Inlägg från: hundenhubbe |Visa alla inlägg
  • hundenhubbe

BF maj 2016

Och där kom definitivt mer av slemproppen! Vet inte hur stor den ska va? Men de var typ stor som en tia och sen massa gulaktiga flytningar i samband med detta. Måste väl ha varit den???

• hundenhubbe
    TriciaN skrev 2016-05-20 10:08:32 följande:

Du kan räkna med att de kommer mera :)

Har kommit lite under ca 4 dagar men nu var de mer än de brukar bf imorgon... Hon får gärna komma nu!
  • hundenhubbe

Vad trögt de verkar gå för oss som är kvar xD hoppas någon kommer igång snart så de blir lite mer hopp här i gruppen xD

• hundenhubbe

Har ju de senaste två dagarna haft en överaktiv bebis i magen som borrat sig ner och gjort illa mig rejält mellan benen i flera timmar om dagen. Idag har hon varit coollugn, har inge ont alls och hon har som rört sig mer segt än vilt. Men varit mkt stilla! Lugnet före stormen?

• hundenhubbe
    Snelson skrev 2016-05-20 16:26:47 följande:

Känner så väl igen mig i det du beskriver. Bf+9 idag och i flera dagar har bebisen varit väldigt aktiv. Idag på fm blev jag väldigt orolig då den inte hade rört sig sedan igår kväll på samma sätt som tidigare. Kände liksom av svepande rörelser men väldigt svaga och lugna. Jag testade med att dricka kallt vatten, vila, buffa och allt men nej det som behövdes var att åka bil med hög musik - då kickade det igång och nu är det mer rörelser än igår. Så skönt men man blir  ju så orolig!

Jag hoppas det var lugnet före stormen, att den liksom vilar upp sig lite. Gjorde hinnsvepning i onsdags, var då öppen 2-3cm och därefter har slemproppen kommit i omgångar.

Hoppas vi får våra bebisar snart! :)

Ja men exakt så!! Nu har de varit lite aktivitet men inte alls på samma sätt. Har ju inte ont som jag brukar. Här behövdes de bus ute med dottern för att hon skulle vakna! Hoppas dom kommer inatt då! Vore coolt om denna också kom på bf!
  • hundenhubbe

Haha håller tummarna för alla här och hoppas att alla berättar om sina nyfödda imorgon här är de precis som dagen innan med dottern. Mår toppenbra efter flera dagar av skit. Men aja vi får väl se!

• hundenhubbe

Och min man föreslår de hela tiden. Testade häromdagen och skulle väl kunna göra igen men njaaa. Han säger aldrig nej till lite mys xD kanske borde testa igen? Bf idag och inga känningar alls... Umgåtts med vänner hela dagen och kvällen för att dagarna ska gå och man kanske ska börja slappna av och bara låta de ske då de sker men de är fan svårt :-P dom hade med sig sin fyramånaders och då blir man ju ännu mer sugen!

• hundenhubbe
    josselitoo skrev 2016-05-22 07:25:15 följande:

Ja det har det. Ligger på 6-7 min och varar 50-60 sek. Försökt vila emellan och tagit 2st alvedon. Nu ska jag duscha lite och se vad som händer. Har bara 1h körning till förlossningen så håller mig hemma ett tag till :)

Åh vad spännande och roligt att de är igång!! Lycka till! Är avis! Vill ha något tecken på att de är på g. Inte må såhär bra. Känns verkligen som att de aldrig komma hända nått fast man vet att de är en dum tanke :-P vecka 41 idag.. BF + 1. Börjar nästan ge upp på majbarn och tror jag kommer få i juni...
  • hundenhubbe
    Krickelin med Naemi skrev 2016-05-23 06:42:26 följande:

Wiii. Idag är det dax för igångsättningen! Jag är så förväntansfull!!! Håll tummar å tår att det finns plats för oss!!

Åh vad roligt!! Vill också, lycka till!!

Körde färdknäppen natten som var då jag ändå inte kan sova och både jag å sambon börjar tycka att allt börjar bli seeegt. Regn och fult väder nu på morgonen och sambon fråga om jag ändå inte kände liite (haha vill inte jobba nu, vill snusa bebis) men nä. Färdknäppen resulterade vara i onda förvärkar som jag först trodde var värkar då de gjorde ondare än de brukar, men nää... Mer av slemproppen gick imorse så något kanske hände ändå? Ska dra iväg dottern på gympa och försöka fördriva dagen på bästa sätt!
  • hundenhubbe
    jag_1987 skrev 2016-05-23 10:43:18 följande:

Delar av slemroppen har lossnat under helgen och haft molvärk/mensvärk och några sammandragningar och exterm tryck neråt.. Nu när ja va på toa kom en stor del av slemproppen på sitsen strlk som en tops i längd typ.. Kan de va på G tro? Har bf 31 maj.. Andra barnet för mig! Hopppas!

Låter som att något kan vara på G!!
  • hundenhubbe
    josselitoo skrev 2016-05-23 15:22:13 följande:

Imorse kom hon kl 4 :)

Wiihoo. Nu ska storasyster få komma in och träffa henne innan vi åker hem :)

Stort lycka till alla!

Stort grattis!
    Beab skrev 2016-05-23 16:01:58 följande:

Var hos BM idag och har fått tid för igångsättning kl 9på fredag, känns lite läskigt och overkligt haha känns ju som att det inte ska komma nån bebis nu när man gått så länge....men nu finns det hopp igen, senast fredag är min grabb ute iaf !

