Inlägg från: Sajocawa |Visa alla inlägg
  • Sajocawa

BF maj 2016

mintuu skrev 2015-09-03 14:42:45 följande:

Hoppas också in här :) plussade 15/8 trots p-piller som jag vart väldigt noga med. Nu har vi även bestämt och ha kvar det lilla miraklet.Jag är super lycklig men nervös och rädd att allt ska gå åt skogen men det tror vi inte :) kul o kunna följas åt :) när tycker ni att man ska berätta för släkt och föräldrar?:)

Grattis!
    Mitt första barn var också oplanerat och det kändes lite nervöst för hur jag ska kläcka nyheten för mina föräldrar, speciellt när jag bara hade känt killen i några månader (fast nu ska vi gifta oss i november så det gick ju som tur är bra). Tänkte vänta till vecka 12 med att berätta för föräldrarna men kunde faktiskt inte hålla mig längre än vecka 8 eller 9. Händer det något tråkigt innan vecka 12 så hade det ju ändå varit skönt att föräldrarna visste innan och kunde finnas där som stöttning, så att vänta till vecka 12 ser jag inte poängen i, för dom allra närmsta i alla fall. Övriga började vi nog berätta för i vecka 15 tror jag men det tycker jag ni ska göra när ni tycker att det känns rätt :) Många väntar ju till efter RUL (brukar göras runt vecka 18 typ), men vi kunde helt enkelt inte hålla oss längre, svårt när magen börjar synas också. För vissa syns den ju tidigt och på andra syns det ju knappt förrän sent i graviditeten. Lycka till!
  • Sajocawa
    anja1661 skrev 2015-09-04 18:34:10 följande:

Ringde mvc och bokade inskrivning idag. Enligt fl graviditetsuträknare är jag 4+3 men bm sa at jag var 4+0????

Hur räknar dem? Är det beroende på hur lång cykel man har?

Vet du när du hade ägglossning? 
  • Sajocawa
    Lizz85 skrev 2015-09-06 21:28:59 följande:

Hej.

Då anslöt man sig igen i en sådan här grupp.

Plussade i fredags bf 11/5.

Detta blir vårat fjärde.. Inte alls planerat. Men vi har inte heller skyddat oss. Har inte riktigt gått in att jag är gravid ännu.

Har lite molande värk samt smått illamående.

Dessvärre har jag redan fått foglossning samt ischias som alltid blir värre vid graviditet! Så är rädd att detta ska sluta illa! Jobbar på en förskola.

Har ju som sagt tre barn en flicka på 6 år en pojke på 5 år och en till pojk på 1,5 år..

Vi kommer vänta med att berätta dels för att vi haft ett missfall innan senaste pojken och dels för att vi ska hinna smälta nyheten själv.

Har inte riktigt fattar ännu. Vi ska ha barn igen! Jag ska bli 4 barnsmamma..

Jo jag är 30 och sambon 31.

Grattis!! Vad spännande med så många :))
  • Sajocawa
    Majorie skrev 2015-09-07 19:55:46 följande:

Fick tid för tidigt UL den 18/9. Är ju en heeeeeel evighet tills dess. :) Kommer då vara i 7+2 och har gjort IVF så det är därför jag får tidigt UL.

Jag tycker de här tidiga veckorna går så fruktansvärt långsamt. Man mår illa, vill sova massvis, är trött, humörsvängningar. Och så går man bara och väntar på att komma förbi vecka 12, göra rutinultraljud och få en fin mage. Lever inte direkt i nuet just nu...

Haha, nej att leva i nuet är inte det enklaste.
    Ändå sen jag var höggravid för ett år sen (väldigt precis, dottern fyller 1 i veckan) så har jag saknat att vara gravid och den stora mysiga magen och alla rörelser... Glömde den lilla detaljen bara att allt det där kommer ju inte direkt när man blir gravid... Bara att vänta då :p
  • Sajocawa
    Mymlan1986 skrev 2015-09-08 07:43:45 följande:

Jag har ganska mycket molverk,känns som att det "drar" i magen, är det normalt i början av graviditeten? Är i v 5 (4+2). Hur känner ni?

