Inlägg från: HonanHöna |Visa alla inlägg
  • HonanHöna

BF maj 2016

Tausen skrev 2016-05-25 18:41:53 följande:

Har haft milda "värkar" under några timmar nu..frågan är om det är något på G eller om det bara är förvärkar pga att barnmorskan varit där och grejat, tror hon gjorde hinnsvepning. Får väl se om de avtar eller tilltar - håll tummarna! Hur har ni andra kännt efter hinnsvepning??

Samma här, mensvärk konstant. Gjorde också hinnsvepning idag :)
  • HonanHöna
    Tausen skrev 2016-05-25 19:21:39 följande:

Har du konstant eller kommer de med jämna mellanrum? Mina sd kommer med ca 6 minuters mellanrum...gör lite ont, men inte så ont som jag minns att värkar ska göra. Vill så gärna att det ska vara igång nu!!!

Det e mer konstant.. Tyvärr inga värkar så.. Men testade lika gärna med färdknäppen också haha

. Verkar vara igång för dig nu ju :)
  • HonanHöna
    BeccaBus skrev 2016-05-25 20:14:43 följande:

Idag kom vår lilla Ebba! Hinnsvepning igår 12.30 och värkar startade i morse 6.00. Kom in 10.30 och va då öppen 7-8cm sen kom hon 13.35. Lycka till nu ni andra!!

Åh jätte grattis :)
  • HonanHöna
    Tausen skrev 2016-05-25 21:06:23 följande:

Vet inte, vad jag minns så ska det göra ondare...får väl se vad som händer...men man vill ju så gärna veta :)

Ja precis :) hade vart skönt med datum o tid i facit
  • HonanHöna
    SJLN skrev 2016-05-26 09:21:27 följande:

Jösses vad barn det kommer, grattis!

Det känns som att jag snart är ensam kvar som oförlöst ^^ är det någon mer än jag, Tausen och TriciaN kvar nu?

Kvar ja me.. Trodde att det skulle bli inatt,men falskt alarm :/
  • HonanHöna
    Cherryay skrev 2016-05-26 17:24:39 följande:

Idag kl. 11.28 fick vi en son på 3840g och 52cm, föddes i v. 39+0 :) allt har gått bra o nu myser vi! Lycka till alla ni andra :)

Stort grattis :)
  • HonanHöna
    TriciaN skrev 2016-05-26 21:33:12 följande:

Tjejer för er egen skull så vänta inte pga igångsättning. Min förlossning med sonen började i för sig av sig själv men kom inte igång ordentligt förrän jag fick hjälp. Det visade sig med UL (fast jag åkt in på eget intiativ) att jag hade inget fostervatten. Det hade avdunstat när jag gick över tiden pch moderkakan hade slutat fungera som den ska. Vilket ledde till en förlossning sittandes på en stol med 3 slangar i kissen i 18 timmar. Så gå inte mer än 14 dar över tiden. Jag gick 12 dagar över tiden men det finns inte allt de kan kolla med UL.

Men gu va hemskt.. Din stackare.. :/
  • HonanHöna
    Tausen skrev 2016-05-27 06:20:05 följande:

Nähä inte i natt heller...bf + 1 nu, men eftersom det är andra barnet och första kom på bf så hade jag räknat med att hen skulle komma tidigare..men nää, verkar trivas bra därinne... mamman trivs mindre bra :( Blir rädd att hen ska bli stor oxå...

Sonen hade iof 40 graders feber inatt, så var kanske bra att hen inte kom nu egentligen....

Min son kom ju också på bf, även jag inställd på att denna ska komma tidigare... Men ser mörkt ut, bf imorgon :/

Bra om eran son e frisk innan iofs :) kanske e en jätte smart bebis hihi
  • HonanHöna
    SJLN skrev 2016-05-27 08:48:06 följande:

Bf idag för mig, men det lär väl inte hända något idag heller..

Håller alla tummar att det sätter igång inom detta dygn :)
  • HonanHöna
    SJLN skrev 2016-05-27 10:57:18 följande:

Tack, det behövs nog riktigt många tummar men då håller jag mina tummar för dig, och för alla andra som är kvar såklart

Åh tack :) har ju bf imorgon haha lär inte bli så heller
Svar på tråden BF maj 2016