Inlägg från: Pell |Visa alla inlägg
  • Pell

BF maj 2016

Så är det nog mätning på fredag, haft träff en gång/månaden hittills.

• Pell

Hur kommer ni klä bebis för utevistelse (sova vagn/åka bil ja ni fattar) känns som fleeceoverallen dottern hade (november) kommer bli för varm för vill ju ha filt i vagnen. Och så klart vanliga kläder men något måste väl på över? Plus vantar och mössa och tjocksockar/tossor såklart men fleecefodrsd mössa... Är det to much också?

• Pell
    SJLN skrev 2016-02-10 17:01:54 följande:

Jag är ju beräknad i slutet av maj så fodrad mössa känns lite overkill. Jag tänkte försöka hitta någon stickad overall/sparkdräkt, det plus filt och mössa bör väl vara tillräckligt även de lite kyliga dagarna i juni? Fast det kan ju vara så olika varmt från år till år också.. svårt det där.

Jag också (25/5) ibland är ju maj jättebra men så ibland svinkall... Galet svårt
  • Pell

Hur går det för er?
    Här är det fruktansvärt jobbigt att jobba. Fysiskt jobbigt liksom. Längtar till graviditetspenningen men måste jobba lite längre än från när den är godkänd pga att få föräldrapengen för storasyster. Tur tiden går rätt fort. Himlar bara 3månader kvar (typ) innan det är dags.

• Pell
    Nummer tre skrev 2016-02-16 12:08:33 följande:

Hej!
    Här går det bra när jag väl är på jobbet, men eftersom man sover så dåligt så är man ju helt slut på morgonen och när man kommer hem. Tur de andra barnen är lite större och sköter så mycket själva! Jag planerar att jobba till en vecka innan BF dvs 10 veckor till.. Tur det är två lov under de 10 veckorna!

Oj 10v till.. Men så var jag tvungen att räkna hur många jag hade kvar... 9st veckor blev det visst. Synd att jag inte har sport och påsklov på jobbet. Eller ja. Får se om jag kan ta ut någon semesterdag.

Storasyster har fått nattskräck (har jag googlat mig fram till) så vi vaknar lite titt som tätt numera om nätterna.. Yey
  • Pell

Jobbigt med sjukskrivningar och sånt bi andra men kan inte låta bli att vara lite avundsjuk iallafall.. Vill också vara hemma

• Pell
    TriciaN skrev 2016-02-17 20:11:30 följande:

Är här någon mer än jag som sökt graviditetspenning?

Jag! Fick veta förra veckan att jag är beviljad. Är förskollärare
  • Pell

Hade chefen fyllt i fel/förlite?? Hoppas du får det beviljat. Tryck på hur många barn det är och att du inte kan bli avlastad av jobbarkompisarna hela tiden vid lyft för blöjbyten (och hur många det är samt lyfta i barnstolar/vagnar)

• Pell
    JoJosan skrev 2016-02-21 12:18:30 följande:
    Först kom det bara på pappret. Men vi bestämde oss för att åka in. Vi har 50 minuter till BB. När vi kom fram var jag tvungen att vara liggandes. Då rann det som tusan.
    Det var moderkakan som började släppa. Är så glad att vi åkte in. Annars hade vi aldrig klarat det..

Än så länge är allt bra med den lille lille. Tur han var stor. Vägde 1153g.
    Oj vad läskigt men tur att det ändå gick bra och att det fortsätter gå bra. Stort grattis!
  • Pell

Alltså foglossningar, gick hela dagen igår vilket resulterat i att jag inte kan röra mig idag. Har jag suttit still så är det som att allt låser sig och gör ont när jag väl ska upp från stolen. Det gjorde lite ont medans jag gick men efteråt........ Shit.

Nu nojjar mamma och sambon upp mig om att jag måste till bm för koll. Kan pyret komma för tidigt pga (misstänkt) foglossning. Vill inte bli sjukskriven, måste jobba en månad till (vill få ut föräldrapengen för storasyster)

Svar på tråden BF maj 2016