Inlägg från: hundenhubbe |Visa alla inlägg
  • hundenhubbe

BF maj 2016

mammamagi skrev 2016-05-07 21:53:40 följande:

Gräva i trädgården, wow vad duktigt! Tappar jag något på golvet så kan jag knappt ta upp det, så låg nivå har jag på min kropp just nu.... :) Men så har jag rört på mig minimalt från ca vecka 23 då jag fick foglossning så jag hoppas på att klara förlossningen ok ändå. Heja våra små bebisar, nu kan ni komma ut!

Haha duktig och duktig, mer tjurig och dum! Köpte hus i höstas och de finns typ ingen tomt så fick för mig att bygga en rabatt, så nu har man ont i hela kroppen men en rabatt finns där ute iaf! Usch de lät jobbigt.. men vet vad du menar med att böja sig, man tar bara upp de som är nödvändigt ja de tycker jag med!! Nu har de legat och gosat sig där inne länge nog!
  • hundenhubbe
    mammamagi skrev 2016-05-08 07:01:17 följande:

Då får du sitta och titta på fina rabatten som belöning sen när bebis är ute :) Hoppades på att något skulle hända över natten här men absolut ingenting känns. Fördel är kanske att jag får sova hela nätter hela tiden, hon verkar vara en riktig sömntuta där inne, hon rör sig aldrig på nätterna. Tääääänk om det skulle fortsätta så (med hela sovnätter) när hon är på utsidan också - men det vågar jag inte hoppas på :)

Är detta ert första barn? Detta blir vårt tredje.

Haha de ska jag göra jag hoppas också varje natt men känner ingenting! Sover dock dåligt då jag typ är pigg? Är trött hela dagen och typ pigg på natten. Sen är de för varmt och man har ont i kroppen. Haha man kan ju hoppas! Min lilltjej är vaken lite på natten, typ två korta stunder men inte länge så hoppas också de ska hålla i sig! Haha! Bara man slipper kolik så är jag nöjd! Vår första sov typ hela tiden de första månaderna och tror inte man får två såna barn, haha! Dehär blir vårat andra!
  • hundenhubbe

Mycket sammandragningar här också! Och tryck neråt, bebisen borrar ner så de ilar. Svettas floder, trött i kroppen, ont i rygg, haha alltså en till som är less ???? men dock rädd för förlossningen då min förra inte var rolig... Mkt blandade känslor. Ena sekunden vill man ena sekunden vill man inte. Varit mkt känslosam, grät till askungen!

• hundenhubbe
    HonanHöna skrev 2016-05-08 21:48:41 följande:

Ja usch.. När har du bf?

De e samma här.. Men vill bara att den kommer ut nu hahaha såå himla less på detta!!

Ja de senaste dagarna har både jag och sambon verkligen velat de! Vi vill träffa lilltjejen 21 maj! Om 12 dagar!
  • hundenhubbe
    Juliettan skrev 2016-05-09 09:56:12 följande:

Vi har 10 minuters bilfärd till förlossningen, men visst kan jag också tycka att vänta till 3 min mellan värkarna känns som att det är väldigt nära förlossning! Det är barnmorskorna på fl som ju som känt gärna vill att man stannar hemma så länge som möjligt, och det vill jag med visserligen men visst finns det en gräns :) till slut har man ju så ont att man inte klarar att vara hemma mer oavsett hur långt det är mellan värkarna. Tyvärr avtar mina värkar något under dagarna, de kommer fortfarande men inte lika regelbundet som på natten. Men de har blivit mer intensiva inatt och håller på mellan 1-1,5 minut. Däremot kommer de alltså inte så tätt. Men fortsätter det så här inatt igen med kraftiga värkar så undrar jag om jag inte kommer åka in, ringa först såklart men hade varit skönt att få bekräftat hur långt man kommit också. Nu har jag ju ingen aning om jag ens är öppen något eller inte. Oavsett så måste ju detta vara ett väldigt tydligt tecken på att det är nära åtminstone, man får försöka se det positiva i det hela.

