Inlägg från: SJLN |Visa alla inlägg
  • SJLN

BF maj 2016

Vecka 17+0 här och hittills står vågen på +/- 0 kg, och tur är väl det med tanke på att jag har några extra kilo sedan innan att ta av. Men det lär väl komma så småningom ändå..

• SJLN
    smellina skrev 2015-12-19 18:20:24 följande:

Ja, om det går tänkte vi göra det. Vi kan nog inte hålla oss :) Vet du om man kan kolla där du går?

Ja de kollar om man vill, men man får såklart inte något extra ultraljud ifall de inte skulle se
  • SJLN
    TriciaN skrev 2015-12-20 13:14:42 följande:

Tittar in jag här med. Beräknad 29 maj. Har ni känt sparkar än :)?

Jag känner rörelser lite då och då men det är fortfarande ganska svagt. Du då?
  • SJLN
    Hajarna skrev 2015-12-22 21:35:50 följande:

Tjejer jag har fått världens halsbränna.. Är det någon som har något att rekommendera mig att äta, eller inte äta?? 

God Jul på er =)

Jag vet inte om det stämmer på alla men jag får halsbränna av grön banan och risgrynsgröt, så det kan jag väl rekommendera dig att undvika i så fall
  • SJLN

Idag är det dags för en glukosbelastning, och jag som är så hungrig på morgonen jämt! Fy vad jobbigt det är att bara sitta och vänta på att få åka till vårdcentralen och dricka sockerlösning :-/ dessutom vaknade jag två timmar (!!!) före väckarklockan, så jag har inte direkt blivit mindre hungrig under den tiden.

Jaja, nu ska jag inte gnälla mer. Jag håller tummarna för riktigt bra blodsocker istället

• SJLN
    Cherryay skrev 2015-12-23 08:00:45 följande:

Usch! Tycker inte heller om glukosbelastning, jag ska göra min runt v 25, längtar ju inte direkt :P behöver isf bara göra en, har bekanta som fått göra två eller tom tre under samma graviditet, bläää!

Håller tummarna för bra resultat iaf, ska säkert gå bra! ;)

Ja jag får göra två. En nu och en senare i graviditeten. Att dricka sockerlösningen gick rätt bra men den här väntan är värre ^^ Jag är hungrig!
  • SJLN
    Pell skrev 2015-12-23 21:21:48 följande:

En liten fråga, glukosbehandling varför gör man sån? Gjorde inget sånt förra grav och bm aldrig nämt nått sånt. Vad är det?

De verkar ha lite olika rutiner kring det i olika landsting. På vissa ställen har jag hört att alla får göra och andra ställen bara de som tillhör en riskgrupp. Man får ta ett blodsocker på fastande mage, dricka sockerlösning och sen efter två timmar ta ett nytt blodsocker. Och man gör det för att fastställa att man inte har/är på väg att få graviditetsdiabetes.

Jag får göra för att jag är överviktig och därför tillhör en riskgrupp, men har man till exempel diabetes i släkten har man också större risk.
  • SJLN
    hennaah skrev 2015-12-23 20:35:31 följande:

Hej! :) Jag hoppar också in här nu känner jag! :) var på RUL idag och fick sen en envis liten krabat därinne. Vilken upplevelse alltså! Bästa starten på julen! Blev lite förvånad dock när jag blev framflyttad hela 2 veckor!! Så barnmorskan fick BF till 13/5 medan vi varit inställda på 27/5... Blir spännande att se när liten kommer!

Jag har flyttat mig själv en vecka bakåt redan för jag är rätt säker på att min BM har räknat fel. Att bli framflyttad är ju kul liksom men inte lika roligt att bli flyttad bakåt ^^ spännande och se vad de säger på RUL på måndag
  • SJLN
    josselitoo skrev 2015-12-27 22:05:57 följande:

RUL imorgon. Känner inget och är i 18+3... Håller tummarna samtidigt som jag är så nervös så jag vill kräkas

RUL imorgon för mig med, jag känner massor men är orolig som f*n ändå... Nej fy bubblan vad jag längtar samtidigt som jag önskar att jag slapp. Vilken tid har du? Tidigt eller sent på dagen? Tänkte om du också måste gå runt och fundera på det hela dagen tills det äntligen är dags..
  • SJLN
    smellina skrev 2015-12-28 20:48:53 följande:

Hur gick RUL SJLN och Josselito? Jag hade också RUL idag och var så nervös innan. Fantastiskt häftigt att se den lilla men blev framflyttad hela 8 dagar. Så nu går jag in i vecka 19 igen imorgon för andra gången. Kändes lite snopet.

Det gick bara bra för mig med blev flyttad en vecka från min barnmorskas uträkning, så nu stämmer min istället v. 18+2 idag
Svar på tråden BF maj 2016