Inlägg från: Tallbarr12 |Visa alla inlägg
  • Tallbarr12

BF maj 2016

Jag har bara berättat för hon jag arbetar närmast, men inte gått ut officiellt än. Har inte hittat nåt bra läge att berätta för min chef än, men borde göra det denna veckan. V 15 idag och svårt att dölja och vill inte att han ska få veta på omvägar eller ryktesvägen.

Jag har en 6-månaders anställning som jag började i september, så den tar slut precis en månad innan bf. Var inte gravid när jag tackade ja, men blev det strax efter så var i v 8 när jag började. Det borde inte påverka min anställning så mycket men är ändå lite nojig för vad folk ska tycka.

• Tallbarr12
    Anonymsvbo skrev 2015-11-01 18:55:13 följande:

Måste tyvärr lämna gruppen då jag fått ett MA. Fick en liten blödning i torsdags, åkte in och då visade det sig att fostret dött i vecka 7+4 (var i vecka 13+0 då) Det känns väldigt snopet då vi sett ett tickande hjärta i vecka 7+4 och trodde därmed att det var lungt. Nu har fostret kommit ut vilket var en smärtsam process men nu är det klart. Så nu är det bara att läka och sedan ta nya tag. Jag hoppas att det går bra för er andra och att ni får era guldklimpar i maj!

Åh fy, jag beklagar verkligen!
  • Tallbarr12
    Alice i Underlandet skrev 2015-11-02 13:05:28 följande:
    Oj, jag känner inte ens min livmoderkant på utsidan ännu.. Förvisso bara i v13.
    Men alla är väl i detta lag lika stora (om det är enbarnsbörd) så allas livmoder bör väl gå lika långt.?
    Jo det är väl så. Läste nånstans att livmodern i v 15 ska nå halvvägs till naveln och jag tycker min är längre ner, så ville höra hur det är för andra...
  • Tallbarr12

V 16 på söndag och nästan fyra veckor till rul. Men kan inte riktigt sluta oroa mig och längtar efter sparkar eller andra livstecken...

Och känslan av att vi har ju redan en helt underbar son, varför ska vi ha sån tur att vi får ett till?

Sorry för deppigt inlägg men behövde skriva av mig!

• Tallbarr12
    Nmm skrev 2015-11-10 09:03:45 följande:

[quote=75983824][quote-nick]Cherryay skrev 2015-11-10 08:07:22 följande:[/quote-nick]Min växtvärk påminner mer om mensvärk, alltså molande, när ligamenten drar blir det en huggande eller ilande spontan smärta, inget ihållande, sammandragningar, eller förvärkar som det kallas innan själva fl, brukar kännas som du beskriver, magen blir hård och när man vilar så släpper det efter en stund. Förvärkar är ju livmoderns sätt att öva inför kommande fl, därför är det vanligare senare i grav. eller när man väntar sitt andra/tredje/fjärde...osv. eftersom kroppen då redan varit med om en fl så börjar den öva tidigare.

Förvärkar är inget farligt, men det kan vara tecken på för mycket ansträngning i kroppen, tex. stress, isf är det kroppens sätt att säga "lugna ner dig lite". Kan också vara tecken på uvi, men oftast är det ingen fara :)[/quote

Okej tack för svaret:) Ringde och boka en tid till dr till imorgon

Men börjar sammandragningarna göra ont eller om de blir regelbundna så är det dags att kontakta bm. Så länge de är oregelbundna och inte gör ont är det ingen fara. Jag hade mycket sammandragningar förra graviditeten och ibland var de regelbundna även i vila. Blev halvtidssjukskriven från v 25 för att förhindra för tidig födsel, då jag märkte att vila lugnade ner sammandragningarna.
  • Tallbarr12
    Fialooop skrev 2015-11-17 09:28:31 följande:

RUL 3/12! Spännande :) 2 v kvar bara!

Jag har också rul 3/12!
  • Tallbarr12

Det är nån som kittlar mig på insidan av magen... Jättehärlig känsla och enormt irriterande på samma gång!