Mycket normalt! Det är livmodern som växer så det knakar :)
  • Sajocawa

Grattis till alla nya som plussat! Vi börjar bli en hel del blivande majmammor! Jag är lite halvt off här just nu då Familjeliv-sidan har krånglat så himla mycket fram och tillbaka senaste dagarna, någon mer som upplevt det?

För att gå med i Facebook-gruppen, skicka vänförfrågan till "Caroline Wallbäck" på Facebook, då man måste vara vänner för att kunna läggas till, eftersom gruppen är hemlig.

Vidare till något helt annat, nu börjar liiiite illamående smyga sig på under kvällarna. Än så länge är det SÅ pass svagt att jag inte riktigt vet om det är på riktigt ens eller om jag bara inbillar mig(?). Mådde ju så fruktansvärt illa hela början av förra graviditeten, så jag vill nästan må illa nu också bara för att känna igen mig i graviditeten, som ett tecken på att allt löper på som det ska..vet ju att alla graviditeter är olika, men känns ju tryggare med symptom som man känner igen sig i :P knäppt, jag vet, och jag kommer garanterat ångra att jag har sagt såhär ifall det eskalerar och jag faktiskt mår svinilla senare.. haha!

• Sajocawa

Jaha, eftersom ALLT verkar krångla på den här sidan så kan jag tydligen inte citera folk heller..

TED19! Ja det stämmer att om du blir gravid innan ditt barn hinner bli 1 år och 9 månader behåller du samma föräldrapenning som med det tidigare barnet. Din SGI är dock inte skyddad på samma sätt, så den har sänkts i och med att du gått ner till 75% , ifall du skulle behöva sjukskrivas/ta graviditetspenning.

MAJORIE! Jag färgar som vanligt.. Det enda som kan hända är att alla hormoner påverkar färgen som kan bli helt fel, det har dock aldrig hänt mig.. Och i värsta fall får man väl bara färga om det.. :P

• Sajocawa
    mintuu skrev 2015-09-10 13:50:00 följande:

Nu har jag kommit hem från ultraljudet :) dom kunde se de med vanligt UL är i 5+5 o hjärtat slog som bara den, vilken lycka ????

Åh vad skönt att se! Jag ska på ul imorgon och är då i 6+0 så hoppas det går att se ett litet hjärta slå, det kan ju fortfarande vara för tidigt..
  • Sajocawa

Gokväll! Har knappt hängt med här i tråden, har haft full rulle hela helgen med kalas både igår och idag för min lilla prinsessa som fyller ett år idag. Första barnkalaset idag också, jisses vad intensivt.. Me har också haft så fullt upp att jag i princip glömt bort att jag är gravid, vilket är ganska skönt när tiden ändå går sååå långsamt nu i början!
    Nu ska jag läsa ikapp tråden lite.. :)

• Sajocawa
    Novembersmile skrev 2015-09-13 15:25:24 följande:

21 dagar kvar till VUL. 
    På kvällarna sväller magen extra och jag har börjat få lite illamående emellan åt och halsbränna. tuttarna ömmar pyttelite, knappt.. ökade flytningar senaste dagarna. Det som märks mest är nog tröttheten, konstant supertrött och somnar tidigt på kvällarna. 

Hur mår ni? och var bor alla? Glad

BF 2016-05-14
    Jag har också börjat få lite illamående emellanåt... Ibland lite på morgonen (när det känns som jag inte ätit på hundra år fast det var det sista jag gjorde innan jag lägger mig på kvällen) och så på kvällarna.. Det är i alla fall skönt att det inte är dygnet runt som förra gången... Peppar peppar!!
    Är också suuuupertrött. Förra graviditeten la jag mig 19 varje kväll och nu känner jag att jag hade gärna gjort det nu också, om det inte vore för att det är enda ensamtiden jag har när lillen äntligen sover för natten.. Vill ju inte gå miste om den lilla stunden!

Bor i Stockholm. Du då? :)
Svar på tråden BF maj 2016