Inlägg från: MakeitHappen |Visa alla inlägg
  • MakeitHappen

BF maj 2016

skepparbarn skrev 2015-10-08 10:40:59 följande:
    Hon tar de tider som finns lediga antagligen. Och var glad för v 11! Då får du se mer av en bebis än i v 8 nör den ser ut som en ostkrok bara ;) Det är bara 2 veckor kvar. Håll dig tills dess. Det är värt det.
    Jag vet. :) Det känns bara som en evighet tills dess :) Men ska bli så kul!! :)
  • MakeitHappen
    skepparbarn skrev 2015-10-08 10:46:03 följande:

bifogar och ser om det funkar :))

Förra gången gjorde jag i vecka 9 och blev aningen besviken över hur lite man såg... den hör gången ska jag iväg på tisdag i 8+0 men eftersom jag får flera så spelar det ingen roll. Ska på i v 12 och 15, 17 och 20 också.
    Jag tror jag kommer får fler tider sen med pga mina två missfall tidigare...

Vad vare du bifogade? det funkade inte iaf..
  • MakeitHappen
    Louisehagg skrev 2015-10-08 11:08:14 följande:

Någon mer som har BF runt den 19/5. Första barnet och har så mycket frågor :)

Ja har Bf 18 eller 19/5 vad jag vet just nu iaf :) första barnet här med :)
  • MakeitHappen
    Gladorolig skrev 2015-10-08 20:08:09 följande:

Varit på privat ultraljud i Sthlm idag hos Ultraljudsbarnmorskorna på Liljeholmen. Barnmorskan vi fick var så trevlig och förstående! När jag började bli lite ledsen då vi berättade om vårt MA förra gången så sa hon att "då kollar vi direkt nu". Sen satte hon igång och var mkt snabb med att säga att "här har vi ett hjärta som slår"!

Åhhh vad lyckliga vi blev! Hon pekade ut det på skärmen och vi såg verkligen hjärtat slå!!! Underbart, med tanke på hur det var sist... Vi har nu sett vårt lilla liv för första gången och hoppas så att det går bra nu framöver också <3

Åh härligt :) Grattis!
  • MakeitHappen
    skepparbarn skrev 2015-10-08 20:32:02 följande:
    Hoppas det. Jag har aldrig fått missfall så håller tummarna att det inte är så den hör gången heller. Bifogade skillnaderna på UL i vecka 8 oxh 11 :) Men den ville visst inte med
    Nej det är inget jag önskar någon att gå igenom!

nej ibland vill det inte gå som en själv vill.. men jag har googlat lite på det så såg lite skillnad iaf :)

men det känns bara som en evig väntan.. 2 veckor till
  • MakeitHappen
    skepparbarn skrev 2015-10-09 10:05:31 följande:
    Nej det förstår jag.

Vår son dog i v 22 pga missbildningar så vi ska få göra massa för att se om bebis har samma. Men det syns tidigast i vecka 15 om möjligt, men säkrast i vecka 20. För tidigt kan ge missvisande resultat . Så för mig spelar det ingen roll hur många tidiga vi får egentligen. Det är det i vecka 20 man väntar på och herrejösses vilken tid det är dit.. Efter jul. Suck.

Hoppas allt är bra med er bebis i alla fall. Det tror jag starkt att det är. Känner du annorlunda nu än med missfallet? Dvs magkänslan? Jag kände att något var fel på vår son innan vi visste.
    Nej ... fy va jobbigt!! vet ni vad de berodde på? hoppas det går bättre för eran nu då :)
    visste inte att det var så speciefikt med veckorna men tack för informationen :)
    ja tiden går så långtsamt just nu..

jo jag hoppas det.. jag hade mycket molvärk i början och då förstod jag att jag var gravid, men inte jättemycket nu längre.. då o då.. så blir ju nojjig men försöker inte oroa mig..
    men jag tycker denna graviditeten kännes annorlunda ja så hoppas :)
  • MakeitHappen
    skepparbarn skrev 2015-10-09 19:35:04 följande:
    Ja det var en hjärnskada/skallskada dom följd av vätskeansamlingar av ett ryggmärgsbråck. Det är det jag menar inte syns tidigare. Andra missbildningar ser man nog tidigare.

Att set känns annorlunda är positivt! Känner lika här
    Okej.. jag har ingen aning alls om detta..

är det "normalt" att nästan bara ha ömma bröst på kvällen..
  • MakeitHappen
    tvetalan skrev 2015-10-11 16:29:02 följande:

Jag är SÅ tröööööttt....

Jag kan bara instämma!!...
    så trött.! nu i helgen har jag sovit en stund på förmiddagen :p
  • MakeitHappen

Någon som gjort UL i vecka 11?
    Hur mycket ser man?

Sambon tror inte man kommer se så mycket så tyckte kanske inte det var lönt att följa med, men han kommer inte ha nått val ;p

• MakeitHappen
    mintuu skrev 2015-10-12 21:55:17 följande:
    Jag va på ul i v, 7 o såg inte så mycket mer än en klump o ett hjärta, nu är jag i 10+4 och ska på ul imorn spännande! När har Du ul?
    Åh kul!! :)
    Berätta gärna hur mycket man ser då.. o kanske även visa bild OM du vill :D
    har UL den 22 så om en vecka och kommer då vara i vecka 11 (10+0) :)
Svar på tråden BF maj 2016