Åh vad härligt med ett slutdatum! Har precis damma känsla att de aldrig kommer starta här... Hur mkt har du gått över då?

Har massa mensvärk och har haft de hela dagen till och från. Bebisen har även borrat sönder mig mellan benen hela dagen så har haft svårt att röra mig. Sovit ca 2 timmar inatt så är lagom trött nu... Sambon skulle höra om han kunde ta lite semesterdagar framöver då jag inte alls sover på nätterna och inte orkar med en 2,5 åring och livet här hemma. Pessimisten här tror ju ändå inte bebisen kommer komma fören tidigast juni så vill att han ska ta ut lite dagar om de går... Och imorgon ska jag typ kräva hinnsvepning hos bm!!!
  • hundenhubbe
    Beab skrev 2016-05-23 19:46:42 följande:

Det är så skönt att ha ett slut datum på detta väntande! Egentligen borde man inte få det där v 40 datumet, snarare sista datum innan igångsättning och vara redo att dom kan komma en månad innan. Man blir knäpp av datum haha nu har jag gått 10 dagar över, blir v42+0 på fredag! Hur långt var du gången?

Usch det är så jobbigt när man inte kan sova, men känner sig så förstörd! Man orkar ingenting, jag sover inte heller och det enda jag behöver tänka på är mina hundar och göra lite käk. Tänk att ha 2,5 åring på det, phuu! Stackare :/ tur man har snälla män som är förstående och stöttar oss:) fick bli pizza som min man köpt hem :) haha

Men usch så länge du gått över!!! De är så psykiskt jobbigt. Jag har bara gått över 2 dagar (snart 3) och tycker de är pest och pina.. Hoppas hoppas verkligen barnmorskan säger att man är lite öppen eller har en utplånad tapp eller något! Eller hur! Så man har lite delmål för att gå runt och vänta å inte veta är hemskt. Haha ja de är tur dom är go? Gubben fick ledigt så ska sova bort hela dagen (förutom barnmorskebesöket kl 12). Bara för att jag planerar de kanske hon kommer inatt (tror verkligen inte de) förutom mensvärk har jag inget.... De är också lite skönt att ha en busunge hemma som gör att man fokuserar på annat än väntan. Så de är lite både och!
  • hundenhubbe
    Pell skrev 2016-05-23 22:00:25 följande:

Bristen på sammanhängande sömn tar på. Huuga. Får sova ca 1h i stöten innan jag måste upp och pinka, blir värre och värre för varje natt och mitt i natten vaknar dottern och kommer över till vår säng... Virvelvind deluxe och vid 06 börjat hon tycka att det är färdigsovet.......... Slut som artist om vi säger så.

Men börjat få mycket sammandragningar nu tror jag. Magen blir hård iallafall men har inte sjunkit ner något

Gud du beskrev mina nätter i ett nötskal! Förut kanske de var två kisspauser nu är de som du säger varje timme. Sen har vi också en dotter som kommer redan vid denna tid och sparkas å snurrar o sängen. De är varmt, trångt, otympligt och massa annat! Haha! Så man är lite slut hela dagarna. Tålamodet och humöret är inte på topp. Men de konstiga är att jag är pigg på nätterna??
  • hundenhubbe

Igår kom mkt mensvärk på kvällen som sen gick över. Nu hela morgonen har denna mensvärk kommit och gått. Inga sammandragningar i samband med den och de gör inte ont ont men den ligger och molar ett tag och sen går den bort. Den sitter långt ner i magen. Typ vid blygbenet!

• hundenhubbe
    BeccaBus skrev 2016-05-24 14:37:40 följande:

Grattis!! Lycka till!! Jag fick också hinnsvepning idag 12.30 så bara att vänta då:)

Haha ja här var de väldigt effektivt. Lite värkar som kommer och går men dom är väldigt korta. Påväg till förlossningen nu. De som hördes ett poppande ljud precis innan vattnet gick, säkert hinnorna. Vid svepningen sa dom att allt var väldigt mjukt, att jag var öppen ca 2-3 cm och bebisen var fixerad. Tänkte ni ville veta exakt hur man kände innan allt drog igång för de ville jag. Mensvärk igår och idag lite molande men annars ingenting. Dagarna innan väldigt mkt borrande neråt men ingenting annars!! Tur j ag hann sova nu en timme innan allt drog igång! Nervös man blev
  • hundenhubbe

Från första riktiga värken tog de 1,5 h för min lilla tös Emilia att komma ut! Hann inte med bedövning eller nått. Efter en värk kolla dom å då var jag öppen 6 cm och då bytte vi rum. Under rumsbytet gick jag från 6 cm- 10, alltså fullt öppen och sen kom krystvärkarna. Så denna gång gick de snabbt och blev väldigt intensivt vilket också var jobbigt. Men alla mår bra och nu myser vi på BB! Jag gick hinnsvepning idag med bf + 3. Emilia väger 4080 g å är 54 cm, väldigt stor tjej, skulle jag aldrig gissat!

• hundenhubbe
    Tausen skrev 2016-05-25 08:09:03 följande:

Oj det var snabbt, gick det snabbt ned förra oxå??

Skönt att allt trots allt gick bra!

Kram

Nää förra tog 12 timmar från försts värk! Så stor stor skillnad! Förstår känslan att de aldrig kommer barn då Emilia som är mitt andra kom tre dagar över bf. Man trodde ju inte de var sant!

Hinnsvepning fungerade verkligen på mig men tror som sagt jag var mogen. Så testa på! Litr obehagligt men gör verkligen inte ont!
Svar på tråden BF maj 2016