Inlägg från: Pell |Visa alla inlägg
  • Pell

BF maj 2016

Bara för att jag klagade har jag haft den bästa natten på sååå länge, vaknade bara en gång och dottern sov till 06:30 I SIN SÄNG! Halleluja ;)

Men det får mig att hoppas att idag är det dags nu när jag liks är utvilad. Lär bli besviken

• Pell

Huga en dag över tiden idag.. Har så ont i fotleder och knän, antar att det är vikten (+15kg) som gör sig påmind. Fick förra fem dagar för tidigt så känns extra jobbigt att gå över. Tror dock magen börjar sjunka, börjar liksom ta emot låren när jg sitter

• Pell
    HonanHöna skrev 2016-05-28 08:30:25 följande:

Har bf idag.. Verkar absolut inte hända något.. Så jätte besviken, då ja va inställd på att bebis kanske borde komma lite tidigare eftersom ja fick sonen på bf.. Så dumt haha! Kommer ju garanterat gå över tiden.. :/

Såå less på att vara gravid nu så ja kräks!!!

Tre dagar över idag. Spyless så känner med dig, dottern var 5dagar tidig (dagen efter det först beräknade datumet) och denna gång vart vi flyttade 2v så i mitt huvud har vi passerat bf med råge.

Dödligt less och nu kom värmen så hej hå uppsvullen flodhäst....
  • Pell
    Tausen skrev 2016-05-28 20:24:45 följande:

Hur vet man egentligen om man har vattniga flytningar, läcker urin eller om man läcker fostervatten??? Känns som att jag är blöt jämt... :/

Vill helst inte behöva fixa barnvakt för för att åka in om det inte är nåt...

OM man läcker lite fostervatten så här i slutet, är det farligt, gör de nånting åt det eller får man ändå avvakta några dagar?? Nån som vet??

Faktiskt funderat detsamma! Samt att jag nyser och hostar så jag kissar på mig (tror jag, men funderar ändå på om det är vattnet).
  • Pell

Hugaligen. Kräkts inatt (vaknat och liksom måsta sprungit) och tömt magen totalt. Nu till morgonen så gick ännu mer av slemproppen (tror jag). Om inte så är det mer flytningar än jag någonsin haft förr. Vågar man hoppas att det är igång. Hade någon värk inatt också tror jag det liksom sköljde över magen uppifrån och ner.

Svårt när förra började med vattenavgång och sen små värkar i bilen och illamående dagen efter sen startade det på riktigt med värkar så jag kräktes.

• Pell
    SJLN skrev 2016-05-30 20:12:56 följande:

Jag kommer hinna få väldigt mycket gjort om det här ska fortsätta dra ut på tiden. Jag har varit ledig i en vecka och började med att bara vila, behövde verkligen det efter att ha jobbat ända till en vecka före bf. Men sen har vi haft loppis, jag har bakat, jag har lagat punkan på cykeln (efter tre år...) och bytt cykelkedja, satt upp gardinstänger på övervåningen (bara bott i huset i ett och ett halvt år utan gardiner uppe liksom) och imorgon tänkte jag ta och lasera utemöblerna om det inte kommer någon bebis. Går jag över mer kanske jag till och med kan slipa cykelstyret och lacka om det. Jag har verkligen tur som är så pass pigg att jag orkar hålla på och fördriva tiden annars hade jag nog blivit galen på riktigt av alla sms och samtal där lite random folk undrar om det kommit någon bebis.

Vad gör ni andra för att få tiden att gå?

Underbart att du får så mycket gjort, en annan orkar inte ens beställa mörkläggningsgardinerna.... (Ska göra det ikväll- ohållbart då dottern tror det är morgon vid 00 och därmed är vaken till 04.......... Två nätter i rad nu)

Börjar på få sammandragningar men typ 7på hela dagen är inte mycket att hurra för. Dock rädd att vi ska vara hemma för länge. Måste iväg innan långt innan krystvärkarna (36min tog det sist enligt förlossningsjournalen, sen att allt totalt från vattenavgång tog närmare 24h är en annan femma). Vi har närmare 2h bilfärd till BB (med vägomläggningar). Så känner mig lite smått nervös.
  • Pell
    SJLN skrev 2016-05-31 02:00:52 följande:

Hann sova en timme ungefär innan jag vaknade av värkar. Fortfarande ganska långt emellan men jag tror att de är The real deal så att säga. Och fy fan vad ont det gör, redan nu!

Åh spännande!! All lycka till
  • Pell
    Liverbird91 skrev 2016-05-31 16:16:17 följande:

Har sedan imorse haft värkar. Ungefär med 11 minuter mellanrum och de varar i ca 1 minut. Har även dröjt upp till 20 minuter ett par gånger idag..

Fick en hinnsvepning imorse, dock osäkert om hon fick till det riktigt. Hade redan då känt av värkarna under ctg.
    Osäker på vad det är för värkar/sammandragningar - de gör ont långt ner, man känner sig typ bajsnödig. Kan knappt röra mig under tiden, gör för ont!
    Känns dumt att ringa när det är 11 minuter mellan. Har en ny tid på torsdag (då 42+2) eftersom allt såg bra ut imorse.

Beror ju på hur långt du har till BB? För oss med långt dit har jag för mig att bm sagt 10min. Men ring och prata med dem.

Svårt att veta vad som är värkar och sammandragningar tycker jag. Men försökte förklara för bm idag hur det kändes igår (och en gång idag) det liksom spänner uppifrån och så vandrar det ner över magen. Vill typ hålla andan när det kommer. Hon sa det var värkar men väldigt oregelbundet.

Var även tvungen att fråga mer om att bli igångsatt på kollen på BB 41+5. Hon sa ju sist att man kan få bli igångsatt om man vill men en vän fick inte utan var tvungen att vänta av princip typ till 19dagar över. Så bm sa att de på BB vill inte sätta igång om det inte finns skäl till det (dåliga värden osv) men typ att det ska man kunna få bli.. Men de vill inte.
    Jag vill inte åka fram och tillbaka (närmare 14mil enkel väg) för koller med bara någon dags mellanrum.. Och bm sa att tyvärr så bryr de sig inte om avstånden heller utan de typ skakar på huvudet åt en.

Så hoppas dessvärre på lite lagomt dåliga värden när det är dags för kollen på BB, pallar inte nöjesåka på vägomläggningen flera ggr. Fast allra helst får pyret titta ut redan ikväll men det lär den inte göra. Så junibebis lär det bli här med.
Svar på tråden BF maj 2016