Hoppas era förlossningar också startar snart!

Alla dina värkar håller säkert på att öppna dig så du har nog öppnat dig lite! Första barnet? För då kan de ju ta flera dygn.. Men gör de det så kan man ju få något så man kan få sova eller att de sätter igång en så du orkar! Jag hade inte orkat haft ont sådär i flera dygn, huvva! Nästa gång du har ont åk in ich be dom titta hur de går åtminstone! Så slipper du fundera
  • hundenhubbe

Har ju jobbat hårt i trädgården hela denna långledighet och igår vart de restaurang och bio för mig och sambon, en sista dejtkväll innan bebisen kommer. Min dotter sov hos mormor och morfar. Mamma sa till mig att nu när jag jobbat så hårt kommer bebisen då jag slappnar av. Så hoppas hon har rätt. Sov till 10.30, känner mig så utvilad och fräsch men har väldigt mkt mensvärk i ryggen och i magen. Helst på höger sida. De strålar ner i låret. Haha vore passande om hon kom då man är såhär utvilad

• hundenhubbe
    Juliettan skrev 2016-05-09 12:52:36 följande:

Ja det är första barnet! Får verkligen hoppas att värkarna gör nytta, vore riktigt segt om man har så ont utan att något händer! Precis, förstått att det kan ta sin tid med första, riktigt drygt. Det som är positivt är ju i alla fall att värkarna blivit längre och kraftigare för varje dygn, så det borde närma sig nu. För när det är som mest intensivt nu ligger jag bara och försöker andas och slappna av, kan inte göra något annat under tiden och de går knappt att andas igenom, eller åtminstone så hjälper det ingenting mot smärtan. Alvedon hjälper inte heller, däremot var det skönt med varm dusch även om värken fortsätter så lindrad smärtan något. Vill helst inte få sovdos då värkarbetet avstannar helt då vad jag hört? Sover hellre lite nu under dagen medan jag kan. Däremot tror jag ändå att jag åker in inatt om det gör ont för en kontroll. Vill ju veta nu om man ens är nära, lite orolig är man ju att vänta för länge även om det inte är så troligt kanske.

Du kämpar på väldigt bra iaf!! Ja åk in isåfall och uppdatera oss här! Hoppas du har öppnat dig en massa och den lilla kommer inatt! När har du bf?
  • hundenhubbe
    Juliettan skrev 2016-05-09 12:54:07 följande:

Låter ju som att något kan vara på G! Hoppas du får en smidig start och inte lika utdragen latensfas som jag verkar ha :)

Hade lite mensvärk imorse så jag har ju varit i full gång hela dagen för att sätta igång de rejält. Har dammsugit och skurat hela huset, bäddat sängar, vikt in alla bebisens kläder, tagit disk. Lagat mat osv. De enda jag inte gjort än är packa bb-väskan. Ska göra de nu efter maten för i över en timmes tid har jag haft stenhård mage, som en as lång sammandragning med kraftig mensvärk som även sitter i ryggen. De trycker även så jag känner att jag behöver göra nummer två fast jag gjort de. För ca 10 min sen kom en sammandragning som gjorde ont (antar förvärk?) som höll i sig lite så hoppas de ska gå igång.nu kom en till lite halvond. La mig på soffan nu för orkade inte pyssla mer plus att de börjar bli lite jobbigt med den ihållande mensvärken..
  • hundenhubbe

Ja mensvärken sitter verkligen som ett hårt tryck på ländryggen! 17.20 kändes de som en rejäl värk. Får se när nästa (om den) kommer. Väldigt kraftig konstant mensvärk. Kan de bara vara förvärkar??

• hundenhubbe
    SJLN skrev 2016-05-09 17:40:15 följande:

Åh så spännande, hoppas det är på gång nu

Hoppas jag med!! De känns som att de är något på g iaf. Men de kan ju bli utdraget. Men hoppas bara inte de avtar!
Svar på tråden BF maj 2016