ha ett slut datum på detta väntande! Egentligen borde man inte få det där v 40 datumet, snarare sista datum innan igångsättning och vara redo att dom kan komma en månad innan. Man blir knäpp av datum haha nu har jag gått 10 dagar över, blir v42+0 på fredag! Hur långt var du gången?

Usch det är så jobbigt när man inte kan sova, men känner sig så förstörd! Man orkar ingenting, jag sover inte heller och det enda jag behöver tänka på är mina hundar och göra lite käk. Tänk att ha 2,5 åring på det, phuu! Stackare :/ tur man har snälla män som är förstående och stöttar oss:) fick bli pizza som min man köpt hem :) haha
  • Beab
    Pell skrev 2016-05-23 22:00:25 följande:

Bristen på sammanhängande sömn tar på. Huuga. Får sova ca 1h i stöten innan jag måste upp och pinka, blir värre och värre för varje natt och mitt i natten vaknar dottern och kommer över till vår säng... Virvelvind deluxe och vid 06 börjat hon tycka att det är färdigsovet.......... Slut som artist om vi säger så.

Men börjat få mycket sammandragningar nu tror jag. Magen blir hård iallafall men har inte sjunkit ner något

Uuusch tär verkligen på en Nä r man inte f å r sova!
  • Beab

Har haft värkar(?!) sen två inatt och dom har varit var 10 min sen dess, nu har jag kunnat sova lite för dom har lugnat sig lite men kommer då o då, så vi får väll se !:)

• Beab

Min bebis kom för ett nästan att dygn sedan! Woohoo föddes 25 maj 7.15! Min förlossning gick super bra! Jag är så förvånad att man kan uppleva en förlossning så lugn o balanserat! Underbara barnmorskor också ! Fick lite komplikationer pga att 45 min efte . Jaxon kommit började jag blöda massor och allt drog inte ihop sig så höll på att tippa av och var visst helt kritvit i kroppen. Men dom löste det hela jätte fint men min kille blev skärrad o min mamma som var där blev rädd. Så ligger kvar på BB med kateter och uppsikt. Så sjukt lycklig, jag har inte behövt göra den första kissen alla fasar för hehe kram på er!

• Beab
    Tausen skrev 2016-05-26 07:46:31 följande:

Grattis!! Härligt att förlossningen gick så bra, men jobbigt efteråt. Hur startade det igång för dig då?

Fick värkar kl 1 på natten (tis)som hade samma styrka var 5-10 min, kl 12 på kvällen åkte vi in för att kolla läget för var så trött av värkarna. Då går vattnet men de skickar hem mig med medecin o hoppades att jag skulle hinna vila innan förlossningen startar. Kommer hem o värkarna sätter igång rejält! En timme senare är dom strax under var tredje min. Vi åker in vid 1 (ons)typ kl 7 föds han :)
Svar på tråden BF maj 2016