Inlägg från: Tallbarr12 |Visa alla inlägg
  • Tallbarr12

BF maj 2016

Pell skrev 2015-10-06 19:38:50 följande:

Vad säger ni?? Är nässpray farligt?

Det var kortisonnässpray vi pratade om, inte vanlig förkylningsnässpray. Och all kortisonnässpray är inte "farlig" heller, men alla är inte undersökta ordentligt på gravida.
  • Tallbarr12
    90pettersson skrev 2015-10-12 09:45:09 följande:

Hoppar in här i tråden. Är i v. 8+6 eller 9+4 idag (två olika appar som visar olika).

Där jag bor så måste man vänta till rul som är i vecka 18-20. Jättelänge kvar...

Hur har ni ? Får ni göra ul tidigare via mvc, gör ett innan rul privat eller väntar till v.18-20?

Jag gjorde privat vul i v 8. Har försökt bli gravid i 1,5 år och behövde förstå att vi äntligen hade lyckats (och få se att det faktiskt fanns en liten en med tickande hjärta i magen).
  • Tallbarr12
    Pell skrev 2015-10-13 12:44:04 följande:

Blir extremt frusen emellanåt. Brrr. Håret reser sig och det går ilningar genom kroppen. Nog för att jag är ganska frusen i normala fall men inte såhär. Vill minnas att jg blev varmare förra gav. Inte kallare.

Bm påminde mig om nog vart du ordentligt förkyld i början av förra grav också.. Och jo hon har nog rätt. Hostade dessutom i stort sett hela tiden tror jag (åtminstone vid ansträngning) - verkar va min grej.

Galet jobbigt att gömma det hela för min mamma (som ser det mesta, och verkar känna på sig redan innan vi själva visste) hon har frågat mig två ggr nu och jag är dålig på att ljuga men tror hon köpt det. Vi ska berätta när sambon kommer hem från jobb. Klär mig säckigt och hemskt för tycker redan att magen syns. Kan det synas så här tidigt???

Jag är också mycket mer frusen denna gången och var varmare än vanligt förra graviditeten!
  • Tallbarr12
    FruLundmark skrev 2015-10-17 20:39:23 följande:
    Samma här! :/ Det är en pina att borsta tänderna.. :(

Har jag tur så leder de bara till kväljningar men några gånger har jag rent varit tvungen att kräkas (ursäkta) vilket inte är roligt :(
    Samma här. Lite tandkräm och borsta snabbt, annars kräks jag...
  • Tallbarr12
    Cherryay skrev 2015-10-17 21:58:19 följande:

Tips till alla som inte riktigt kan borsta tänderna, komplettera med munskölj, helst någon antibakteriell från Apoteket! Mycket lättare att få hål under grav. och syran när man kräks fräter dessutom på tänderna... Så, munskölj is the shit! :)

Men skummar inte munskölj mycket? Får kväljningar av när det är mycket tandkräm i munnen (och av att gurgla efter jag tagit astmamedicin...) men jag vet, jag borde prova...
  • Tallbarr12

Mogna päron är också bra!

Hela tarmaktiviteten blir långsamma under graviditeten, så är risk att du kommer fortsätta vara hård i magen. Så som dom andra säger, det är bra om du kam hitta sätt att få ordning på magen med hjälp av maten, då det kan sitta i ett tag. Promenader är också bra för tarmaktiviteten.

• Tallbarr12
    mintuu skrev 2015-10-21 12:52:59 följande:

Idag är jag sängliggande har åkt på

Världens influensa samtidigt som jag har graviditetsillamående från helvete, så nån som har tips på nån förlossningserie eller liknade (tycker så mycket om såna program) :)

Krya på dig!!
  • Tallbarr12

Jag lider med er som mår konstant illa!

Jag får illamåendeattacker ibland. Igår kväll kändes det bara så hopplöst (och skrattretande på samma gång). Trodde jag var på väg att få uvi så drack ett glas citronvatten på kvällen. Är förkyld också och hostade till, vilket jag blev illamående av. Eftersom även bihålorna bråkar och jag har mycket huvudvärk så skulle jag bara ta en alvedon. Det gick såklart inte utan istället kom citronvattnet upp och brände i halsen på vägen...

Så sen satt jag i soffan med ont i huvudet, ont i halsen och inget citronvatten i urinvägarna... Full pott, verkligen!

• Tallbarr12
    Ruter skrev 2015-10-27 22:25:58 följande:

Ringde BM om mitt illamående och kräkningar idag då jag inte stod ut längre. Hon skickade mig raka vägen till sjukhuset och gynavdelningen. Där jag nu legat i 7 timmar och fått dropp. Så äntligen har illamåendet försvunnit ett tag och börjar känna mig lite piggare. Hoppas bara det håller i sig ett tag nu.

Så bra att du ringde bm, hoppas du snart mår bättre!
  • Tallbarr12
    Hajarna skrev 2015-10-28 22:03:52 följande:

Hej på er :) är det någon av er som har mycket huvudvärk? Vill gärna inte ta massa tabletter... Men känner att ha ont i huvudet massa dagar i rad inte riktigt är min grej,någon som har bra tips mot huvudvärk?

Hoppas ni alla mår bra

Jag har haft en hel del huvudvärk, hade även det i förra graviditeten. Tror att min huvudvärk nu mest beror på förkylning och svullna bihålor, men man kan få huvudvärk av järnbrist, vätskebrist och hormonförändringar pga graviditeten... Har du kollat hb nyligen? Eftersom blodvolymen ökar vecka för vecka så späs järnet lätt ut och hb sjunker, med trötthet och huvudvärk som följd. Så kolla hb är en bra början!
Svar på tråden BF maj 2016