• Tallbarr12
    SJLN skrev 2015-12-13 12:18:31 följande:

Vecka 16+1 här, eller 17+1 enligt BM. Hur stor bör min livmoder vara nu? Jag har två MA bakom mig så lite på grund av det oroar jag mig över typ allt ^^ Jag vet att bebis fortfarande lever, dels känner jag lite rörelser någon gång ibland sådär och dels har jag en doppler som jag lyssnar på hjärtat med någon gång då och då. Men jag får för mig att livmodern är för liten.

Det står i nån app att den nu ska vara stor som en bebis huvud och i nån graviditeter på nätet har jag sett en bild där livmodern går en bit ovanför naveln! Jag tror verkligen att jag bara nojar mig i onödan men livmodern går i alla fall upp till ett par centimeter under naveln, och ligger mer åt vänster. Låter det okej tycker ni?

Bortsett från mina nojor så mår jag i alla fall rätt bra. Ont av foglossning och trött då jag knappt kan sova men mår inte illa i alla fall

Jag har för mig att livmodern ska nå till naveln i v 20 och det gör min nu ( är i v 20). I v 17 så nådde den några cm under naveln, så det är nog ingen fara! Och så är det så olika hur livmodern ligger i magen så det kan säkert skilja från person till person med
  • Tallbarr12
    Pell skrev 2015-12-13 11:28:16 följande:

Har ni (alla i gruppen som haft rul) kollat upp kön? Sambon tycker att vi inte ska göra det denna gång, är lite kluven jag. Är kul att kunna säga han eller hon sparkar osv. Men men.

Har inte känt så mycket mer än att jag känner mig tjock (typ tjock av godis) men på mornarna när jag ligger kvar i sängen går det att känna tydligt var bebismagen faktiskt är. Magen ser helt annorlunda ut nu rycker jag jämfört med förra graviditeten och jag känner mig tjockare och tyngre överlag. Sist la det sig bara på magen men nu är det på sidorna och hakan också.
    Noll kondition hostar som en tok (kräks nästan och får typ ingen luft) när jag anstränger mig nästan så jag tror jah fått astma. Funderar om jag ska måsta kolla upp det (finns i släkten).

Vi har kollat kön både denna gången och förra. Förra var det uppenbart att det var en kille och det kändes så mycket mer verkligt efter ultraljudet. Denna gången verkar det vara en tjej, men jag vågar inte lita på det helt och då blir jag lite mer kluven över om det var värt att veta att det "troligtvis" är en tjej.
  • Tallbarr12
    FruLundmark skrev 2015-12-14 14:09:09 följande:
    Jag hade också velat vara med! De skulle vara guld om någon av de som håller i grupperna kunde hojta till här igen :D
    Tyvärr tror jag många av maj-fbgrupperna är stängda då grupperna startades för ett antal månader sen och man har satt en medlemsgräns. Den jag är med i tar inte in fler iaf. Men ni kan ju starta en egen? Ni verkar ju vara några här och med lite annonsering på Fl hittar ni säkert fler!
  • Tallbarr12

Min bm verkade van men sa om kön att hon inte såg några tecken på att det skulle vara en pojke och de tre strecken/prickarna som är typiska för tjejer. Men hon sa inte rätt ut att det ÄR en tjej. Jag är inställd på att det är en tjej men blir tveksam ibland ändå... Men sonen var det så övertydligt!

• Tallbarr12
    Krickelin med Naemi skrev 2015-12-18 21:46:05 följande:

Hur mycket har ni gått upp än så länge? Är i v 18 nu och har gått upp 4,5 kg.

Magen växer och frodas. Tycker det är en riktigt behaglig storlek nu, man kan se och nå sina fötter, man kommer upp från soffa å säng utan att stånka och brotta sig upp, man slår inte ned folk och saker med magen... Den behöver inte bli så mycket större .

Imorgon blir det julfirande med mina stora barn som ska va hos siin pappa på jul.

Jag är i v 21 och har gått upp 5-6 kg, men då låg jag lite på minus innan så jag trivs riktigt bra med några extra kg nu och hoppas på att allt inte ska trilla av mig som sist... Jag gillar också storleken nu, det syns att man är gravid men det är inte otympligt.
  • Tallbarr12

Vi har kvar en vagn från sonen, en babyjogger versa men behöver köpa en liggdel till den. Hade en brio happy när sonen var bebis men sålde den sen då vi inte trivdes med sittdelen.

Svar på tråden BF maj 2016