BF maj 2016
Någon som vet hur länge man plussar efter MF? Har läst att det kan ta upp till 9!!!! Veckor?
Någon som vet hur länge man plussar efter MF? Har läst att det kan ta upp till 9!!!! Veckor?
Ja tillräckligt för att det troligen är missfall ! Slemmigt och blodigt. (Ursäkta infon) hade ont i går men nu känner jag inget och blöder pyttelite.
Ska ringa Gyn i morhon och be om att få komma pch göra vul.
Blödde syndafloden idag och haft riktiga värkar/kramper. Så det är garanterat ett missfall. Var in på akuten men de kunde hjälpa mig. Så jag ringer gyn i morgon bitti och ber om att få komma dit. Så länge håller jag mig i bakgrunden här inne.
Inte trodde jag mf var såhär smärtsamt. Hoppas alla ni som är med i gruppen slipper detta och får era bebisar i maj. :)
Bara jag får klartecken kör vi igen, så kanske får en sommarbebis om jag har tur.
Vi gjorde inte KUB sist och kommer troligen inte göra det nu heller
Brun blödning. :(
Imorse upptäckte jag att jag blöder, inte mycket och bara brunt än sålänge.Är i vecka 6 nu. (5+0)
Det känns såklart inte bra, både jag och sambon blev riktigt oroliga. Är det någon idé att ringa till Gyn och försöka få ett VUL? Kan de se fostret så här tidigt? Eller ska vi bara avvakta...
Vi fick en tid den 29/9 för VUL. Har haft ett utomkvedshavandeskap tidigare, då ena äggledaren brast. Då hade jag fruktansvärda smärtor. Nu känner jag lite krampaktigt långt ner på sidan, men inte i närheten av de smärtor jag hade då. Det jag är mest orolig över är att få ett till utomkvedshavandeskap så att jag inte har någon äggledare kvar. :(
Beklagar så till er som fått missfall :'( och håller tummarna för att det ska gå fort att bli gravida igen!
Jag ringde just mvc för inskrivning. Enligt min egen beräkning är hag i v. 5+5 idag (använt app). Men hon på mvc hävdar att jag bara är i v. 4+5?! Jag är orolig för att det kommer bli fel nu och att dom bokar in mitt kub försent. Vad jag kan minnas från föregående graviditet så var det även viktigt att kub skulle göras senast i v. 13 men nu säger den här bm i v. 14 har det ändrats? Blir orolig då KUB testet är en självklarhet för oss då jag är 35+ så vill verkligen inte missa det.
Ni som får men ändå väljer att tacka nej till kub är det för att ni känner att det spelar ingen roll om det skulle vara avvikelser att ni självklart vill behålla barnet ändå eller hur resonerar ni? Nyfiken! ;)
Jag blev helt sjukt sugen på sushi imorse och kunde inte tänka på något annat! Sicken tur då att jag har en förstående man som gör allt för sin gravida fru och köper hem efter jobbet
Absolut! Köper från ställe med bra åtgång och absolut inte buffé. Och inga konstiga fiskar som kan ha legat lite för länge. Tack för omtanken!
Hej och grattis! Jag är i 6+0 idag och min mens första dag var 8/8:) så din uträkning kan stämma! När jag var gravid med vårt första barn så åkte vi till Thailand i 3 veckor (mellan v 12-15). Det gick fint, så det ska inte vara några problem att resa. Prata bara med BVC innan såklart!!:)
Jag har läst och hoppat fram och tillbaka i er tråd och bestämde mig för att göra ett inlägg. Jag plussade imorse och är nog fortfarande lite chockad! Det är inget som vi planerat och massor av tankar snurrar i skallen. Det är första barnet och något vi pratat om att vänta med då vi har en långresa bokad i april. Hur göra med den? Hur berätta för gubben? Så många tankar som cirkulerar! Senaste mensens första dag var 13 augusti och har försökt räkna ut och kommit fram till att jag kan vara i vecka 6, stämmer det? Jag tog ett test då jag insåg att mensen uteblivit + att bröstvårtorna är otroligt ömma. Jag fick ett plus med en gång, jag kan fortfarande inte riktigt ta in det!
Jag fick min dotter en månad för tidigt. Tre veckor innan hon kom så började jag blöda så åkte fram och tillbaka till sjukhus. Var väldigt tacksam för sjukvården i Sverige då kan jag säga
Grattis till alla pluss. Molvärk kan du känna länge
Vår lycka blev tyvärr kortvarig. Här verkar bebisen vara på väg ut. Lämnar tråden. Lycka till alla!