Inlägg från: Mamma till S |Visa alla inlägg
  • Mamma till S

Hjäääälp!!! Vad ska vi ta oss åt?

Har en 3 åring här hemma med en enorm vilja, massor med känslor som vill ut o ett väldigt humör emellanåt! Han tar gärna till slag o nyp när han inte får som han vill. Envis som en get är han å. Hur mkt ska man orka? Han lyssnar sällan o man får ofta tjata, flera miljoner ggr! Så mkt så han får sin vilja igenom. Han är världens charmtroll o gos onge mellanåt men han gör en smått gråhårig!! Han klättrar högt o lågt, pratar, sjunger, skriker o dansar. Svårt o sitta still o leka längre lekar liksom. Ofta händer saker på hans villkor o jag känner att vi har testat allt o lite till. Vad ska vi göra? Vad finns det o göra?? :( Känner mig såå maktlös, trött o ledsen!!

Vad göra? En fas? Eller nått annat?

Hjälp!

• Svar på tråden Hjäääälp!!! Vad ska vi ta oss åt?
  • Mamma till S

Tack!! Jag känner mig helt tom på energi o dagarna går mest ut på att bråka tkr jag, han testar oss nått enormt. Jag känner mig ensam o behov av stöd o hjälp, vi står i samma spår o trampar, längre ner, vet inte hur vi ska komma vidare! Vi försöker men känns som inget riktigt biter! Vi kör med gör man dumma saker får det konsekvenser men nej, det går inte riktigt in de heller... Åh!!! Vill bara att det ska vara lättare dagar tsm! Älskade ungen.

Så de låter som trotsåldern?

• Mamma till S

Men vart börjar man? Hur gör vi? Ignorerar hur? Att hann kan få gå o va ledsen? Jag känner att vi kommit till en gräns där ingenting hjälper o vi behöver lite nya tips o idéer ... Less att säga nej, höra mig själv, höja rösten o ledsen över att inte riktigt räcka till för min son, han vill så mkt o har så mkt vilja o humör att Jah vill uppmuntra ist för att göra allt till en kamp! Men som det är nu är det bara motigt o jobbigt för både han o familjen....

• Mamma till S

Åh den boken ska jag kolla efter! Tack. Ja här är det mer småsituationern han kan få nått utbrott, får han inte ta ner saker från kylen själv tex så kan ett utbrott komma o förstöra hela frukosten typ... :( lite såna "små"saker! Sen kan han ju vara världens goaste lilla busfrö, men dessa stunder när han är på detta humör, då är det lite jobbigt bara! Men det kanske är mkt jag o min man som också måste tänka om , hur vi göra o vad vi gör..

Svar på tråden Hjäääälp!!! Vad ska vi ta oss åt?