Inlägg från: Pell |Visa alla inlägg
  • Pell

BF maj 2016

Och ofta är det gratis (bas iallafall)

• Pell
    Aclw skrev 2016-01-12 23:15:08 följande:

Hej allihopa

Jag är i vecka 21+5 är beräknad 24maj 2016 är förstföderska och funderar på när man ska börja köpa de stora sakerna till barnet.

Kläder till den lilla har vi köpt lite men inte så mycket än.

Vi har gått igenom ett missfall i vecka 18 så den här krabaten är under för oss.

Vi går på ivf har gjort i 5år men nu är det dags vi väntar så på den lilla.

Men vi är oroliga i mellan åt ändå, så inköpen vill vi vänta med men man vill inte vänta förlänge häller.

Hur har ni gjort?

Köpte vagn tidigt förra graviditeten typ i v18 tror jag det var. Och det mesta som tex spjälsäng har vi ärvt/lånat och så också denna gång hoppas jag, kanske dags att kolla upp det så pyret inte blir utan säng..
    Så denna gång är det inte så mycket att köpa (ska dock köpa en smidigare syskonvagn att ha med i bilen, köpt en behagnad el för 450kr redan som hemmavagn men har inte riktigt ekonomin just nu till en till vagn).
  • Pell

Här var det tomt.

Hur mår ni? Har ni börjat köpa allt som behövs? Själv ska jag kolla efter babyskydd i dagarna tror jag. Liksom få det överstökat.

Skickar in ansökan om graviditetspenning också så snart jobbet fyllt i sin blankett. Hoppas det går igenom så jag får vara ledig från 15/4.

• Pell

Har också foglossning i bäckenbotten typ. Började med att jg halkade för typ 3-4v sen och hållt sig kvar. Haltar typ fram. Och ryggen är slut på efter en dag på jobbet. Väl hemma vill 1åringen vara nära och bli buren.. Bara att bita ihop typ.

Är förskollärare. Förra grav gick jag hem 2månader innan bf. Fick igenom det tack vare att vi hade många blöjbarn just då och det är nog faktiskt fler nu. Så jag hoppas verkligen att det går nu också.

• Pell

Upptäckte igårkväll att det snart är maj. Måste få ändan ur och välja syskonvagn jag med. Storasyster kommer att vara 1,5år. Sån beslutsångest!!!

• Pell

Jag kollar på Phil och teds Voyager och baby jogger city select just nu. Lutar åt Voyager. Den ligger på 8000kr som komplett syskonvagn. Har en gammal el syskonvagn som vi gav 450kr för att ha som slit och släng hemma.
    Behöver även en liten vagn till storasyster när hon är på eget håll, typ hos mormor och morfar.

Till storasyster har jg lagt mycket på vagnar. Woops. Köpte först en begagnad kronan, tyckte den var otyplig så köpte en bilvagn men den var typ det mest osmidiga EVER att få in i bilen. Så jag köpte en MB Swift ny sen och den har vi kvar, vill dock sälja och få in lite pengar och köpa en billig sulky. Vill ibte ens veta vad jag lagt ut. Tror slutet hamnar på -8000kr
    Durt men det är kul med vagnar.

• Pell
    Planritning skrev 2016-02-04 10:02:26 följande:
    Smart och köpa en begagnad då faktiskt, så man slipper oroa sig för lerfläckar m.m.

Kul med en tripp och köpa babysaker!! Så svårt bara efteråt, jag vill öppna och titta och pilla med alla grejor medan maken säger att det kommer hinna bli dammigt dom ca 12 veckorna som är kvar så jag bör vänta Skrattande Men detta måste ju vara bland de härligaste i-lands problemen man kan ha, haha.

Ja, men så länge all vikt verkar gått till magen är det väl mer ok att gå upp 14kg i vikt? Jag känner som du att 14kg är mycket, men när jag tittar i spegeln så är det enbart mage och bröst som blivit större (jag har haft samma storlek i kläder sedan dag 1, det är bara magen som nu behöver få plats i kläderna). Jag tror det är därför barnmorskan inte bett om att väga mig heller eller pratat om vikten med mig? Jag får hoppas det. Mina tre gravid kompisar har alla gått upp mer än vad jag har och då har två av dom varit smala från början så jag hoppas det är ok. Men som du säger när man läser på nätet verkar det ju himla mycket :o
    SJLN skrev 2016-02-03 12:31:59 följande:Vi har köpt ett paket med chassi, sittdel, liggdel, babyskydd och bas för 6800 tror jag det var. Brio smile :) men min mormor envisas med att hon vill betala det så det blir väl gratis i slutändan.

Jag är i vecka 23+4 och har gått upp 4 kilo ungefär. Men jag vägde lite för mycket sedan innan också

Visst är det skönt med mor och far föräldrar som vill hjälpa till Skrattande 

Skönt att gå upp så lite ändå! Stor skillnad mor mig :) Hoppas jag inte måste föda ut en väldigt stor bebis bara.

{#emotions_dlg.flower}
    Mysigt att ni andra har syskonvagnar :) I vilken ålder ska dom va för att det ska räcka med sån där ståbräda på vagnen?

Jag bor också i Söderort Sthlm :) men ingen FB här.
    Skulle nog säga ståbräda när barnet inte längre sover om dagarna och orkar stå upp länge (säg tex shoppingtripp eller nått) vilket är väldigt olika.
  • Pell

Åhhhhhhhhhhh vagnen är beställd! 14dagars väntetid. Vill ha vagnen nuu (storasyster ska få tjuvstarta åkandet i den då den kan köras som enkelvagn också)

• Pell
    Cherryay skrev 2016-02-06 21:28:41 följande:
    Jaså blev det en donkey? ;)

14 dagar är väl ingen väntan, vår 735 kommer först i slutet på april :P
    Jo när man är vagnlös är det länge ( räknar inte skruttvagnen som i princip tar upp hela bagaget). Nä Gud nej sån vagn har jag inte råd med. Hittade en Phil och teds nedsatt och en rabattkod. Hade gärna testat en donkey men betala kring 13000 för en begagnad vagn känns inte lockande.

Nu återstår bara babyskydd sen är vi nog klara.
  • Pell

Kommer inte ihåg något alls från förra grav... Trots det inte var så länge sen. Men när börjar man mäta? Och när får man tätare Mvc besök?

Svar på tråden BF maj 2016