Inlägg från: SJLN |Visa alla inlägg
  • SJLN

BF maj 2016

Pell skrev 2016-03-15 20:40:42 följande:

Vad är det för "test" man kan göra?

Jag är ganska säker på att det är en pojke denna gång. Alla andra verkar tro en till tjej.

Finns ju massor av skrönor.. till exempel är magen låg väntar du en pojk och är den hög väntar du en flicka. Är du sugen på salt och surt väntar du en pojk, sött en flicka. Blir din hy väldigt fin under graviditeten väntar du en pojk, får du sämre hy väntar du en flicka för hon stjäl din skönhet. Hjärtljud på 150 eller mer betyder flicka och under pojke.

Sen ska man kunna ta sitt kiss och blanda med bikarbonat, blir det sukmmit, bubbligt eller fräser så är det en pojk, händer inget alls är det en flicka.

Inget av detta stämmer såklart men det kan ju vara lite roligt ändå.
  • SJLN

Ja säg det du ^^ Jag konstaterade att min mage i alla fall inte är hög, så då måste den vara låg jag fick pojke på det mesta men jag tror ju ändå att det är en tjej. Återstår att se

• SJLN
    HellGott skrev 2016-03-24 09:22:41 följande:

Jag har bf 13 maj och väntar en tjej. Jag är hemma sedan 1,5vecka med graviditetspenning och har just idag 50 dagar kvar. Bor i Marks Kommun, någon mer som gör? Hur har ni andra det med sammandragningar, ofta? Tycker ni att tiden går snabbt?

Bf 27 maj här, så jag har strax över 60 dagar kvar. Börjar bli lite nervöst nu, det är först nu jag faktiskt börjar förstå att jag ska föda barn om två månader ^^ Jag har en del sammandragningar men de gör inte ont så det stör inte tycker jag, har du mycket? Jag tycker tiden bara flyger fram, går ju in i en ny vecka hela tiden känns det som ^^ men snart börjar det väl kännas lite segare antar jag, nu när det närmar sig.
  • SJLN

Hemlisen - har du provat använda stödstrumpor? Det låter ju som att du samlar på dig en del vätska i ben och fötter.

Det här blir mitt första barn.

• SJLN
    Anonym (Hemlisen) skrev 2016-03-25 12:42:00 följande:

Hej, har faktiskt inte provat stödstrumpor. Kanske får börja göra det. Tror oxå att det kan bero på att jag inte får i mig tillräckligt med vatten. Förra graviditeten drack jag minst 3 flaskor isvatten varje dag. Nu är jag inte så sugen på vatten o glömmer att dricka vissa dagar.

tack för ditt svar snälla du.

Jag glömmer också bort att dricka vissa dagar, och blir då istället väldigt törstig på kvällen. Det är verkligen ingen höjdare för de nätterna måste jag såklart springa upp på toa, annars får jag faktiskt sova hela nätter fortfarande (!!) bortsett från att jag vaknar för att vända på mig. För det kan jag tydligen inte göra i sömnen längre.

Men prova stödstrumpor och försök dricka lite mer så håller jag tummarna för att det blir bättre då
  • SJLN

Jag gick in i vecka 32 igår så nu har jag börjat dricka hallonbladste, är det någon annan som dricker det här? Och känner ni i så fall av några sammandragningar av det? Eller känns det på något annat vis?

Jag har läst väldigt olika om när man kan börja dricka det, allt ifrån vecka 32 till 35, så jag började redan nu men med en sort som bara är hälften hallonblad och hälften annat te så det inte ska bli "för starkt". Och den här sorten smakar faktiskt rätt gott jag tänker att om det inte ger någon effekt alls så har jag i alla fall fått i mig lite mer vätska, och med tanke på att jag ofta glömmer bort att dricka ordentligt så är ju det bra

• SJLN
    Nini skrev 2016-03-27 09:36:13 följande:

Jag drack hallonbladste med första barnet, började i typ v 37, tycker inte jag fick några extra sammandragningar av det men gott var det. Sonen är född v 39+2 kanske hjälpte till jag vet inte.

Jag hoppas såklart på att det ska hjälpa till med en smidigare förlossning men framförallt hoppas jag på att det ska hjälpa till med läkningen efteråt. Jag har ju haft ett par missfall innan den här graviditeten och är så trött på att använda bindor, det är så varmt och obekvämt, så allt som kan korta av tiden med blödning efteråt provar jag gärna

Hade du en "enkel" förlossning med sonen?
  • SJLN
    Nini skrev 2016-03-27 14:07:49 följande:

Jo det tycker jag att jag hade absolut.. fick dock havandeskapsförgiftning som bm missade som de upptäckte när vi kom in på förlossning. Blev igångsatt eftersom allt stannade av när vi kom in och var då öppen två cm. Var inne ca 8 på morgonen, de bestämde för igångsättning vid 10 och 16:06 är han född på 3 krystvärkar. Tyckte inte det började göra om förens vid tvåtiden, sprack ytterst lite och förlorade typ bara 300 ml blod. Hade inte ont överhuvudtaget efter förlossningen och hade bara avslag i typ 2 veckor och då som en vanlig mens

Skulle mer än gärna ha en liknande förlossning igen

Ja det låter ju rätt smidigt och bra, och skönt att det gick så pass bra med din havandeskapsförgiftning trots att bm missat den
  • SJLN

Jag har ju också bf i slutet av maj så det känns rätt avlägset även om jag har börjat fundera lite på att packa den där förlossningsväskan. Sjukt svårt det förresten, jag vill ju såklart ha med mina mjukaste skönaste byxor. Men de använder jag ju typ dagligen när jag kommer hem från jobbet ^^ så de kommer troligtvis vara smutsiga när det är dags att åka in..

Nä men annars mår jag helt okej. Sjukskriven 50%, ont i fogar, sover dåligt, halsbränna. Men inget jag inte kan leva med.

Bebisen ligger med huvudet ner och rumpan upp så det är inga större volter i magen, ibland sparkar den mig i sidan så det är riktigt obekvämt bara. Sen var inte senaste glukosbelastningen riktigt tipptopp, värdena låg inom det normala men väldigt nära gränsen, så jag måste undvika snabba kolhydrater. Men det var kanske bra att få en liten varning där för senaste veckan har jag gått ner ett kilo istället för upp. Riktigt skönt med tanke på min övervikt sen innan

• SJLN
    HonanHöna skrev 2016-04-07 09:42:15 följande:

Vad har ni som har bf i slutet på maj fixat klart? :)

Hehe typ allt ^^ spjälsängen är bäddad, men står inte där den ska stå än. Alla kläder tvättade, däcken på vagnen pumpade. Däremot är ju inte förlossningsväskan packad och basen till babyskyddet ligger fortfarande i kartong. Tvättlappar inte köpta.. Blöjor däremot har vi massor efter alla gratisboxar. själv då?
Svar på tråden BF maj 2016