Inlägg från: Pell |Visa alla inlägg
  • Pell

BF maj 2016

Så fruktansvärt. Det högg till eller hur jag ska förklara.. Bak i ryggen (ena sidan) liksom ilade och blev illamående höll i sig ett tag kunde inte klocka för försökte hitta något sött att sitta eller stå som kanske underlättade. Nu värker det lite bara. Uhh ville bara klaga, men gisses vilken smärta. 8dagar över idag

• Pell

Vattenavgång!!! Lite värkar men skulle avvakta och komma in imorgonbitti. Känns som det kan bli en låååång natt.

• Pell

Fort gick det här. Lilltjejen (4150g 52lång - hade aldrig trott hon skulle va så stor)

Tre värkar sen gick vattnet 00:20 ringde vi blev bedda att vänta (eftersom värkarna typ försvann) Värkarna Kom tillbaka snabbt och med 5min så ringde igen vid 01:30/01:40 så vi packade ihop och for. Framme på parkeringen utanför BB började huvudet komma ut, (hade alltså krystvärkar i bilen)

Och hon kom i byxorna 03:40 nere på akuten.. Så glad att vi hann fram för det tig en stund innan hon skrek.

• Pell

Hon kom 9dagar över tid utan någon direkt förvarning som sagt

• Pell

Jo allt gick bra, såhär i efterhand är jag glad att det gick fort (hann inte börja spy- förra gången var fruktansvärd på så vis)

Ja ingen hit med värme och höggravid så könner med er som är kvar, dessvärre är jg fortfarande svullen om fötterna, antar att det tar lite längre tid att bli av med vattnet i kroppen på sommaren än på vintern

• Pell
    HonanHöna skrev 2016-06-03 22:38:14 följande:

Äntligen värkar med styrka i!! Hoppas verkligen att det håller i sig nu..

Håller tummarna för dig/er heja heja!!!
  • Pell
    HonanHöna skrev 2016-06-04 15:55:03 följande:

Äntligen är våran lilla tjej här :) 12.25 kom hon. 3030g och 47 lång. En pytte bebis!! Önskar att era ska komma nu också!

Stort grattis till er lilla!
    Har ni något namn?

Har alla som fått era barn redan namn på dem? Vi kan inte komma överens denna gång men vill ha ett namn mer än "hon"
  • Pell

Ja vad heter alla kidz?

Här är det en liten Dagny (storasyster heter Ruth)

• Pell
    HonanHöna skrev 2016-06-12 20:30:12 följande:
    Vilka underbara namn :)
    Luci var fint det också, och fin stavning
  • Pell

Kolla upp avslaget för att vara på den säkra sidan.
    Själv borde jag nog också göra det. Avslaget slutade efter typ tre dagar (trodde jag) sen kom det tillbaka efter en dag till och det är liksom så mycket, inga klumpar men känns som jag kissar på mig men det är bara mycket blod som kommit..

Amningen fungera jättebra denna gång (hade sjukt kämpigt förra då hon inte kunde suga ordentligt första månaden typ, så är lättad att det flyter på nu)

Men hur fort lossnar stygnen down there? Har redan tappat två stygn (vad jag vet) ena typ 1v efter fl och andra nu 1,5v. Den som lossnade igår är jag lättad att denblossnat, gjorde så ont - som att snöret var för långt så det drogs i när jg satt (jo det stack typ ut) men den var typ fortfarande knuten. Så antingen växte den ut från såret eller så har jag slitit loss... Den första var rak (ingen knut)

• Pell

Fina namn!
    Känns som dagarna går superfort även fast man inte gör många knop hemma. Fast det hinns ganska mycket konstigt nog. Städandet blir lite lidande men äh (damma är nog det tråkigaste som finns)

Inatt sov bruden längre än normalt (23-03 åt och sen sov 03:40-06:30 och åt och var vaken en stund) och gisses vad utvilad jag kände mig imorse (inte nog för att damma dock)

Svar på tråden BF maj 2016